Sodexo Benefits and Rewards Services – partner konferencji Wyzwania HR Online 2020

  • today czw, 10 Wrz 2020
  • bar_chart 554 wyświetleń

Sodexo Benefits and Rewards Services już od ponad pół wieku odpowiada za transformację świadczeń pozapłacowych na świecie - wspierając firmy w motywowaniu i budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników. Swoją ofertę rozwija w oparciu o bliskie relacje z klientami, analizę ich realnych potrzeb oraz regularnie realizowane badania. Dzięki czemu jest ona dopasowana do potrzeb – i pracodawców, i pracowników, które – jak pokazuje ostatni czas – nie są stałe, a determinowane przez zmiany zachodzące na rynku pracy.

Niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, firmy będą potrzebowały zaangażowanych pracowników i rozwiązań, które pomogą w docenieniu ich codziennej pracy. I choć potrzeby pracowników mogą ewoluować, to niezmiennie w ich oczach zyskają ci pracodawcy, którzy dadzą im poczucie bezpieczeństwa i benefitami będą wspierać domowy budżet. Co więcej, ostatnie badanie Sodexo pokazuje, że w mocy są świadczenia pozapłacowe, które mają wymiar społeczny. Aż 7 na 10 pracowników deklaruje, że gdyby miało taką możliwość przekazałoby część benefitów na cele charytatywne.   Benefity na dziś i na potrzeby jutra Jak wynika z badania, karta przedpłacona znajduje się w pierwszej trójce świadczeń, które zdaniem zatrudnionych powinny być oferowane im przez pracodawców. Jest to rozwiązanie w pełni elastyczne, bezpieczne i realnie wspierające domowy budżet. Jakie korzyści konkretnie w karcie Sodexo widzą pracownicy? Na pewno to, że mogą nią dokonywać transakcji wszędzie, gdzie akceptowane są karty płatnicze – w sklepach stacjonarnych oraz w Internecie. Oznacza to, że każdy pracownik wykorzysta ten benefit w sposób najlepiej dopasowany do jego indywidualnych potrzeb - to bardzo doceniana wartość. Atrakcyjność karty zwiększa fakt, że można ją dodać do aplikacji Google Pay i płacić nią zbliżeniowo telefonem. Daje to pracownikom poczucie bezpieczeństwa, ponieważ mają możliwość płatności bezdotykowych. Dodajmy do tego jeszcze liczne rabaty, promocje i oferty specjalne przygotowane przez sklepy stacjonarne oraz internetowe z wielu różnych branż. Promocje te pozwalają oszczędzać zarówno na codziennych, jak i tych nieco rzadszych, większych zakupach. Z kolei dla pracodawcy oznacza to, że przekazane świadczenie w rzeczywistości jest warte dla pracownika więcej, niż sama wartość środków na karcie.   Szereg korzyści dla pracodawcy Warto także pamiętać, że przedpłacone karty podarunkowe dają szereg możliwości optymalizacji kosztów przekazania środków pracownikowi. Firmy, które mają utworzony ZFŚS korzystają z tego, że karty przedpłacone Sodexo, jako świadczenie pieniężne, są zwolnione z podatku dochodowego do łącznej wartości aż 2000 zł na pracownika rocznie, a środki je zasilające stanowią koszt uzyskania przychodu pracodawcy. Do tego ci pracodawcy, którzy zakupią karty podarunkowe Sodexo z limitowanej serii z Pajacykiem, pomagają podopiecznym programu Polskiej Akcji Humanitarnej, fundując ciepłe posiłki niedożywionym dzieciom w Polsce. Nie oznacza to dla pracodawcy żadnego dodatkowego kosztu, ale jak pokazują badania - jest to ważny składnik budowania marki pracodawcy i lojalności pracowników.   Gwarancja optymalizacji - i czasu, i pieniędzy Wiele firm obawia się, że wprowadzenie benefitów bardzo obciąży ich działy kadr lub HR. W przypadku kart Sodexo po dokonaniu zakupu i przekazaniu świadczenia, całą logistyką i opieką nad osobami obdarowanymi kartami zajmie się Sodexo. Raz zakupioną i przekazaną kartę można doładowywać ponownie, co także pozytywnie wpływa na ochronę środowiska. Tym samym działy HR czy właściciele firm mogą skupić się na swoich codziennych priorytetach.  Co więcej - zamówienie można złożyć on-line, o dowolnej porze, niezależnie od tego czy zadania wykonywane są z biura czy też w ramach home office. Można zamówić nawet już kilka sztuk, czyli z tej formy doceniania pracowników mogą skorzystać zarówno korporacje, duże spółki, ale także firmy rodzinne. Zamawiający sam określa liczbę kart i wartość doładowania.   Wejdź na naszą stronę i dowiedz się więcej!   [embed]http://www.youtube.com/watch?v=4TAsnsYjtWU[/embed]

