Wyzwania HR Online
już za 17 dni 5 godzin. Nie przegap
Partnerem merytorycznym serwisu jest: logo-pracuj
Sodexo Benefits and Rewards Services już od ponad pół wieku odpowiada za transformację świadczeń pozapłacowych na świecie – wspierając firmy w motywowaniu i budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników. Swoją ofertę rozwija w oparciu o bliskie relacje z klientami, analizę ich realnych potrzeb oraz regularnie realizowane badania. Dzięki czemu jest ona dopasowana do potrzeb – i pracodawców, i pracowników, które – jak pokazuje ostatni czas – nie są stałe, a determinowane przez zmiany zachodzące na rynku pracy.
Co najmniej osiem godzin spędzonych za biurkiem. Do tego godzina lub półtorej na dojazd do i z biura. Przerwa na lunch między spotkaniami, ale gdy nie ma czasu – kanapka zjedzona przed komputerem. Później zakupy w sklepie, po drodze do szkoły lub przedszkola. I wreszcie do domu. Tak wyglądał codzienny scenariusz znacznej części pracujących Polaków. Efekt? Zabieganie, przemęczenie, a w rezultacie frustracja i obniżona motywacja do pracy. Panaceum na gonitwę wydawała się praca zdalna. Wydawała, ponieważ potem pojawił się koronawirus i całkowicie odmienił sytuację. Praca zdalna z pożądanego benefitu stała się koniecznością. Choć pracodawcy obawiali się, że home office negatywnie wpłynie na efektywność i zaangażowanie pracowników, doświadczenia okazały się zgoła odmienne.
Zaczarowany pracownik, zaczarowany menedżer, zaczarowana praca… Tak, parafrazując jeden z wierszy kanonu polskiej literatury, mógłby brzmieć opis otaczającej rzeczywistości. Nadal znaczna część zatrudnionych realizuje zadania, komunikuje się i dba o relacje online.
Choć od kilku miesięcy nasz osobisty dobrostan jest zachwiany i borykamy się z wyzwaniami, a do tego naturalnymi obawami wynikającymi z pandemii, właśnie teraz powinniśmy szczególnie zadbać o siebie oraz pracowników. W związku ze Światowym Dniem Wellness podpowiadamy, jak tworzyć wellbeingową kulturę organizacyjną i troszczyć się o dobrostan pracowników także w czasach niepewności i kryzysu.
W niespokojnych czasach dbanie o pracowników staje się konieczne, by utrzymać zaangażowanie i produktywność, a także przeciwdziałać skutkom lęku i stresu. Nie wszystkie dotychczas stosowane rozwiązania spełnią jednak tę rolę, dlatego przedstawiamy kilka niestandardowych narzędzi, które mogą wesprzeć zespoły i ludzi w czasach #NewNormal.
Jeśli chcesz otrzymywać mailem od Grupy Pracuj informacje marketingowe o usługach, wydarzeniach, w szczególności oferty handlowe, ebooki i inne materiały edukacyjne, newslettery, podaj swój adres e-mail. Wpisując swój adres e-mail i klikając w przycisk „Zapisz się", zgadzasz się na otrzymywanie mailem takich informacji. infoIcon
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Pracuj sp. z o.o., ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa, adres e-mail: [email protected]. Wszystkie informacje odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.