Jak podnieść kompetencje EB? Studia, spotkania i kursy

O dobry moment na naukę zawsze trudno. A przecież na rynku dostępnych jest sporo spotkań, kursów, szkoleń, które pomogą rozwinąć umiejętności i skrzydła.

Wiedza, inspiracje i networking – tak w skrócie można opisać korzyści, jakie niesie za sobą udział w cyklicznych spotkaniach branżowych dedykowanych praktykom employer brandingu.

EB Masters

Największą społecznością praktyków EB jest EB Masters, które do życia powołała Zyta Machnicka. EB-ową wiedzą dzielą się na zamkniętej grupie na Facebooku i podczas bezpłatnych, cyklicznych spotkań organizowanych głównie w Krakowie (najbliższe już 27 lipca), a gościnnie odwiedzających również inne polskie miasta.

Więcej informacji  – http://ebmasters.pl/

Alternatywą dla nieformalnych spotkań branżowych są kursy i studia podyplomowe poświęcone tematyce employer brandingu. Z roku na rok ich wybór jest coraz większy. Do najpopularniejszych należą:

Employer Branding – krok po kroku

To dwudniowe szkolenie znajdujące się w ofercie poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Podczas kursu uczestnicy poznają definicję employer brandingu, poznają jego modele, komponenty i projektują działania niezbędne do wdrożenia strategii marki pracodawcy w ich organizacji. Najbliższe szkolenie odbędzie się 28 i 29 września.

Więcej informacji: http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/centrum-edukacji-menedzerskiej,c1383/szkolenia,c8977/szkolenia-otwarte,c8978/kompetencje-menedzerskie,c8982/employer-branding-krok-po-kroku,a60786.html


Employer Brand Leaders Training

To inicjatywa unikatowych warsztatów, w kompleksowy sposób kształcących przyszłych liderów EB – tak, aby byli w stanie sprostać wyzwaniom związanym z budowaniem i zarządzaniem wizerunkiem pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Kurs to alternatywa dla studiów podyplomowych z zakresu EB. Najbliższe warsztaty odbędą się w Gdańsku (24-25 sierpnia) i Szczecinie (28-29 września).

Więcej informacji: http://warsztatyeb.pl/


Studia Podyplomowe Employer Branding (AGH)

Pierwsze w Polsce studia podyplomowe w całości poświęcone tematyce employer brandingu powołane zostały do życia na krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej. Program studiów kompleksowo obejmuje zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem marką pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu biznesowego, wizerunkowego, marketingowego oraz twardego i miękkiego HR-u. Trwa rekrutacja na ich 5. edycję na rok akademicki 2017/2018.

Więcej informacji: http//employerbranding.edu.pl/


Budowanie Wizerunku Pracodawcy (Akademia Leona Koźmińskiego)

Podyplomowe studia employer brandingowe oferuje również stołeczna Akademia Leona Koźmińskiego. – Ich program został przygotowany w sposób pokrywający wszystkie obszary kluczowe dla specjalisty employer brandingu, tak aby mógł samodzielnie podejmować decyzje lub wspólnie z partnerami decydować o efektywnym planie działań – przekonuje Agata Kanclerz, doradca edukacyjny Akademii Leona Koźmińskiego.

Więcej informacji: www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/budowanie-wizerunku-pracodawcy-employer-branding/o-studiach/


Employer Branding

Oferta studiów podyplomowych poświęconych marce pracodawcy dla osób z Trójmiasta i okolic. Kierunek działa na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Zajęcia dotykają aspektów budowy marki pracodawcy, rekrutacji, marketingu i PR. Prócz teorii, uczestnicy poznają najnowsze narzędzia i trendy, pracując na konkretnych analizach przypadków.

Więcej informacji: http://www.wsb.pl/gdansk/studenci/studia-podyplomowe/kierunki/employer-branding

Iga Pazio
Inicjatorka i pomysłodawczyni wielu inicjatyw, badań i publikacji dla i o branży HR, wieloletnia redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl, w latach 2010-2022 związana z Pracuj.pl i Grupą Pracuj. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content.

Zobacz podobne

Jak przygotować firmę do udziału w targach pracy online?

Targi pracy online – jedno z najpopularniejszych, ale też najczęściej dyskutowanych narzędzi employer brandingowych. Często zadawane są pytania: czy targi pracy są efektywne, czy warto się na nich pojawiać, jakie to może przynieść efekty? A tymczasem na samych wydarzeniach wciąż i niezmiennie pojawia się wielu kandydatów. Skąd wobec tego takie pytania i obawa, że targi nic nam nie dadzą? Bo sama obecność na targach pracy nie wystarczy, a brak wcześniejszego przygotowania rzeczywiście może skutkować poczuciem, że wydarzenie było miłym przeżyciem, ale nie miało przełożenia na konkretne efekty.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 3 | Co podbija serca szukających pracy?

Czy idealni, dopasowani aplikujący na nasze oferty pracy są niczym mityczne stworzenia, których stale szukamy, ale pozostają dla nas tajemnicą? Niby jesteśmy stale na ich tropie, analizujemy wszelkie ślady i poznajemy zwyczaje, ale pozostają oni często nieosiągalni… Nie. Tak nie jest i nie warto karmić się takimi przekonaniami. Rzeczywistość jest o wiele prostsza, a w sukurs przychodzą badania i analizy z obszaru candidate experience.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 1 | Gdzie szukają informacji o pracodawcach?

Zdecydowana większość szukających pracy – zanim podejmie decyzję o wysłaniu aplikacji – sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy. Źródeł wiedzy o nowym miejscu pracy jest bardzo wiele. Tak dużo, że być może o części z nich zapominasz w natłoku codziennych zajęć! Najważniejsze jest jednak zadbanie o to, by kandydaci dotarli do informacji wg  klucza 3P – prawdziwych, potrzebnych i pozytywnych. Jak zatem zadbać o employer branding, potrzeby informacyjne osób zainteresowanych naszą organizacją i gdzie lokować treści o firmie? 

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 2 | Dlaczego chętnie zaglądają za firmowe kulisy?

Wyobraź sobie idealny początek pozytywnego candidate experience w kontakcie z Twoją firmą oczami osoby aplikującej do Twojej firmy. Czyta Twoje ogłoszenie. Omiata wzrokiem przejrzystą, intuicyjną i po prostu ładną wizualnie ofertę. Szybko znajduje najbardziej interesujące dane: opis stanowiska i obowiązków, precyzyjnie określone wymagania, pełną listę benefitów i korzyści dla pracujących oraz spójny obraz marki przekazany za pomocą przemyślanej treści i materiałów audiowizualnych. Ogłoszenie jest dobrze sprofilowane, a dociekliwych kieruje dalej do profilu pracodawcy. Czy to wystarczy?