Technologia w tandemie z klientami

W jaki sposób stworzyć efektywny produkt, który odpowie na potrzeby klienta? Być może najlepiej zacząć od… słuchania. Inicjatywa HR Flyers to nasza forma ciągłej rozmowy z klientami, podczas której zasięgamy ich rady i opinii w zakresie produktów Pracuj.pl. W synergii z głosem klienta współtworzymy technologie pozwalające w jak najlepszy sposób wspierać rekruterów w całej Polsce. Czas na prezentacje tego, co dzięki Wam, HR Flyers, udało nam się usprawnić w ciągu ostatnich miesięcy!

Filtry typów umowy, wymiaru czasu pracy oraz Smart Filtry IT

Dążymy do tego, by kandydaci poszukujący pracy na Pracuj.pl, mogli jak najszybciej dotrzeć do najlepiej dopasowanych ofert. Efektywny proces wyszukiwania przekłada się na lepszą konwersję, a co za tym idzie większą liczbę aplikacji u pracodawców. W ostatnim kwartale wspólnie z HR Flyers pracowaliśmy m.in. nad filtrami wyszukiwania ogłoszeń w postaci: rodzaju umowy oraz wymiaru czasu pracy. W dobie rynku pracownika, te elementy oferty pracy są często kluczowe w momencie podejmowania decyzji przez kandydata o zaaplikowaniu.

To Wy, HR Flyers, wsparliście nas w określeniu i doborze właściwej specyfikacji filtrów, czego efektem będą już wkrótce nowe narzędzia wyszukiwania pracy na Pracuj.pl. Już teraz możecie przetestować najnowszy filtr, dedykowany branży IT. Smart Filtry IT pozwalają na szybkie wyszukiwanie ofert poprzez dopasowywanie branżowych słów kluczowych do preferencji kandydata z branży. Jeżeli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło „programista”, zasugerowane zostaną mu najczęściej wybierane języki programowania. Wybierając konkretny język, np. Java, automatycznie zawęża on zakres wyświetlanych ofert do tych, które odpowiadają wybranej specyfikacji. Zachęcamy do pamiętania o filtrach IT podczas tworzenia ofert pracy – im bardziej konkretna specyfikacja, tym skuteczniejsze będzie dotarcie do kandydatów.

Kreator CV stworzony z rekruterami

CV to podstawowe narzędzie w procesie poszukiwania pracy – ciężko z tym dyskutować. Niestety świadomość tego, jak powinno się ono prezentować jest wciąż zbyt niska. Kandydaci często zmuszeni są tworzyć dokumenty poprzez programy nisko zaawansowane graficznie. Nieprzejrzysty układ, czy nieprofesjonalne czcionki to jednak tylko niektóre z wyzwań. Częstymi problemami są również błędy ortograficzne, niepotrzebne dane lub brak kluczowych informacji.

Aby właściwie zidentyfikować błędy popełniane przez kandydatów, po raz kolejny zwróciliśmy się do naszych klientów.


Okiem product ownera:

W ten sposób już na samym wstępie skonfrontowaliśmy nasze pomysły z realnymi potrzebami osób zaangażowanych w proces rekrutacyjny. Po wdrożeniu zgłaszanych przez nich uwag do projektu opracowaliśmy szatę graficzną Kreatora, znów przebadaną wśród użytkowników. Finalną makietę przedstawiliśmy użytkownikom w wakacje podczas akcji Pracuj Surf. W wersji 1.0 udostępniliśmy „klasyczne” CV, teraz uzupełnione o modele dla studentów i pracowników zawodów technicznych. Wdrożyliśmy także wszystkie planowane wcześniej funkcje narzędzia, ułatwiające prace nad trafnym, skutecznym CV. 

Mariusz Witkowski

Product Owner Kreatora CV w Grupie Pracuj


Efektem wspólnych prac jest Kreator CV, pozwalający na stworzenie atrakcyjnego oraz przede wszystkim czytelnego dla rekruterów dokumentu. Kandydaci mogą skorzystać z 3 różnych szablonów życiorysów: klasycznego, studenckiego lub technicznego. Tworzenie CV w ten sposób jest proste, szybkie i darmowe. Sprawdź, jak działa Kreator CV na https://cv.pracuj.pl/.

Bezpieczniejsze logowanie i prosta komunikacja

Dzięki Waszym wskazówkom, udało się płynnie wdrożyć nowy mechanizm logowania do serwisu dla pracodawców, który zapewni wyższe bezpieczeństwo i dostępność aplikacji kandydatów.  Z pomocą HR Flyers zamieniliśmy niejasne komunikaty systemowe na czytelne informacje, które efektywnie przeprowadzą wszystkich klientów przez proces wyboru pojedynczych produktów oraz pakietów.

