Jak w kilku krokach przygotować się do targów pracy online?

Szybki rzut oka na historię targów pracy na przestrzeni ostatnich 2 dekad pokazuje, że… historia lubi się powtarzać. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcjonowały obok siebie targi stacjonarne i online’owe (choćby Wirtualne Targi Pracy, organizowane przez Pracuj.pl). Potem przez kilka lat prym wiodła tradycyjna odsłona wydarzeń, by niespełna 2 lata temu stanąć w obliczu ponownej transformacji do online'u.

I tak targi pracy w nowym-starym, online’owym wydaniu zostały z nami na dobre. Nie będzie przesadą również powiedzieć, że jesteśmy z nimi za pan brat. Jak jednak przygotować się do targów online’owych? Targi w takim wydaniu niewątpliwie pozwalają na zrealizowanie ciekawego przedsięwzięcia employer brandingowego prawie bez wychodzenia z domu, a organizatorzy oferują dużo opcji ułatwiających „życie targowe” pracodawcom.

Jakie możliwości ma pracodawca, aby efektywnie dotrzeć do talentów i maksymalnie wykorzystać potencjał wydarzenia? Prześledźmy to na przykładzie możliwości Festiwalu Pracy Jobicon.

Krok 1: zaplanuj to w czasie

Pamiętaj o terminie samego wydarzenia, ale też o wyznaczonych datach na przesłanie materiałów. Dotrzymanie terminu pozwoli bez przeszkód zrealizować wszystkie zaplanowane aktywności Twojej marki pracodawcy.

Zapoznaj się również ze specyfikacją techniczną, która pomoże Ci dostarczyć konsultantom poprawne materiały do ustawienia profilu na wydarzeniu.

Krok 2: przygotuj podstawowe informacje o firmie

Prezentacja Twojej firmy ma kanwę w postaci profilu pracodawcy. Ten ostatni w przypadku firm biorących udział w wydarzeniu zostanie skopiowany na dedykowaną platformę targową i połączony z specjalną zakładką Jobicon. To w tym miejscu kandydat rozpocznie skanowanie informacji o firmie. Z poziomu tej zakładki uczestnicy będą mogli również zapisywać się do pokoi rozmów na żywo z pracodawcami.

Warto pamiętać o kilku ustawieniach jobiconowego profilu:

  • Przypisz swój profil do odpowiedniej lokalizacji. Wybierz taką lokalizację, w której Twoja firma będzie aktualnie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Katowice i okolice).
  • Przypisz swój profil do odpowiednich kategorii branżowych, w których Twoja firma będzie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Doradztwo / Konsulting).
  • Pokaż swoich pracowników, którzy będą reprezentować firmę na wydarzeniu. Nie musisz tego robić, ale warto skorzystać z tej opcji i przybliżyć sylwetki tych osób, dodając zdjęcia i krótkie notki o nich.
  • Pozwól zajrzeć do firmy od środka – możesz to zrobić dodając opis organizacji lub link do filmu, którzy pokaże organizację od kuchni.

Krok 3: spotkaj się z kandydatami

Choć przez moment wydawało się, że spotkania na żywo to na razie przeszłość, technologia szybko przyszła w sukurs i pokazała, że istniejące rozwiązania mogą być idealnie zaadaptowane na potrzeby rekrutacji i rynku pracy. Dlatego też podczas targów online masz szeroki wachlarz możliwości spotkań z kandydatami podczas czatów i wideokonferencji.

Na Jobiconie wideo i czat są przeprowadzane za pomocą prostego i intuicyjnego systemu, zintegrowanego z zakładką targową na profilu pracodawcy i panelu pracodawcy (czyli dedykowanego systemu do zarządzania spotkaniami). W zależności od pakietu, który wybierzesz jako pracodawca, możesz mieć po kilka pokoi do dyspozycji na spotkania indywidualne lub grupowe z kandydatami podczas 2 dni trwania targów. Same pokoje oferują różne opcje ustawień adekwatnie do Twoich potrzeb.

Uwaga: przed wydarzeniem koniecznie wykonaj test połączenia pod linkiem udostępnionym w specyfikacji – pozwoli to zweryfikować Ci lub Twojemu działowi IT, czy ustawienia sieci są przystosowane do połączeń, które będą realizowane w trakcie wydarzenia.

