Oferta całodziennych branżowych szkoleń, konferencji, warsztatów na rynku jest szeroka. Naprawdę – jest w czym wybierać, są to wartościowe wydarzenia, na których prowadzącymi, prelegentami są eksperci i praktycy z branży HR.
Współczesny HR-owiec, który może pozwolić sobie na udział w chociaż trzech takich wydarzeniach w roku, wpada w pułapkę „czasową” – nawet jedno całodzienne szkolenie bywa wyzwaniem, stąd połowę opłaconego i przeznaczonego na zdobywanie wiedzy czasu spędza odbierając połączenia ze służbowego telefonu lub może pojawić się tylko na wybranych panelach konferencyjnych.
Idealnym rozwiązaniem jest łączenie uczestnictwa w wydarzeniach stacjonarnych z darmowymi szkoleniami, które są dostępne przez kanały online. To bezpłatna pigułka wiedzy, do której można wracać o dowolnej porze. HR-owców nie trzeba jednak przekonywać – nie bez przyczyny w przytoczonym już badaniu jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania i udoskonalania kompetencji w obszarze HR znalazły się bezpłatne webinaria i spotkania z ekspertami online. Rośnie zainteresowanie tymi ostatnimi, co widać między innymi po rekordowej w 2018 roku liczbie osób zapisujących się i biorących udział w wydarzeniach z cyklu Akademia Inspiracji.
Przyjrzyjmy się zatem kilku ciekawym wystąpieniom online, jakie miały miejsce na przestrzeni ostatniego roku – nie tylko w ramach wspomnianej Akademii.
#contentmarketing
Wszyscy możemy być ekspertami w pracy czy w swojej branży, do tego jednak potrzebujemy trochę czasu, narzędzi i umiejętności. Barbara Stawarz–Garcia, CEO Happy Content w swojej prelekcji „Content Marketing w budowaniu wizerunku eksperta w branży HR” przekazuje jak umiejętnie budować swój wizerunek w środowisku branżowym, wykorzystując content marketing.
#RODO
Niewątpliwie rok 2018 zostanie zapamiętany pod hasłem „RODO”, które zostało odmieniane przez wszystkie przypadki. Agnieszka Witaszek i Konstancja Zyzik, ekspertki Grupy Pracuj, w 20-minutowym wywiadzie przedstawiają wpływ przepisów na pracę działów HR „RODO. Praktyczne wskazówki dla działów HR”.
Z kolei dr Mirosław Gumularz, radca prawny GKK Legal, podjął się podsumowania pierwszych miesięcy po wejściu w życie Ustawy o Ochronie Danych Osobowych i w swoim wystąpieniu „Pierwsze miesiące po RODO – case study” opowiada o błędach, które pojawiły się przy wdrażaniu RODO oraz o praktykach stosowanych przez organ nadzorczy.
#młodetalenty
Planowanie i prowadzenie skutecznych działań wizerunkowych, skierowanych do młodych talentów na rynku pracy jest niezwykle ważnym elementem – przekłada się bowiem nie tylko na postrzeganie marki jako dobrego pracodawcy, ale przede wszystkim na skuteczną rekrutację tej grupy docelowej. Wszystko o pozyskiwaniu i utrzymaniu nowych pokoleń w organizacji przedstawiają Tomasz Graszewicz i Tomasz Duda, eksperci z agencji Job’n’Joy, w webinarium „Patenty na młode patenty – jak rekrutować nowe pokolenia”.
#candidateexperience
Candidate Experience to obszar, który bywa nadal traktowany w organizacjach po macoszemu. Od kilku lat wśród badanych kandydatów niezadowolenie z przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych utrzymuje się na poziomie około 60%, jak wynika z raportu Candidate Experience wydawanego co roku przez spółkę eRecruiter. Czemu warto myśleć o Candidate Experience i jak skutecznie budować pozytywne doświadczenia kandydatów? To wszystko w wywiadach Karoliny Latus, CEO&Co-founder w HR Embassy: na pytania odpowiada Michał Cal – Senior New Business Executive Waywer, Candidate & Employee Experience oraz Zyta Machnicka, CEO Lightness, Candidate Experience Case Study.
Niedawno miałam okazję posłuchać prelekcji Zyty Machnickiej, która mówiła o tym, jak od zarządzania pokoleniami wrócić do zarządzania ludźmi. Myślę, że odpowiedzi na to pytanie można poszukiwać również w wystąpieniach inspiracyjnych TEDx Talks (Chip Conley What baby boomers can learn from millennials at work – and vice versa). Inspiracje są pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Zachęcam do posłuchania wystąpień.