Okiem ekspertów: Zyta Machnicka o konferencjach dla branży HR

Jaką wydarzenia branżowe niosą ze sobą wartość oraz dlaczego ważne jest kuluarowe dzielenie się pomysłami i doświadczeniem, opowiada Zyta Machnicka, członkini Rady Programowej konferencji Wyzwania HR.

Wyzwania HR: Co jest największą wartością konferencji branżowych?

Zyta Machnicka: Myślę, że wartość konferencji branżowych dla każdego będzie inna. Dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z HR, może być to jeden ze sposobów na zdobywanie nowej wiedzy i inspiracji do działania oraz poznawania branży i ludzi z nią związanych. Dla osób z większym doświadczeniem będzie to okazja do przyjrzenia się konkretnym kejsom firmowym i skonfrontowania z innymi swojego wyobrażenia na tematy związane z rekrutacją, zarządzaniem ludźmi czy employer brandingiem.

To także jeden ze sposobów budowania marki osobistej, poznania kulisów działań firm konkurencyjnych oraz ich warsztatu prezentacyjnego. Bo przecież wystąpienia publiczne prędzej czy później czekają każdego prawdziwego speca od HR & EB.

 

Wyzwania HR: A co dla Ciebie stanowi taką szczególną wartość?

Zyta Machnicka: Dla mnie samej, po 12 latach aktywności zawodowej, konferencje branżowe są przede wszystkim okazją do podtrzymywania relacji, poznawania ciekawych ludzi oraz edukowania pracodawców i firm HR w zakresie dobrych praktyk employer brandingowych. Gdy mogę się dzielić swoimi doświadczeniami, konfrontować pomysły i otwierać ludzi wokół na nowe sposoby działania, jestem w swoim żywiole :).

 

Wyzwania HR: Sama często występujesz na konferencjach, rozmawiasz z uczestnikami. Czego ci ostatni najbardziej oczekują?

Zyta Machnicka: Uczestnicy konferencji oczekują między innymi, że po powrocie z eventu będą w stanie zaaplikować do swoich działań pomysły, na które na nim wpadli. Tego zresztą oczekują również od nich przełożeni, którzy płacą za ich uczestnictwo. Dlatego tak ważne jest precyzowanie głównej myśli/tematu konferencji i poszczególnych wystąpień, dopasowywanie ich do przewidywanego poziomu wiedzy odbiorców oraz pilnowanie, żeby występujący rzeczywiście dotrzymywali obietnicy składanej uczestnikom w programie. I choć nigdy nie będzie tak, żeby wszystkim podobało się wszystko, to większości frustracji jesteśmy w stanie zapobiec.

 

Wyzwania HR: Czy warto organizować konferencje w dobie webinarów/ videocastów i transmisji video?

Zyta Machnicka: Tak, wydarzenia offline są moim zdaniem cały czas potrzebne. Bo choć technologia ułatwia nam zdobywanie wiedzy i przyswajanie jej w absolutnie każdych warunkach, to nic nie jest tak wartościowe, jak realny kontakt z drugim człowiekiem.

Zresztą doświadczenie mi mówi, że moc ciekawych rozwiązań i pomysłów pojawia się właśnie podczas rozmów kuluarowych w przerwach wydarzeń konferencyjnych. To właśnie wtedy najczęściej uczestnicy zderzają swoje doświadczenia z radami, które przed chwilą usłyszeli od prelegenta.

Nagle okazuje się, że wszyscy wokół zmagają się z tymi samymi problemami. Dzięki temu uczestnicy nie czują się osamotnieni w wyzwaniach, które mają w swoich firmach. I niejednokrotnie podczas tych rozmów sami wpadają na proste rozwiązania, które mogą zaaplikować u siebie.

Wyzwania HR: Dziękujemy za rozmowę.

Wywiadu udzieliła: Zyta Machnicka
CEO w Lightness oraz autorka bloga CandidateExperience.pl i książki „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi”.

Zobacz podobne

Jak przygotować firmę do udziału w targach pracy online?

Targi pracy online – jedno z najpopularniejszych, ale też najczęściej dyskutowanych narzędzi employer brandingowych. Często zadawane są pytania: czy targi pracy są efektywne, czy warto się na nich pojawiać, jakie to może przynieść efekty? A tymczasem na samych wydarzeniach wciąż i niezmiennie pojawia się wielu kandydatów. Skąd wobec tego takie pytania i obawa, że targi nic nam nie dadzą? Bo sama obecność na targach pracy nie wystarczy, a brak wcześniejszego przygotowania rzeczywiście może skutkować poczuciem, że wydarzenie było miłym przeżyciem, ale nie miało przełożenia na konkretne efekty.

HR priorytety w czasach zmian | case study MB Pneumatyka

Z raportu „Silniejsza pozycja HR i potencjał dla technologii” w listopadzie 2021 roku wynika, że 51% działów HR skupiło się na wsparciu liderów zespołów w zakresie zarządzania i rozwoju pracowników. Również dla MB Pneumatyka podnoszenie kompetencji zespołu stało się ważnym aspektem rozwojowym w czasie pandemii.

HRexperience: O to, czy HR zajmie miejsce przy biznesowym stole, pytamy Annę Wróbel

HR stoi obecnie na rozdrożu – albo umocni swoją pozycję, stanie się partnerem dla biznesu i usiądzie z nim przy jednym stole, albo utknie w roli serwisowej. O dwóch scenariuszach dla HR-u, umiejętności zarządzania zmianą oraz kompetencjach przyszłości opowiada Anna Wróbel, HR Director w Allegro. 

HRexperience: O pełnej integracji HR z firmą mówi Małgorzata Bieniaszewska

Pandemia zdemaskowała słabe strony organizacji i skłoniła do skupienia większej uwagi na pracownikach. Działy HR mają więc pełne ręce roboty, by właściwe połączyć wiadome i niewiadome, nie tylko by dostosować funkcjonowanie firmy do „nowej normalności”, ale by przede wszystkim zapewnić pracownikom optymalne warunki do pracy. O potrzebie holistycznego podejścia do zatrudnionych, wdrażaniu modelu zarządzania skupionego na człowieku oraz jaka jest rola HR opowiada Małgorzata Bieniaszewska, założycielka MB Pneumatyka – firmy produkcyjnej z branży automotive.