Focus na employer branding: kampanie, które inspirują

Z roku na rok employer branding cieszy się coraz większą popularnością w środowisku pracodawców. Pojęcie EB na stałe zagościło w zadaniach działów HR, a specjaliści w tym obszarze prześcigają się w pomysłach na nieszablonowe kampanie, niekiedy sięgając do wiedzy kolegów i koleżanek z marketingu, PR-u lub korzystając z agencji. Stworzenie kampanii employer brandingowej stanowi nie lada wyzwanie, a proces twórczy zaczyna się już od wyboru obszaru EB do promocji. Tym, którzy poszukują inspiracji, prezentujemy 3 kampanie warte uwagi.

„Ty jesteś zmianą” – kampania marki IKEA

IKEA znana jest z kampanii, w których bohaterami są pracownicy marki i ich historie. Nie inaczej było w tym przypadku. W kampanii „Ty jesteś zmianą” IKEA odpowiada na potrzeby współczesnych ludzi dotyczących miejsca pracy i pokazuje organizację jako pracodawcę, który ceni przede wszystkim chęć zmieniania świata na lepsze, bycia w zgodzie ze sobą i wyznawanymi wartościami, a także bycia  otwartym na innych bez względu na wiek, płeć, doświadczanie czy pochodzenie.

Kampania „Ty jesteś zmianą” uzyskała srebro w prestiżowym konkursie Effie Awards Poland 2019, w kategorii „PR-Led i employer branding”. Więcej o tej kategorii w Effie tutaj: https://awards.effie.pl/kategorie/. Zgłoszenia do tegorocznej edycji trwają do 24.07.

„Nasz Danone jest dla Ciebie” – kampania marki Danone
Grupa spółek DANONE to lider na rynku produktów mlecznych. W kampanii wizerunkowej „Nasz Danone jest dla Ciebie” organizacja podkreśla, że to ludzie – pracownicy – stanowią jej największą wartość i to właśnie oni wystąpili w kampanii, jak również mieli kluczowy wpływ na jej kształt. Marka wykorzystała w kampanii prawdziwe historie swoich pracowników i skupiła się na podkreśleniu kultury organizacyjnej i wartościach firmowych. Hasło przewodnie podkreśla osobisty stosunek pracowników do firmy, ale też ich ogromną otwartość, co szczególnie cenią osoby dołączające do firmy.

„Good Company Matters” – wewnętrzna kampania w Deloitte

Celem kampanii było promowanie kultury organizacyjnej wspierającej działania na rzecz szeroko pojmowanego dobrostanu pracowników. W ramach projektu zespół Deloitte jednocześnie edukował i zachęcał do aktywności w ramach trzech filarów – zaangażowany umysł, pełne energii ciało i poczucie sensu. Zespół Deloitte wyszedł poza standardowe ramy programów pro-pracowniczych i zaproponował nie tylko aktywności sportowe, edukację w zakresie zdrowego odżywiania, ale także wspierał aktywności i zachowania faktycznie budujące kulturę społecznego zaangażowania i wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i otoczenie.

Kampania zwyciężyła w konkursie HR Dream Team 2019, w kategorii „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”, a także uzyskała wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2019. 


Marki chętnie podejmują działania budujące pozytywny wizerunek pracodawcy. Dzięki temu powstają niezwykłe kampanie, liczne projekty z obszaru EB oraz branżowe konkursy (o kilku z nich pisaliśmy tutaj https://wyzwaniahr.pracuj.pl/konkursy-hr/), których celem jest nie tylko tworzenie wyróżnienie najlepszej kampanii, ale również edukacja pracodawców i tworzenie standardów na rynku.

Anna Kordalska
Marketingowiec, od niedawna w Grupie Pracuj. Socjolożka z zamiłowaniem do HR-u, PR-u i employer brandingu. Entuzjastka mediów społecznościowych, dziennikarstwa oraz psychologii.

Zobacz podobne

Jak przygotować firmę do udziału w targach pracy online?

Targi pracy online – jedno z najpopularniejszych, ale też najczęściej dyskutowanych narzędzi employer brandingowych. Często zadawane są pytania: czy targi pracy są efektywne, czy warto się na nich pojawiać, jakie to może przynieść efekty? A tymczasem na samych wydarzeniach wciąż i niezmiennie pojawia się wielu kandydatów. Skąd wobec tego takie pytania i obawa, że targi nic nam nie dadzą? Bo sama obecność na targach pracy nie wystarczy, a brak wcześniejszego przygotowania rzeczywiście może skutkować poczuciem, że wydarzenie było miłym przeżyciem, ale nie miało przełożenia na konkretne efekty.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 3 | Co podbija serca szukających pracy?

Czy idealni, dopasowani aplikujący na nasze oferty pracy są niczym mityczne stworzenia, których stale szukamy, ale pozostają dla nas tajemnicą? Niby jesteśmy stale na ich tropie, analizujemy wszelkie ślady i poznajemy zwyczaje, ale pozostają oni często nieosiągalni… Nie. Tak nie jest i nie warto karmić się takimi przekonaniami. Rzeczywistość jest o wiele prostsza, a w sukurs przychodzą badania i analizy z obszaru candidate experience.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 1 | Gdzie szukają informacji o pracodawcach?

Zdecydowana większość szukających pracy – zanim podejmie decyzję o wysłaniu aplikacji – sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy. Źródeł wiedzy o nowym miejscu pracy jest bardzo wiele. Tak dużo, że być może o części z nich zapominasz w natłoku codziennych zajęć! Najważniejsze jest jednak zadbanie o to, by kandydaci dotarli do informacji wg  klucza 3P – prawdziwych, potrzebnych i pozytywnych. Jak zatem zadbać o employer branding, potrzeby informacyjne osób zainteresowanych naszą organizacją i gdzie lokować treści o firmie? 

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 2 | Dlaczego chętnie zaglądają za firmowe kulisy?

Wyobraź sobie idealny początek pozytywnego candidate experience w kontakcie z Twoją firmą oczami osoby aplikującej do Twojej firmy. Czyta Twoje ogłoszenie. Omiata wzrokiem przejrzystą, intuicyjną i po prostu ładną wizualnie ofertę. Szybko znajduje najbardziej interesujące dane: opis stanowiska i obowiązków, precyzyjnie określone wymagania, pełną listę benefitów i korzyści dla pracujących oraz spójny obraz marki przekazany za pomocą przemyślanej treści i materiałów audiowizualnych. Ogłoszenie jest dobrze sprofilowane, a dociekliwych kieruje dalej do profilu pracodawcy. Czy to wystarczy?