Przegląd konkursów dla HR

Konkursy branżowe cieszą się popularnością. Pozwalają zaprezentować efekty prowadzonych projektów szerszemu gronu, budują wizerunek eksperta, motywują do działania. W zależności od branży zgłoszenia konkursowe i sam przebieg wydarzenia mogą przybierać różną formę. Przedstawiamy pierwszą część przeglądu konkursów HR.

Employer Branding Excellence Awards 2020
Konkurs trwa od 2012 roku, a jego ideą jest wyróżnienie innowacyjnych praktyk w obszarze employer brandingu. Organizacje mogą zgłaszać dowolną liczbę projektów w 8 kategoriach. Ubiegłoroczna odsłona zebrała 150 zgłoszeń. W edycji 2020 wysyłanie zgłoszeń konkursowych jest możliwe do 30.06.


Siła przyciągania
W tym roku odbywa się V edycja tego wydarzenia. Nie przerwanie od 2016 roku celem konkursu jest wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych działań z obszaru EB. W konkursie wyróżnione są 3 stałe kategorie oraz jedna dodatkowa, która zmienia się co roku. W tegorocznej edycji obejmuje ona obszar pracowników 50+. Rozpoczęcie konkursu przypada na 25.06. Zgłoszenia przyjmowane są do końca września 2020.


Effie Awards Poland – kat. Employer Branding
Konkurs Effie to międzynarodowy konkurs, który istnieje od 1968 roku. Jest jednym z najbardziej prestiżowych plebiscytów doceniających efektywne działania komunikacyjne. W Polsce organizowany od 1999 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Konkurs przeznaczony jest głównie dla branży marketingu, jednak wśród kategorii znajduje się też coś dla HR-owców. Jedną z opcji jest kategoria „PR-Led i Employer Branding”, wyróżniająca wdrożone strategie PR i EB, które spowodowały istotną zmianę.


Employer Brand Management Awards
Międzynarodowy konkurs branżowy, którego celem jest wyłonienie najlepszych kampanii employer brandingowej na świecie. Zwycięzcy wybierani są w dwuetapowym procesie, a do konkursu może się zgłosić każda organizacja. Dodatkowo jedna organizacja może zgłaszać kilka swoich projektów.


HR Excellence Awards 2020
Jeden z najstarszych z konkursów HR-owych. W tym roku obchodzi swoje 25-lecie. Konkurs skierowany do całej branży HR. W tym międzynarodowym plebiscycie znajduje się aż 17 kategorii. Zgłoszenia konkursowe są przyjmowane do końca czerwca 2020.


TOP HR Manager in Action
To największy w Polsce konkurs z zakresu HR. Celem konkursu jest wyróżnienie osoby, która wykazuje się dużą wiedzą z zakresu HR lub odegrała ważną rolę we wdrożeniu projektu z tego obszaru.

Anna Kordalska
Marketingowiec, od niedawna w Grupie Pracuj. Socjolożka z zamiłowaniem do HR-u, PR-u i employer brandingu. Entuzjastka mediów społecznościowych, dziennikarstwa oraz psychologii.

Zobacz podobne

Jak przygotować firmę do udziału w targach pracy online?

Targi pracy online – jedno z najpopularniejszych, ale też najczęściej dyskutowanych narzędzi employer brandingowych. Często zadawane są pytania: czy targi pracy są efektywne, czy warto się na nich pojawiać, jakie to może przynieść efekty? A tymczasem na samych wydarzeniach wciąż i niezmiennie pojawia się wielu kandydatów. Skąd wobec tego takie pytania i obawa, że targi nic nam nie dadzą? Bo sama obecność na targach pracy nie wystarczy, a brak wcześniejszego przygotowania rzeczywiście może skutkować poczuciem, że wydarzenie było miłym przeżyciem, ale nie miało przełożenia na konkretne efekty.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 3 | Co podbija serca szukających pracy?

Czy idealni, dopasowani aplikujący na nasze oferty pracy są niczym mityczne stworzenia, których stale szukamy, ale pozostają dla nas tajemnicą? Niby jesteśmy stale na ich tropie, analizujemy wszelkie ślady i poznajemy zwyczaje, ale pozostają oni często nieosiągalni… Nie. Tak nie jest i nie warto karmić się takimi przekonaniami. Rzeczywistość jest o wiele prostsza, a w sukurs przychodzą badania i analizy z obszaru candidate experience.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 1 | Gdzie szukają informacji o pracodawcach?

Zdecydowana większość szukających pracy – zanim podejmie decyzję o wysłaniu aplikacji – sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy. Źródeł wiedzy o nowym miejscu pracy jest bardzo wiele. Tak dużo, że być może o części z nich zapominasz w natłoku codziennych zajęć! Najważniejsze jest jednak zadbanie o to, by kandydaci dotarli do informacji wg  klucza 3P – prawdziwych, potrzebnych i pozytywnych. Jak zatem zadbać o employer branding, potrzeby informacyjne osób zainteresowanych naszą organizacją i gdzie lokować treści o firmie? 

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 2 | Dlaczego chętnie zaglądają za firmowe kulisy?

Wyobraź sobie idealny początek pozytywnego candidate experience w kontakcie z Twoją firmą oczami osoby aplikującej do Twojej firmy. Czyta Twoje ogłoszenie. Omiata wzrokiem przejrzystą, intuicyjną i po prostu ładną wizualnie ofertę. Szybko znajduje najbardziej interesujące dane: opis stanowiska i obowiązków, precyzyjnie określone wymagania, pełną listę benefitów i korzyści dla pracujących oraz spójny obraz marki przekazany za pomocą przemyślanej treści i materiałów audiowizualnych. Ogłoszenie jest dobrze sprofilowane, a dociekliwych kieruje dalej do profilu pracodawcy. Czy to wystarczy?