Sekret korporacji odnoszących sukcesy: Wellness w miejscu pracy

  • today wt, 7 Wrz 2021
Interesuje Cię, w jaki sposób Heineken, HRM i inne globalne organizacje poprawiły zdrowie i samopoczucie swoich pracowników i utrzymały ich zaangażowanie nawet w trudnych czasach COVID?

Nowa rzeczywistość wprowadza nowe trendy i potrzeby

W 2020 roku nasze życie osobiste i zawodowe wywróciło się do góry nogami. COVID-19 zaskoczył świat, co doprowadziło do powszechnych przerw gospodarczych. W przypadku wielu organizacji pandemia przyspieszyła istniejące już trendy, katalizując dwa lata cyfryzacji w ciągu dwóch tygodni i sprawiając, że Zoom, MS Teams i Skype stały się powszechnie znane.

Ale rzuciła również światło na krytyczne obszary, które zbyt długo ignorowano, takie jak dobrostan psychiczny i emocjonalny pracowników.

 

Wzrost dobrego samopoczucia w miejscu pracy

Jeszcze przed pandemią firmy zaczęły priorytetowo traktować dobro swoich pracowników, zakładając, że szczęśliwsi i zdrowsi pracownicy doprowadzą do zwiększenia produktywności. Kultura korporacyjna i doświadczenie pracowników stały się elementem definiującym miejsce pracy.

Jeszcze przed COVID widzieliśmy moc programów wellbeingowych w miejscu pracy – zmniejszenie absencji i kosztów opieki zdrowotnej, większe zaangażowanie i produktywność pracowników. Jednak pandemia pokazała, jak ważne jest podtrzymywanie morali pracowników. Może to być tak proste, jak warsztaty wellbeingu psychicznego lub sportowa rywalizacja między działami lub zespołami!

Program DNA Twojej firmy

Ponieważ nacisk na dobre samopoczucie pracowników stał się głównym trendem w 2020 r., wspólnie z naszymi partnerami korporacyjnymi opracowaliśmy nowe rozwiązanie w zakresie wellbeingu pracowników.

Dzięki profilaktycznym programom zdrowotnym i wellness zabieramy naszych partnerów i ich pracowników na wycieczkę odkrywającą ich wyjątkowe potrzeby. Przedstawiamy im plany działania skoncentrowane na odżywianiu, sporcie i zdrowiu psychicznym. Program jest świeży, zabawny, kreatywny, spersonalizowany i oferowany online w zaciszu domów pracowników.

 

Wszyscy jesteśmy różni – nie tylko pod względem potrzeb zdrowotnych, ale także chęci do zaangażowania. Dlatego program DNA Twojej Firmy łączy spersonalizowane podejście skierowane do każdej osoby z podejściem społecznościowym zbudowanym wokół działań i wartości firmy.

 

Twoje geny. Twoje cele. Twój plan działania.

Korelacja między zdrowiem i dobrym samopoczuciem pracowników a produktywnością firmy jest od dawna ustalona. Zaskakujący jest zatem brak złożonych danych, które mogłyby pomóc pracodawcom w planowaniu potrzeb zdrowotnych pracowników w dobie aplikacji na żądanie i profilaktycznej opieki zdrowotnej.

Aby obiektywnie mierzyć i śledzić status i postępy, opracowaliśmy Health Intelligence — naszą cyfrową platformę zaangażowania w zdrowie oferującą unikalny wgląd w nasze osobiste potrzeby. Pełni rolę osobistego trenera do osiągania celów, dostępny online i na dowolnym smartfonie.

Wyniki naszego programu DNA Twojej Firmy u naszych partnerów:

89% pracowników stało się bardziej aktywnych

45% pracowników obniżyło poziom złego cholesterolu

80% pracowników straciło na wadze

84% pracowników zmniejszyło obwód talii

„Nasza firma zdecydowanie zachęca do dbania o ogólne samopoczucie naszych pracowników. Przystępując do programu GenePlanet, pomogliśmy im podejmować decyzje prowadzące do zdrowego życia i poprawy samopoczucia”.

Tadeja Vomer, Konsultant HR

 

GenePlanet jest wiodącym dostawcą spersonalizowanych rozwiązań prewencyjnych dla partnerów takich jak Allianz, Generali, Heineken i innych.

 

Czy chciałbyś dowiedzieć się, w jaki sposób pomagamy im w skrojonych na miarę programach dobrego samopoczucia korporacyjnego opartych na ich pracownikach i DNA ich firmy?
Skontaktuj się z nami.

Zobacz podobne

Kiedy programista i programistka idą na branżową emeryturę?

Duże wymagania, trudne i często zakończone niepowodzeniem rekrutacje i wysokie ryzyko utraty ważnych talentów – szukanie i zatrudnianie specjalistów z branży IT nie jest łatwe. Ale pośród wielu wyzwań, jakie przed pracodawcami i wspierającymi ich działami HR stawiają programiści i programistki, póki co nie ma obawy przed odchodzeniem pracowników na emeryturę. Ale czy na pewno? Czy liczy się tylko zapisana w ustawie granica wieku? Być może do odejścia na „emeryturę” wystarczy pasja lub oszczędności, które przecież jest z czego odkładać? Albo tak częste dzisiaj wypalenie zawodowe.

Krótsza praca, szczęśliwszy pracownik, czyli czterodniowy dzień pracy w IT?

Mniej stresu, więcej czasu na swoje pasje, mechanizm ochrony przed wypaleniem zawodowym, zadowolona rodzina, z którą wreszcie można spędzić więcej czasu, szansa na dłuższy i bardziej jakościowy odpoczynek oraz dowiedziony badaniami wzrost produktywności i zaangażowania pracowników – to tylko część zalet czterodniowego tygodnia pracy. Co więcej, wydaje się on idealnym rozwiązaniem na przyciąganie talentów z ultra konkurencyjnego rynku pracy w branży IT, gdzie pracownicy ponad wszystko cenią sobie elastyczność pracy. Czy zatem skoncentrowany tydzień roboczy to benefit przyszłości dla programistów?

Dlaczego programista zmienia pracę?

W okresie Great Resignation wszyscy pracodawcy zmagają się z ryzykiem zwiększonej fluktuacji. Co więcej, przygotowana kilka miesięcy temu przez Visier analiza „Stop the Exit” dowodzi, że jedną z dwóch branż z najwyższym współczynnikiem wzrostu retencji pracowników jest właśnie IT. Jednocześnie rekrutacje i zapełnienie wakatów wśród tej grupy zawodowej należą do najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych. Może zatem w zgodzie ze starą prawdą – lepiej zapobiegać niż leczyć? Utrzymanie talentów w organizacji zawsze jest wyzwaniem, jednak obecnie firmom powinno zależeć na tym bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Onboarding z uważnością na uchodźców

Wojna, ucieczka, nowe życie spakowane do niewielkiego bagażu. Trauma, tęsknota. Lęk i niepewność, które potrafią paraliżować. A w tym wszystkim twarda rzeczywistości, która mówi, że na to nowe życie trzeba przecież zarobić, bo potrzebny jest dach nad głową i jedzenie w lodówce. Poszukiwanie pracy i wdrażanie się w nowym miejscu to dla osób z Ukrainy wymagające doświadczenie. Dlatego onboarding powinien być prowadzony z niezwykłą uważnością, starannością i dbałością o szczegóły. O tym rozmawiamy z Anitą Wojtaś-Jakubowską z firmy Gamfi, oferującej narzędzia do onboardingu i motywacji.