Dobry pracodawca na trudne czasy: case study GRY-Online

  • today śr, 22 Kwi 2020
Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia i jakie w odpowiedzi rozwiązania i działania podejmują firmy? Zapraszamy do lektury drugiego case study.


Nazwa firmy: GRY – Online

Opis działalności: Firma GRY-Online jest liderem polskiego dziennikarstwa elektronicznej rozrywki. Od 2017 r. należy do międzynarodowej grupy medialnej Webedia. Od 2001 roku portal GRYOnline.pl skupia liczną społeczność, a od 2008 r. internetowa telewizja TVGRY.pl przyciąga kolejnych graczy i w ostatnich latach jej kanał bije rekordy popularności na YouTube. Poprzez portal Gamepressure.com firma dociera również do odbiorców anglojęzycznych.

Liczba zatrudnionych: 30


Sytuacja wyjściowa

Firma GRY-Online prowadzi działalność internetową. Jest wydawcą serwisów tematycznych związanych z rynkiem gier, a także producentem kontentu wideo. Łączy doświadczenie i wiedzę z zakresu implementacji płatnych i darmowych usług internetowych, tworzenia materiałów oraz prowadzenia działań marketingowych. Firma stale poszerza swoje portfolio i rozwija serwisy z grami komputerowymi i grami wideo. Pracownicy na co dzień wykonują swoje obowiązki w biurze, które jest odpowiednio wyposażone, by przygotowywać filmy i rejestrować grę pracowników. Przestrzeń biurowa jest tak zaaranżowana i przygotowana, aby można było w niej realizować wszystkie procesy i projekty. Jedynie w przypadku niektórych stanowisk możliwa jest praca zdalna w wybrane dni.

Z jakimi wyzwaniami przyszło się mierzyć organizacji?

Mogłoby się wydawać, że firma działająca online jest bardzo dobrze przystosowana do pracy zdalnej. Rzeczywistość zaskoczyła jednak GRY-Online pod kilkoma względami. Zdecydowana większość osób nie była przyzwyczajona do pracy z domu – nowe realia pracy wymagały zmiany i dostosowania nie tylko miejsca, ale też indywidualnego nastawienia. Do pokonania były zarówno bariery techniczne, jak i emocjonalne.

Do największych wyzwań, przed którymi stanęła załoga GRY-Online, należało:

  • Stworzenie nowych warunków pracy dostosowanych do aktualnych potrzeb i nowej sytuacji.
  • Przeniesienie procesu produkcyjnego na grunt domowy i umożliwienie pracownikom tworzenia wysokiej jakości treści wideo również zdalnie.
  • Zapewnienie specjalistycznego sprzętu wszystkim pracownikom, by mogli w bezpieczny sposób tworzyć filmy z zachowaniem odpowiedniej jakości.
  • Komunikacja online – do tej pory pracownicy nie korzystali z narzędzi, takich jak wideo konferencje. Praca kreatywna, burze mózgów, planowanie strategii i spotkania zawsze odbywały się „twarzą w twarz”, w warunkach biurowych.

Jakie działania zostały podjęte przez organizację?

Tym, co przyczyniło się do efektywnej adaptacji i skutecznego zarządzania zmianą, było nie tylko uważne śledzenie sytuacji i szybkie reagowanie, ale wręcz podejmowanie niezbędnych kroków z wyprzedzaniem, zanim oficjalnie zostały one podjęte przez władze. Dzięki temu firma mogła zaplanować i przygotować się do nadchodzących zmian.

Na początku – w okresie przed ogłoszeniem oficjalnych, rządowych wytycznych – zarząd GRY-Online zaproponował pracę zdalną wszystkim tym, których obecność w biurze nie była niezbędna. Jeśli pojawienie się koronawirusa w kraju budziło niepokój związany z zarażeniem się w drodze do pracy, można było od razu zdecydować się na home office. Wprowadzono również zmianowy czas pracy dla pracowników dojeżdżających do biura oraz zaproponowano bezpieczny sposób dojeżdżania do biura.

Drugim etapem było wdrożenie systemu pracy zdalnej obejmującego wszystkie działy i zespoły w firmie. W zmianie nawyków i przyzwyczajeń pomogły dobre praktyki zainicjowane przez kadrę zarządzającą, która zachęcała i motywowała ludzi do bieżącego utrzymywania ze sobą kontaktu.

