Wartość, wiedza i Wyzwania (HR)

Praktycy human resources stają przed wyzwaniami każdego dnia. Co zrobić, by komunikacja wewnętrzna w firmie była skuteczna, a także poprawiała wizerunek działu HR? Jak budować zgodny z rzeczywistością wizerunek pracodawcy i przyciągnąć kandydatów oraz jak wspierać wewnętrznych liderów w budowaniu ich marki osobistej? Czy można strategicznie i ciekawie wykorzystać wiedzę płynącą z badań w praktyce HR? Wreszcie, co ma realny wpływ na motywację pracowników i jak ją diagnozować oraz przekładać na działania?

W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości kompasem, który od lat pokazuje kierunek skutecznych rozwiązań, źródła sprawdzonej i praktycznej wiedzy, a także mapę ważnych dla human resources trendów jest cykl konferencji Wyzwania HR.  

Inaugurująca tegoroczny cykl Wyzwania HR konferencja odbędzie się już 14 maja w Katowicach (uwaga, wszystkie wejściówki na nią są już wyprzedane!). Agenda całego cyklu została zbudowana na podstawie badań ankietowych, przez co wpisuje się w aktualne potrzeby zgłaszane przez praktyków branży. Do grona prelegentów zaprosiliśmy cenionych i uznanych ekspertów, którzy podzielą się zarówno praktyczną wiedzą i cennymi wskazówkami, jak i przedstawią nową perspektywę myślenia o zagadnieniach związanych m.in. z wizerunkiem współczesnego lidera, meandrami komunikacji wewnętrznej, motywacją i employer brandingiem.


#komunikacjawewnętrzna

Podczas konferencji Wyzwania HR uczestnicy będą mieli możliwość spotkać i wysłuchać: Mai Biernackiej, autorki bloga oraz zarządzającej agencją komunikacji wewnętrznej bee DIFFERENT, która opowie, jak w 4 prostych krokach zbudować pozytywny wizerunek działu HR wykorzystując narzędzia komunikacji wewnętrznej.


#employerbranding #wizerunekpracodawcy

Tomasz Graszewicza i Tomasza Duda, na co dzień projektujący strategie działań wizerunkowych w agencji Job’n’Joy, pokażą jak zaplanować efektywną kampanię employer brandingową – od analizy danych wyjściowych, przez opracowanie strategii, po dobór odpowiedniego przekazu oraz wybór kanałów komunikacji.

 

 

 

 

Z kolei mówca, inspirator biznesowy, ekspert w dziedzinie przywództwa, rozwoju i walki o rynek Szymon Kudła podpowie jak pokonać spiralę wzajemnego lansu i „picowania rzeczywistości”, by skutecznie pogodzić uczciwość z atrakcyjnością w strategii budowania wizerunku organizacji jako pracodawcy.


#badaniaHR

Uczestnicy będą mogli poznać także naukowe metody wspierające human resources. Agnieszka Łebkowska, która pomaga podejmować dobre decyzje na postawie danych, badacz z ponad 20-letnim doświadczeniem, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Bartłomiej Brach – brand consultant zajmujący się nadawaniem sensu pracy oraz prowadzący sieć polskich badaczy Królicza Nora – opowiedzą jak lepiej łączyć wyniki badań z zagadnieniami biznesowymi oraz pomogą zidentyfikować problemy HR, które badania mogą pomóc rozwiązać.


#motywacja #matematykamotywacji

Natomiast Ewa Jochheim i Katarzyna Janas – ekspertki od motywacji wewnętrznej wprowadzające narzędzie RMP Pro, które to, co robią nazywają „human consulting”, przedstawią naukowe podłoże motywacji i odpowiedzą na pytanie dlaczego ogólnie przyjęta motywacja nie ma kompletnie nic wspólnego z prawdziwą, dlaczego szkolenia nic nie dają i jak wzbudzić motywacyjny FLOW w pracownikach.


#leadership #przywództwo #markaosobista

Na zakończenie konferencji wystąpią Miłosz Brzeziński – autor, doradca w zakresie efektywności osobistej i społecznego rozumienia zjawisk psychologicznych (Katowice) oraz dr Joanna Heidtman – psycholog, socjolog, doradca i coach (Gdańsk, Kraków, Wrocław i Poznań), którzy zastanowią się czy współczesny lider – skutecznie tworzący spójny wizerunek i markę osobistą – ma szansę pozostać odważnym przywódcą w starciu z falą wszechobecnej krytyki, a także na jakich fundamentach powinien budować swoje przywództwo by nieprzerwanie „stawać się” dobrym lub lepszym liderem.


W 2019 roku konferencje Wyzwania HR roku odbędą się w Katowicach (wejściówki nie są już dostępne), Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.

Więcej szczegółów oraz formularz rejestracji na wydarzenia znajduje się na stronie https://www.wyzwaniahr.pl/konferencje/

Iga Pazio
Inicjatorka i pomysłodawczyni wielu inicjatyw, badań i publikacji dla i o branży HR, wieloletnia redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl, w latach 2010-2022 związana z Pracuj.pl i Grupą Pracuj. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content.

Zobacz podobne

Rekrutacja w 2022 roku: specjaliści IT poszukiwani najczęściej, praca dla początkujących, mazowieckie na prowadzeniu

Ostatnie lata przynoszą coraz to nowe wyzwania branży HR, sprawiając, że przedstawiciele i przedstawicielki tej ostatniej mają pełne ręce roboty. W ubiegłym, rekordowym pod względem liczby procesów rekrutacyjnych roku szczególnie osoby specjalizujące się w pozyskiwaniu pracowników nie miały wielu chwil wytchnienia.

Dookoła kultury organizacji odc. 3 | Kto tworzy kulturę organizacyjną?

Kto odpowiada za kształtowanie kultury organizacyjnej? Czy ta ostatnia może być sztucznie narzucona i działać? W czyim ręku spoczywa odpowiedzialność za faktyczną zgodność kultury firmy z tym, co organizacja komunikuje?

Rekrutacja A.D. 2023? Akceleracja, autentyczność i adaptacja

Najnowszą historię – czy tę z ostatniej dekady – trendów rekrutacyjnych można podzielić na tę sprzed pandemii i tę po-pandemiczną. Świat pozyskiwania talentów sprzed marca 2020 roku zmieniał się oczywiście w czasie, jednak zmiany nie zachodziły gwałtownie, a zarówno pracodawcy, jak i pracownicy byli przyzwyczajeni do różnych, często o długoletniej tradycji, ususów działających na rynku pracy. Obecne rekrutacyjne realia to nie tylko akceleracja na wielu frontach, ale też coraz to nowe pojawiające się zjawiska, trendy i wyzwania, którym rekrutujący muszą stawiać czoła.

Dookoła kultury organizacji odc. 2 | Czy kultura organizacji znaczy zawsze to samo? Perspektywa pracowników i pracodawców

Kultura organizacji jest współcześnie nie tylko istotną częścią DNA firm, ale też i ważną kartą przetargową w procesie rekrutacji. Obecna w komunikacji pracodawców od dawna, coraz częściej jest też na ustach osób już zatrudnionych i tych szukających pracy. Innymi słowy: znaczenie kultury rośnie, ale i jej otoczenie staje się bardziej wymagające, bo pracownicy i pracowniczki coraz częściej – i słusznie! – mówią „sprawdzam”.