Wiedza branżowa, która nic nie kosztuje

Na co HR-owiec chciałby poświęcać więcej czasu w codziennej pracy? Zdobywanie wiedzy, rozwój własny – w badaniu „HR-owca portret własny 2018” około 70% ankietowanych wyraziło swoją silną potrzebę rozwoju, która jednak umyka w natłoku codziennych obowiązków.

Oferta całodziennych branżowych szkoleń, konferencji, warsztatów na rynku jest szeroka. Naprawdę – jest w czym wybierać, są to wartościowe wydarzenia, na których prowadzącymi, prelegentami są eksperci i praktycy z branży HR.

Współczesny HR-owiec, który może pozwolić sobie na udział w chociaż trzech takich wydarzeniach w roku, wpada w pułapkę „czasową” – nawet jedno całodzienne szkolenie bywa wyzwaniem, stąd połowę opłaconego i przeznaczonego na zdobywanie wiedzy czasu spędza odbierając połączenia ze służbowego telefonu lub może pojawić się tylko na wybranych panelach konferencyjnych.

Znajdźmy złoty środek…

Idealnym rozwiązaniem jest łączenie uczestnictwa w wydarzeniach stacjonarnych z darmowymi szkoleniami, które są dostępne przez kanały online. To bezpłatna pigułka wiedzy, do której można wracać o dowolnej porze. HR-owców nie trzeba jednak przekonywać – nie bez przyczyny w przytoczonym już badaniu jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania i udoskonalania kompetencji w obszarze HR znalazły się bezpłatne webinaria i spotkania z ekspertami online. Rośnie zainteresowanie tymi ostatnimi, co widać między innymi po rekordowej w 2018 roku liczbie osób zapisujących się i biorących udział w wydarzeniach z cyklu Akademia Inspiracji.

Przyjrzyjmy się zatem kilku ciekawym wystąpieniom online, jakie miały miejsce na przestrzeni ostatniego roku – nie tylko w ramach wspomnianej Akademii.

…i powtórzmy wiedzę, która nic nie kosztuje.


#contentmarketing

Wszyscy możemy być ekspertami w pracy czy w swojej branży, do tego jednak potrzebujemy trochę czasu, narzędzi i umiejętności. Barbara Stawarz–Garcia, CEO Happy Content w swojej prelekcji „Content Marketing w budowaniu wizerunku eksperta w branży HR” przekazuje jak umiejętnie budować swój wizerunek w środowisku branżowym, wykorzystując content marketing.

#RODO

Niewątpliwie rok 2018 zostanie zapamiętany pod hasłem „RODO”, które zostało odmieniane przez wszystkie przypadki. Agnieszka Witaszek i Konstancja Zyzik, ekspertki Grupy Pracuj, w 20-minutowym wywiadzie przedstawiają wpływ przepisów na pracę działów HR „RODO. Praktyczne wskazówki dla działów HR”.

Z kolei dr Mirosław Gumularz, radca prawny GKK Legal, podjął się podsumowania pierwszych miesięcy po wejściu w życie Ustawy o Ochronie Danych Osobowych i w swoim wystąpieniu „Pierwsze miesiące po RODO – case study” opowiada o błędach, które pojawiły się przy wdrażaniu RODO oraz o praktykach stosowanych przez organ nadzorczy.

#młodetalenty

Planowanie i prowadzenie skutecznych działań wizerunkowych, skierowanych do młodych talentów na rynku pracy jest niezwykle ważnym elementem – przekłada się bowiem nie tylko na postrzeganie marki jako dobrego pracodawcy, ale przede wszystkim na skuteczną rekrutację tej grupy docelowej. Wszystko o pozyskiwaniu i utrzymaniu nowych pokoleń w organizacji przedstawiają Tomasz Graszewicz i Tomasz Duda, eksperci z agencji Job’n’Joy, w webinarium „Patenty na młode patenty – jak rekrutować nowe pokolenia”.

