Sekret korporacji odnoszących sukcesy: Wellness w miejscu pracy

  • today wt, 7 Wrz 2021
Interesuje Cię, w jaki sposób Heineken, HRM i inne globalne organizacje poprawiły zdrowie i samopoczucie swoich pracowników i utrzymały ich zaangażowanie nawet w trudnych czasach COVID?

Nowa rzeczywistość wprowadza nowe trendy i potrzeby

W 2020 roku nasze życie osobiste i zawodowe wywróciło się do góry nogami. COVID-19 zaskoczył świat, co doprowadziło do powszechnych przerw gospodarczych. W przypadku wielu organizacji pandemia przyspieszyła istniejące już trendy, katalizując dwa lata cyfryzacji w ciągu dwóch tygodni i sprawiając, że Zoom, MS Teams i Skype stały się powszechnie znane. Ale rzuciła również światło na krytyczne obszary, które zbyt długo ignorowano, takie jak dobrostan psychiczny i emocjonalny pracowników.  

Wzrost dobrego samopoczucia w miejscu pracy

Jeszcze przed pandemią firmy zaczęły priorytetowo traktować dobro swoich pracowników, zakładając, że szczęśliwsi i zdrowsi pracownicy doprowadzą do zwiększenia produktywności. Kultura korporacyjna i doświadczenie pracowników stały się elementem definiującym miejsce pracy. Jeszcze przed COVID widzieliśmy moc programów wellbeingowych w miejscu pracy – zmniejszenie absencji i kosztów opieki zdrowotnej, większe zaangażowanie i produktywność pracowników. Jednak pandemia pokazała, jak ważne jest podtrzymywanie morali pracowników. Może to być tak proste, jak warsztaty wellbeingu psychicznego lub sportowa rywalizacja między działami lub zespołami!

Program DNA Twojej firmy

Ponieważ nacisk na dobre samopoczucie pracowników stał się głównym trendem w 2020 r., wspólnie z naszymi partnerami korporacyjnymi opracowaliśmy nowe rozwiązanie w zakresie wellbeingu pracowników. Dzięki profilaktycznym programom zdrowotnym i wellness zabieramy naszych partnerów i ich pracowników na wycieczkę odkrywającą ich wyjątkowe potrzeby. Przedstawiamy im plany działania skoncentrowane na odżywianiu, sporcie i zdrowiu psychicznym. Program jest świeży, zabawny, kreatywny, spersonalizowany i oferowany online w zaciszu domów pracowników.   Wszyscy jesteśmy różni – nie tylko pod względem potrzeb zdrowotnych, ale także chęci do zaangażowania. Dlatego program DNA Twojej Firmy łączy spersonalizowane podejście skierowane do każdej osoby z podejściem społecznościowym zbudowanym wokół działań i wartości firmy.  

Twoje geny. Twoje cele. Twój plan działania.

Korelacja między zdrowiem i dobrym samopoczuciem pracowników a produktywnością firmy jest od dawna ustalona. Zaskakujący jest zatem brak złożonych danych, które mogłyby pomóc pracodawcom w planowaniu potrzeb zdrowotnych pracowników w dobie aplikacji na żądanie i profilaktycznej opieki zdrowotnej. Aby obiektywnie mierzyć i śledzić status i postępy, opracowaliśmy Health Intelligence — naszą cyfrową platformę zaangażowania w zdrowie oferującą unikalny wgląd w nasze osobiste potrzeby. Pełni rolę osobistego trenera do osiągania celów, dostępny online i na dowolnym smartfonie. Wyniki naszego programu DNA Twojej Firmy u naszych partnerów: 89% pracowników stało się bardziej aktywnych 45% pracowników obniżyło poziom złego cholesterolu 80% pracowników straciło na wadze 84% pracowników zmniejszyło obwód talii
„Nasza firma zdecydowanie zachęca do dbania o ogólne samopoczucie naszych pracowników. Przystępując do programu GenePlanet, pomogliśmy im podejmować decyzje prowadzące do zdrowego życia i poprawy samopoczucia”.
Tadeja Vomer, Konsultant HR  
GenePlanet jest wiodącym dostawcą spersonalizowanych rozwiązań prewencyjnych dla partnerów takich jak Allianz, Generali, Heineken i innych.
 
Czy chciałbyś dowiedzieć się, w jaki sposób pomagamy im w skrojonych na miarę programach dobrego samopoczucia korporacyjnego opartych na ich pracownikach i DNA ich firmy?
Skontaktuj się z nami.

Zobacz podobne

Pandemiczna kontuzja kultury organizacji? Rehabilitację zacznij od pracowników oraz ich doświadczeń

Czas (post)pandemiczny to czas powolnego kształtowania się nowego porządku w organizacjach. Dotyczy to relacji z klientami, kontrahentami, ale przede wszystkim z pracownikami. To dobry czas dla organizacji, aby zacząć tworzyć nową jakość, bardziej dopasowaną do obecnych wyzwań w miejscu pracy, jednocześnie próbując utrzymać emocjonalne zaangażowanie i atmosferę kultury organizacji. W obliczu bezprecedensowego kryzysu zdrowia publicznego, działy HR przodują w zarządzaniu zmianami strukturalnymi w organizacjach i stoją przed kilkoma wyzwaniami: praca zdalna, wydłużony urlop zdrowotny, bezrobocie, nowe stanowiska i role w firmach, cyfryzacja czy spowolnienie gospodarcze.

Opiekuńcza korporacja w hybrydowej rzeczywistości

Pandemia COVID-19 przedefiniowała nasze życie, zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Niektóre ograniczenia i utrudnienia w „normalnym” – jak postrzegaliśmy je przed marcem 2020 roku – funkcjonowaniu pozostaną z nami na dłużej. Pytanie, jak szybko i jak sprawnie dostosują się do nich polscy pracodawcy. Od tego jak zadbają o swoich pracowników, będzie zależało utrzymanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz zespołów przez nich tworzonych.

Od badania potrzeb benefitowych do wartości pracowników

Benefity są szkatułką, w której ukryte są kolejne mniejsze pudełka skrywające wartość. Z zewnątrz widać produkt, usługę, ale spoglądając głębiej odkrywasz kolejne warstwy, takie jak potrzeby, cele, priorytety, talenty pracownicze. W ich rozpoznaniu pomagają badania satysfakcji i potrzeb benefitowych, a otrzymane wyniki można wykorzystać w różnych obszarach biznesowych i HR-owych. Dobrze dobrane narzędzia badawcze i rzetelnie przygotowany projekt pozwolą uprościć politykę benefitową i jeszcze lepiej zadbać o doświadczenia pracowników.

Digitalizacja onboardingu. Jak HR włączył cyfrowe narzędzia do procesu onboardingu

Zmiany dotyczące automatyzacji i digitalizacji, które zaszły w ciągu ostatnich 2 lat w firmach nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, zmieniły całkowicie podejście do procesów zachodzących wewnątrz organizacji. Według najnowszych badań 33% specjalistów Learning&Development uważa, że wirtualny onboarding jest kwestią priorytetową, jednym z trzech najważniejszych obszarów, którymi należy zająć się w firmie w 2021 roku (Linkedin Workplace Learning Report 2021).