Krok 4: wykorzystaj specjalne ogłoszenia

Aplikacje kandydatów podczas targów online można zbierać za pomocą specjalnej kategorii ogłoszeń. W przypadku Jobiconu taka możliwość obejmuje specjalne 14-dniowe ogłoszenia Jobicon. CV będą zbierane za pomocą systemu, który wybierze pracodawca: Strefa Pracuj, eRecruiter lub dowolny ATS.

Krok 5: wykorzystaj opcje promocyjne

Wszyscy pracodawcy, którzy będą wirtualnie „wystawiać” się na Jobiconie, otrzymają gotowe kreacje promocyjne, które będą mogli wykorzystać promując swoją obecność na wydarzeniu w dowolnych kanałach social media. W zależności od pakietu obecności, kreacje te mogą być personalizowane logotypem firmy, a dany pracodawca może również skorzystać z kampanii promocyjnej na profilu Pracuj.pl na Facebooku i Instagramie.

Do wykorzystania są również inne możliwości promocji marki pracodawcy: baner promocyjny w serwisie Pracuj.pl nad listingiem ofert pracy pracodawcy, zapowiedź pracodawcy w komunikatorze wydarzenia, przedstawienie sylwetki pracodawcy na scenie głównej części konferencyjnej, emailing czy opcja bycia partnerem kategorii Jobicon lub przeprowadzenia webinaru dla uczestników.


Szeroki wachlarz możliwości

To tylko podstawowy zestaw możliwości wydarzenia i te obszary, o których warto pamiętać przygotowując się do targów online. Jeśli już wiesz, że Twoja marka będzie brała udział w Jobiconie czy innym wydarzeniu, pamiętaj też, że wsparciem i radą służą zarówno organizatorzy, jak i dedykowani konsultanci. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranu!


Chcesz docierać do kandydatów i budować markę pracodawcy podczas wyjątkowego wydarzenia online, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort interakcji, dostosowanego do potrzeb młodych ludzi, stworzonego na styku wiedzy, technologii i rozrywki? Jeśli tak, poznaj ofertę Festiwalu Pracy Jobicon i poznaj możliwości!

Iga Pazio
Inicjatorka i pomysłodawczyni wielu inicjatyw, badań i publikacji dla i o branży HR, wieloletnia redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl, w latach 2010-2022 związana z Pracuj.pl i Grupą Pracuj. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content.

Zobacz podobne

Strategia EB krok po kroku – instrukcja do wypracowania EVP dla Twojej marki

Atrakcyjność marki pracodawcy odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu najlepszych talentów na rynku pracy. Fundament skutecznego employer brandingu stanowi wskaźnik Employer Value Proposition (EVP). Czym jest Employer Value Proposition? Jak wypracować EVP dla marki? Podpowiadamy kluczowe kroki, które pomogą Ci stworzyć EVP Twojej organizacji.

Czym jest employer branding i dlaczego warto prowadzić działania z nim związane?

Atrakcyjny wizerunek pracodawcy stanowi dziś jeden z najistotniejszych czynników przyciągających kandydatów i zatrzymujących pracowników w firmie na dłużej. Szczególnie na konkurencyjnym rynku pracy, z jakim obecnie mamy w dużej mierze do czynienia, przemyślany employer branding to sposób na zwrócenie uwagi najbardziej utalentowanych specjalistów. Wspomniane kwestie to tylko niektóre z powodów, dla których EB jest niezbędnym elementem strategii organizacji. Dlaczego jeszcze warto o niego zadbać?

Employer branding w Twojej firmie – o czym warto pamiętać?

Budowanie pozytywnego EB to w dużej mierze klucz do przyciągania i zatrzymywania utalentowanych pracowników. Employer branding, czyli zestaw działań marketingowych mających na celu tworzenie atrakcyjnego wizerunku firmy na rynku pracy, staje się coraz ważniejszy w konkurencyjnym świecie biznesu. Jakie kroki podjąć, aby był skuteczny?

Jak przygotować firmę do udziału w targach pracy online?

Targi pracy online – jedno z najpopularniejszych, ale też najczęściej dyskutowanych narzędzi employer brandingowych. Często zadawane są pytania: czy targi pracy są efektywne, czy warto się na nich pojawiać, jakie to może przynieść efekty? A tymczasem na samych wydarzeniach wciąż i niezmiennie pojawia się wielu kandydatów. Skąd wobec tego takie pytania i obawa, że targi nic nam nie dadzą? Bo sama obecność na targach pracy nie wystarczy, a brak wcześniejszego przygotowania rzeczywiście może skutkować poczuciem, że wydarzenie było miłym przeżyciem, ale nie miało przełożenia na konkretne efekty.