Już wkrótce…

Na koniec, krótki teaser tego, co przed nami. Wyobraźcie sobie wyszukiwarkę pracy, która zna Wasze doświadczenie zawodowe, branżę oraz preferencje zatrudnienia. Co więcej, na ich podstawie proponuje najlepiej dopasowane do Was oferty pracy. W serwisie widzicie jedynie interesujące was ogłoszenia, bez zbędnych ofert z innych branży. Brzmi jak sen? 🙂

Z przyjemnością przedstawiamy Wam nową odsłonę serwisu Pracuj.pl ze spersonalizowaną stroną główną. Już niedługo kandydaci jeszcze szybciej i skuteczniej będą mogli docierać do Waszych ogłoszeń. W tym momencie dostępna dla części użytkowników nowa wersja Pracuj.pl uczy się preferencji kandydata na podstawie historycznie przeglądanych ogłoszeń, a dzięki mechanizmom Artficial Intelligence dopasowuje oferty pracy do indywidualnych potrzeb. Nowe serwis jest obecnie testowany, więcej dowiecie się już wkrótce!

Krystyna Bartos-Ladra
Entuzjastka analitycznej strony marketingu, odpowiadająca w Grupie Pracuj za komunikację badań i statystyk. Specjalizuje się w obszarze rekrutacji w IT, śledząc trendy i wyzwania jednej z najbardziej dynamicznych branży jaką jest sektor technologiczny. Opiekun programu HR Flyers, zapraszającego pracodawców do współtworzenia technologii rekrutacyjnych Pracuj.pl.

Zobacz podobne

Cyfrowe wsparcie HR: analiza predykcyjna w HR

Analiza predykcyjna z powodzeniem funkcjonuje m. in. w finansach, marketingu, zarządzaniu łańcuchem dostaw czy technologiach informacyjnych. Wnioski wysnuwane na podstawie przetwarzania ogromnej ilości danych z przeszłości i czasu rzeczywistego ułatwiają podejmowanie kluczowych decyzji i planowanie dalszych kroków managerom zarządzającym organizacjami. Od kilku lat specjaliści w zakresie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, neuronauki i data science łączą siły, by wesprzeć również branżę HR. W Polsce ten obszar de facto jest nieobecny, ponieważ firmy albo nie gromadzą odpowiednich danych, mają je rozrzucone, albo nie wiedzą, jak je wykorzystać. A szkoda – bo wdrożenie analizy predykcyjnej to milowy krok na drodze do data-driven i evidence-based HR.

Cyfrowe wsparcie HR: wewnętrzne platformy talent marketplace

Jeden z największych autorytetów w zakresie identyfikowania przyszłych trendów HRtech – Josh Bersin – uważa je za najlepszy pomysł tej dekady. O co chodzi? O platformy talent marketplace, które są odpowiedzią na wielką zagwozdkę pracodawców, którzy rozumieją, że ich pracownicy w razie niezadowolenia z pracy w naturalny sposób zaczynają szukać nowej. Ale czemu nie zmienić ich podejścia i nie zachęcić ich do szukania nowych dróg rozwoju i kariery wewnątrz organizacji? Nowe narzędzie daje pracownikom możliwość rozwoju zawodowego i znalezienia nowych wyzwań bez zmiany firmy, a samemu pracodawcy pozwala szybko realizować cele w systemie zadań i projektów zgodnie z kompetencjami już zatrudnionych w organizacji osób. Brzmi jak win-win, prawda?

[HR w zmianie VII] Technologie w HRM. Rewolucja czy ewolucja?

Choć na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy branża HR wykonała szybki ruch w stronę digitalizacji, boom technologiczny w tym obszarze jeszcze nie nastąpił. Widoczna zmiana dokonała się w obszarach rekrutacji i tzw. „twardego HR”, tj. kadrowo-płacowym, jednak na większą transformację cyfrową, nadal jeszcze trzeba poczekać. Jak wynika z raportu „Silniejsza pozycja HR i potencjał dla technologii” w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy aż 40% badanych firm w ogóle nie planuje wdrażać nowych lub zmieniać dotychczasowych rozwiązań HR-techowych. Czy to oznacza, że jest tak dobrze? Czy może potencjał wciąż pozostaje niewykorzystany?

Cyfrowe wsparcie HR: Corporate learning, czyli nigdy nie przestawaj się rozwijać

„Stawiamy na rozwój, zapewniamy szkolenia i narzędzia do nauki” to dość istotne argumenty, którymi pracodawcy starają się skusić ambitnych kandydatów już na poziomie ofert pracy. Jednak rozwój coraz głębiej wpisany jest w organizacje i zatrudnionych w nich ludzi. Pracodawcy dostrzegają realne korzyści płynące z inwestycji w rozwój jak choćby szybsza adaptacja do rynkowych zawirowań i nowych potrzeb klientów. Czy jednak korzystają z cyfrowych platform oraz narzędzi wspierających corporate learning? Okazuje się, że coraz chętniej.