#candidateexperience

Candidate Experience to obszar, który bywa nadal traktowany w organizacjach po macoszemu. Od kilku lat wśród badanych kandydatów niezadowolenie z przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych utrzymuje się na poziomie około 60%, jak wynika z raportu Candidate Experience wydawanego co roku przez spółkę eRecruiter. Czemu warto myśleć o Candidate Experience i jak skutecznie budować pozytywne doświadczenia kandydatów? To wszystko w wywiadach Karoliny Latus, CEO&Co-founder w HR Embassy: na pytania odpowiada Michał Cal – Senior New Business Executive Waywer, Candidate & Employee Experience oraz Zyta Machnicka, CEO Lightness, Candidate Experience Case Study.


Niedawno miałam okazję posłuchać prelekcji Zyty Machnickiej, która mówiła o tym, jak od zarządzania pokoleniami wrócić do zarządzania ludźmi. Myślę, że odpowiedzi na to pytanie można poszukiwać również w wystąpieniach inspiracyjnych TEDx Talks (Chip Conley  What baby boomers can learn from millennials at work – and vice versa). Inspiracje są pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Zachęcam do posłuchania wystąpień.

Karolina Sapińska
Marketingowiec, pasjonatka mediów społecznościowych. Od ponad 4 lat w Grupie Pracuj z sukcesem prowadzi projekty marketingowe. Wspiera i koordynuje rozwój produktów wizerunkowych, m.in. Festiwal Pracy JOBICON online, Pracuj ADS i Wyróżnienie w aplikacji mobilnej Pracuj.pl. W poprzednich latach organizator działań skierowanych do branży HR, wcześniejsze doświadczenie zdobyła pracując w obsłudze klienta i administracji publicznej. Zainteresowana psychologią społeczną i biznesu, którą wykorzystuje w codziennych obowiązkach. Działaczka społeczna, swoim doświadczeniem dzieli się m.in. w programie edukacyjnym "Uniwersytet Sukcesu".

Zobacz podobne

Jak hartował się… HR Day

Zaczęło się spontanicznie. Najpierw pojawiło się pytanie: co zrobić inaczej niż zwykle? Jak docenić, spotkać się oraz świętować? Potem przyszedł czas na dyskusje, a do życia została powołana koncepcja, która w toku współpracy różnych osób ewoluowała, nabierała kształtów i stopniowo się rozrastała. Dzisiaj HR Day to już kolejna edycja Ogólnopolskiego Dnia Pracowniczek i Pracowników HR. Ale nie tylko – to coś więcej niż święto przypadające 20 czerwca. To znacznie większa świadomość biznesowa roli HR w organizacjach, bezcenne branżowe więzi i wsparcie, a także bardzo potrzebne poczucie docenienia.

HR priorytety w czasach zmian | case study MB Pneumatyka

Z raportu „Silniejsza pozycja HR i potencjał dla technologii” w listopadzie 2021 roku wynika, że 51% działów HR skupiło się na wsparciu liderów zespołów w zakresie zarządzania i rozwoju pracowników. Również dla MB Pneumatyka podnoszenie kompetencji zespołu stało się ważnym aspektem rozwojowym w czasie pandemii.

HRexperience: O to, czy HR zajmie miejsce przy biznesowym stole, pytamy Annę Wróbel

HR stoi obecnie na rozdrożu – albo umocni swoją pozycję, stanie się partnerem dla biznesu i usiądzie z nim przy jednym stole, albo utknie w roli serwisowej. O dwóch scenariuszach dla HR-u, umiejętności zarządzania zmianą oraz kompetencjach przyszłości opowiada Anna Wróbel, HR Director w Allegro. 

HRexperience: O pełnej integracji HR z firmą mówi Małgorzata Bieniaszewska

Pandemia zdemaskowała słabe strony organizacji i skłoniła do skupienia większej uwagi na pracownikach. Działy HR mają więc pełne ręce roboty, by właściwe połączyć wiadome i niewiadome, nie tylko by dostosować funkcjonowanie firmy do „nowej normalności”, ale by przede wszystkim zapewnić pracownikom optymalne warunki do pracy. O potrzebie holistycznego podejścia do zatrudnionych, wdrażaniu modelu zarządzania skupionego na człowieku oraz jaka jest rola HR opowiada Małgorzata Bieniaszewska, założycielka MB Pneumatyka – firmy produkcyjnej z branży automotive.