Zobacz podobne

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.

Jak zwiększyć zaangażowanie kandydata podczas rekrutacji zdalnej?

Wystarczy kilka kliknięć i już! – wideorozmowa rekrutacyjna może się rozpocząć. Wygodnie, bezpiecznie, z własnego domu. Ale zaraz, zaraz… po drugiej stronie ekranu nie ma kandydata, który deklarował chęć spotkania. Nie zadzwonił, nie uprzedził, że rezygnuje. Brzmi znajomo? W dobie pandemii narzędzia rekrutacji zdalnej są dobrodziejstwem – pozwalają szybko i łatwo nawiązać kontakt. Niestety podobnie jak przy spotkaniach stacjonarnych, kandydatom zdarza się rezygnować z udziału w rozmowie bez wcześniejszego uprzedzenia. Co zrobić, by aplikujący na ogłoszenia „wylogowali się” ze sfery niepewności, ale zalogowali na spotkaniu rekrutacyjnym? Podpowiadamy, jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi można zwiększyć zaangażowanie kandydatów w zdalne procesy rekrutacyjne i przy okazji budować pozytywne candidate experience.

Czy mobilność cyfrowa to przyszłość rynku pracy?

Mieszkasz w Krakowie, Łodzi albo nieco mniejszym Rajszewie, jednak Twój pracodawca to firma z Londynu, Dubaju, a może dalekiego Tokio. Nie opuszczasz rodzinnej miejscowości, a jesteś częścią multikulturowego zespołu. Pandemia, lockdown i zamknięte granice osłabiają otwartość pracowników na przeprowadzki do innego kraju. Alternatywą dla mobilności fizycznej jest jednak mobilność cyfrowa. W globalnej wiosce międzynarodowy model pracy zdalnej może stać się szansą na zrekrutowanie talentów i „ucieczkę do przodu” przed konkurencją. Przed działami HR nowe wyzwania, które wiążą się nie tylko z rozwijaniem świadomości wśród kandydatów i pracowników, ale też przedefiniowaniem strategii i kultury organizacji.

Edukacyjny zawrót głowy

Kaganek oświaty jest niczym światełko w tunelu. W tunelu czasoprzestrzeni, który prowadzi nas do potrzeb i oczekiwań pracodawców ważnych jutro i w kolejnych latach. Innymi słowy, żeby dobrze przygotować się i umieć odpowiedzieć na wyzwania przyszłości, trzeba postawić na rozwój i edukację. Tylko jak skutecznie (i czego?) warto się dziś uczyć, skoro tak trudno przewidzieć przyszłość, a codzienność zmienia się jak w kalejdoskopie? Tak samo cenną kompetencją jest dziś zarówno umiejętność uczenia się, jak i oduczania. Dlatego warto rozwijać swoją „learning agility”, czyli zwinność w poruszaniu się zarówno pośród licznych narzędzi i kanałów służących zdobywaniu wiedzy, jak i wśród zalewu edukacyjnych treści.