Mimo spodziewanego kryzysu – także w branży reklamowej – firma zdecydowała się ponieść dodatkowe koszty i zainwestowała w mikrokamery, które wraz z profesjonalnymi mikrofonami i służbowymi komputerami przekazano pracownikom wykonującym swoje obowiązki zdalnie.

Początkowo pomysł prowadzenia regularnych wideo konferencji przyjmowany był sceptycznie i wywoływał wątpliwości, ale szybko stał się przyjemnym elementem codzienności, do którego wszyscy się przekonali. O tym, że integrację i pozytywną atmosferę można utrzymać mimo izolacji, świadczy bijący popularności na YouTube komediowy filmik, który załoga wspólnie stworzyła i zmontowała, wykorzystując nagrania rozmów z kamerek internetowych.


Wnioski


Komentarz Spółki: 

Nasza firma od początku z dużą odpowiedzialnością i zaangażowaniem podeszła do zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków pracy. Dla zarządu zdrowie i bezpieczeństwo pracowników stało się priorytetem numer 1. Co ciekawe jedną z ważniejszych zasad wprowadzonych w czasie epidemii była ta dotycząca cyber-higieny pracy. Będąc graczem-hobbystą bardzo łatwo zatracić się i przekroczyć niewidzialną granicę między pracą a życiem osobistym. Dodatkowo, pracując z domu, w czasie trwającej kwarantanny pracownicy tracą możliwość odcięcia się od pracy poprzez fizyczne wyjście z biura. Dlatego powinniśmy szczególnie przywiązywać wagę do własnego odpoczynku. Prezes od samego początku wyczulał wszystkich na kwestię rozdzielania pracy od życia domowego, szefom działów powierzając obowiązek zorganizowania zadań pracownikom w taki sposób, aby byli w stanie je zrealizować bez poświęcenia czasu prywatnego. Jasny sygnał z płynący z firmy: „dbajcie o siebie” w długiej perspektywie przekłada się na jeszcze większe zaangażowanie i motywację, ale w zdrowych granicach – mówi Grzegorz Bobrek, redaktor prowadzący tvgry.pl w GRY-Online.


Komentarz Zyty Machnickiej: 

W czasie każdego kryzysu niezwykle ważna jest systematyczna i szczera komunikacja pracodawcy ze swoim zespołem i szybkie reagowanie na jego obawy, wątpliwości i pytania. Aby przy skupieniu na ratowaniu biznesu nie stracić z pola widzenia tego, co jest naprawdę ważne.

W przypadku GryOnline.pl oraz działu TVGRYpl widać dobrze, że nie tylko zapewnienie pracownikom bezpiecznych i możliwie komfortowych warunków pracy, ale przede wszystkim bycie blisko ich codziennych spraw sprawiło, że zachowano ducha zespołu i zaufanie do pracodawcy. W tak trudnym czasie, jakim jest społeczna kwarantanna, ważniejsze od fajerwerków jest bowiem zrozumienie okazywane przez zarząd i managerów. Dobrze wiedzieć, że można na nie liczyć także w tak specyficznej branży, jaką jest cyfrowa rozrywka.


Zapraszamy do lektury wywiadu z Zytą Machnicką, który zainicjował cykl case studies „Dobry pracodawca na trudne czasy” :).

Zobacz podobne

Dobry pracodawca na trudne czasy: case study Biedronka

Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia i jakie w odpowiedzi rozwiązania i działania podejmują firmy? Zapraszamy do lektury ósmego case study.

Dobry pracodawca na trudne czasy: case study InPost

Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia i jakie w odpowiedzi rozwiązania i działania podejmują firmy? Zapraszamy do lektury siódmego case study.

Dobry pracodawca na trudne czasy: case study Aviva

Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia i jakie w odpowiedzi rozwiązania i działania podejmują firmy? Zapraszamy do lektury szóstego case study.

Dobry pracodawca na trudne czasy: case study Grupa Kapitałowa Śnieżka

Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia i jakie w odpowiedzi rozwiązania i działania podejmują firmy? Zapraszamy do lektury piątego case study.