Obecna, dynamicznie zmieniająca się sytuacja wymusza na wielu organizacjach zdolność do szybkiej adaptacji. Dawne modele biznesowe, czy wypracowane wcześniej schematy działania nie są już wystarczające lub nie spełniają swoich założeń. Pojawiają się nowe problemy, którym organizacje, a w szczególności liderzy muszą stawić czoła. Stare metody ich rozwiązywania często nie mają już zastosowania, a ograniczone zasoby tylko pogarszają całą sytuację.
Kluczowym czynnikiem sukcesu, który może przesądzić o działalności organizacji jest jej zdolność do innowacji i adaptacji. Najcenniejszym zasobem, którym posiadają firmy, a często o nim zapominają to potencjał intelektualny wszystkich pracowników. Badania przeprowadzone przez McKinsey pokazują, że 95% zmian mających wpływ na efekty biznesowe jest na wyciągnięcie ręki w głowach i pomysłach podwładnych.
O sukcesie może również przesądzić kultura organizacyjna, w której problemy nie świadczą o słabościach organizacji i należy je „zamiatać pod dywan”, a są szansą na doskonalenie i pierwszym korkiem do szybkiego dostosowania się do zmiennej sytuacji i jej adaptacji. Należy angażować pracowników i pozwolić im zgłaszać problemy, które napotykają w codziennej pracy, wskazywać obszary dla potencjalnych usprawnień w organizacji i dzielić się pomysłami. To w nich tkwi największe źródło innowacji.
W jaki sposób gromadzić taka wiedzę? Odpowiedzią mogą być rozwiązania technologiczne dostarczane na rynek, jak rozwijana przez nas Sherlock Waste, platforma do zbierania problemów i pomysłów od pracowników. Wspiera działania managerów i pomaga zarządzać oraz szybko wcielać najlepsze rozwiązania w życie. Aplikacja wspiera komunikację między pracownikami a przełożonym, wpływa na poprawę miejsca pracy i procesów, przynosi realne oszczędności dla organizacji.
Co otrzymujecie w Sherlocku?
- Natychmiastowa informacja o wszystkich nowych zgłoszeniach
- Zgłaszanie usprawnień i pomysłów przez wszystkich pracowników
- Wspólne rozwiązywanie problemów
- Otwarta platforma crowdsourcingowa z funkcjami social-media – komentarze, like, mam-to-samo, powiadomienia, notyfikacje push
- Rankingi i gamifikacja (jako opcja)
- Stały monitoring statusów zgłoszeń
- Inteligentne powiadomienia i raporty
- Administrowanie wszystkimi zgłoszeniami z jednego miejsca
Zmień frustrację w innowację!