Dlatego jeszcze przed sezonem jesiennych wydarzeń zebraliśmy najważniejsze elementy przygotowania do udziału w targach pracy online, które pozwolą Wam w pełni wykorzystać ukryty w nich potencjał budowania marki pracodawcy.
Czas pędzi, wpadają kolejne nieplanowane projekty i nagle okazuje się, że już za dwa tygodnie targi pracy. Czy powinniśmy na nich być, czy to coś dla nas, co z tego będziemy mieli? Najczęściej już nie ma czasu na zadanie tych pytań – zgłaszamy się, a następnie działamy z przygotowaniami. I to jest główny powód tego, że targi nie przynoszą nam potem efektów. Każda tego typu impreza ma inną charakterystykę, grupę docelową i założenia. Zanim zgłosimy się do udziału w konkretnym evencie, powinniśmy zastanowić się nad naszymi celami i odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Bez odpowiedzi na te pytania trudno nam będzie zdecydować, czy dane wydarzenie jest dla nas odpowiednie oraz jakie działania zaplanować na samym evencie, aby zrealizować nasz cel. Najlepszym rozwiązaniem jest planować udział w poszczególnych eventach z wyprzedzeniem, na cały rok, w oparciu o strategię i kalendarz działań rekrutacyjnych, ale jeśli to nie jest możliwe, warto przed każdym wydarzeniem odpowiedzieć sobie na powyższe pytania i zgodnie z nim planować swoje działania.
Zaangażowanie naszych pracowników w obecność na targach pracy to „must have”. Nikt tak dobrze jak oni nie opowie o pracy w konkretnym dziale, a kandydaci bardzo cenią opinie z pierwszej ręki, szczególnie podczas tak popularnych w wersji online spotkań 1:1. Tylko jak zaangażować pracowników, aby chcieli pojawić się na targach? Jedną z opcji jest wyznaczenie przez menedżerów osób ze swojego zespołu, które wezmą udział w targach. Drugą, którą zdecydowanie bardziej rekomenduję, jest informacja do całej firmy, że poszukujemy osób, które chciałyby reprezentować organizację podczas targów. Dzięki temu rozwiązaniu, w wydarzeniu wezmą udział osoby, które naprawdę chcą, a często przy tej okazji odkrywamy, że ktoś interesuje się employer brandingiem i chętnie zaangażuje się w różne działania. A od tego już tylko krok do programu ambasadorskiego.
Udało się, mamy chętnych, którzy będą obecni podczas targów pracy! W tym momencie kluczowe jest przygotowanie pracowników, tak, aby byli w stanie dobrze reprezentować firmę, a także dobrze się czuli – bez tego nie będą chcieli brać ponownie udziału w takim wydarzeniu, ani polecać go innym. Jak to zrobić? Mamy kilka opcji, z których możemy skorzystać:
Istotne jest szczegółowe dopytanie organizatorów, w jaki sposób zbierane będą CV – czy otrzymamy je zbiorczo, czy kandydaci będą aplikować na poszczególne ogłoszenia? Czy będą aplikować do konkretnej firmy, czy ogólnie i każda firma otrzyma ten sam zestaw CV?Te informacje pozwolą nam wiedzieć, jakie CV otrzymamy i jak możemy je wykorzystać. Warto też zastanowić się i dopytać organizatorów, czy jest możliwość dodatkowej promocji ogłoszeń, na których szczególnie nam zależy. Jednak bez względu na sposób organizacji zbierania aplikacji, warto przedstawić ten temat osobom z działu danych osobowych, by mieć pewność, że wszystko jest zgodne z naszymi firmowymi zasadami.
Targi pracy w formie online, powodują, że kluczową rolę odgrywa to, jak firma prezentuje się w sieci, bo to właśnie tam, po rozmowie z nami, kandydat będzie szukał dodatkowych informacji. Dlatego przed startem targów pracy, warto sprawdzić:
Wszystko zostało doskonale przygotowane – pracownicy są zadowoleni z udziału w wydarzeniu, nasze wirtualne stoisko przyciągnęło wiele kandydatek i kandydatów, pozyskaliśmy ciekawe CV. Czy to już wszystko, co mogliśmy osiągnąć? NIE! Targi pracy dają jeszcze dodatkowe możliwości, które warto wykorzystać, szczególnie biorąc pod uwagę, że zainwestowaliśmy w to dużo czasu i i określony budżet. Dlatego warto z wyprzedzeniem zaplanować zarówno komunikację wewnętrzną, jak i zewnętrzną:
Targi pracy to doskonała możliwość budowania swojego wizerunku i miejsce na spotkanie z kandydatami. Dają nam szanse zaprezentowania się jako pracodawca, a także pozyskania ciekawych CV. Dlatego tak ważne jest dobre przygotowanie, które pozwala nam w pełni skorzystać z możliwości, jakie daje ten event. W Grupie Pracuj już rozpoczęliśmy pracę nad naszym udziałem w najbliższym Jobiconie – mam nadzieję, że się tam spotkamy, a ten artykuł pomoże Wam w przygotowaniach do wydarzenia. Do zobaczenia!
OD REDAKCJI: Chcesz docierać do kandydatów i budować markę pracodawcy podczas wyjątkowego wydarzenia online, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort interakcji, dostosowanego do potrzeb młodych ludzi, stworzonego na styku wiedzy, technologii i rozrywki? Jeśli tak, poznaj ofertę Festiwalu Pracy Jobicon i poznaj możliwości!