Wyzwania HR 2019: Wrocław
już za 2 dni 8 godzin. Nie przegap
Partnerem merytorycznym serwisu jest: logo-pracuj
Programy ambasadorskie to znane narzędzie w employer brandingu. Polegają na współpracy z wybranymi studentami w celu wsparcia promocji marki na uczelni. Przez wiele lat nie odgrywały większej roli (zwłaszcza wtedy, kiedy pracodawcy mogli dość swobodnie wybierać wśród rzeszy kandydatów), a ambasador często był kimś „od powieszenia plakatu”. W ostatnich latach, wraz ze wzrostem konkurencji o pracownika, programy ambasadorskie zyskują na popularności. Warto pomyśleć, czy i nasza organizacja nie zyskałaby na takich działaniach?
Jednym z najczęściej wykorzystywanych formatów wspierających wizerunek pracodawcy jest wideo. Wiele działów HR inwestuje obecnie w produkcję filmu, który nie tylko prezentuje firmę i jej pracowników, ale również pokazuje wnętrze biura i przemyca informacje o benefitach.
W czasach wzrostu gospodarczego na większości rynków i szybkiego rozwoju biznesu zmiany demograficzne to zjawisko, które rodzi potężne zagrożenie. Rynek staje się bardziej konkurencyjny, a wyścig o dobrego pracownika się zaostrza. Firmy coraz częściej traktują swoich potencjalnych kandydatów jak klientów wiedząc, że aby wygrać bitwę muszą poznać, zrozumieć i jak najskuteczniej zarządzać doświadczeniami tej grupy docelowej.
Konkret, korzyść i prostota. Trzy cnoty, którymi powinni się kierować wszyscy autorzy korporacyjnych i eksperckich tekstów. Czy także HR-owcy na co dzień redagujący oferty pracy, zakładki „kariera” i profile pracodawców w serwisach rekrutacyjnych?
Czy wiesz, jak długo Twój odbiorca może skupić uwagę na komunikacie, który mu dostarczasz? Średnio 8 sekund[1]. To tyle, by przeczytać ze zrozumieniem od 400 do 850 znaków tekstu. Może to być szokujące, bo jak zbudować narrację, opowiedzieć o marce pracodawcy, misji, wizji i wszystkich korzyściach z pracy w organizacji… w 6 linijkach tekstu? Czy to narzędzia dopasowują się do naszych intelektualnych możliwości czy też one je ograniczają? Jak w tej rzeczywistości odnajdują się tradycyjne publikacje? Okazuje się, że… doskonale!
Jeśli chcesz otrzymywać mailem od Grupy Pracuj informacje marketingowe o usługach, wydarzeniach, w szczególności oferty handlowe, ebooki i inne materiały edukacyjne, newslettery, podaj swój adres e-mail. Wpisując swój adres e-mail i klikając w przycisk „Zapisz się", zgadzasz się na otrzymywanie mailem takich informacji. infoIcon
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Pracuj sp. z o.o., ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa, adres e-mail: [email protected]. Wszystkie informacje odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.