Samba de Janeiro, HR!

W Pracuj.pl od dawna jesteśmy wierni idei customer experience. Chcemy, aby nasi klienci – branża HR - czuli się wyjątkowo nie tylko jako partnerzy biznesowi, ale przede wszystkim jako ludzie. Wiemy, że doświadczenia tworzą się niezauważenie, dlatego do codziennej współpracy staramy się podchodzić nieszablonowo, aby łączyć i inspirować.
Ponad 6 lat temu zauważyliśmy, że pracownicy human resources (w przeciwieństwie do pracowników innych branż) nie mają swojego święta i postanowiliśmy to zmienić. Aby ich docenić, powołaliśmy oficjalnie do życia HR Day - Ogólnopolski Dzień Pracowników Działów HR. Od tego czasu co roku jest to idealna okazja zarówno do tego, żeby zintegrować branżę, a także świetnie się bawić. Spotkania pod znakiem HR Day są wyjątkowe - tego dnia chcemy HR-owców zaskoczyć, a także sprawić, żeby na jeden dzień zapomnieli o celach, wynikach i wyzwaniach pojawiających się w wykonywanej przez nich na co dzień pracy, a skupili się na odczuwaniu i przeżywaniu tego, co „tu” i „teraz”. To także w trakcie tych spotkań odbywa się gala rozdania nagród w konkursie HR Dream Team, który wyróżnia najlepsze zespoły HR-owe i interdyscyplinarne z całej Polski.
HR palcem po mapie Codzienną współpracę i wsparcie projektów pracowników działów human resources możemy przyrównać do swego rodzaju podróży. To właśnie już drugi rok z rzędu zainspirowało nas do wyboru tematu przewodniego HR Dayów. W roku 2017 celebrowaliśmy ten szczególny dzień pod hasłem „One night in Bangkok”, by w tym roku obrać zupełnie inny kierunek i na ten wyjątkowy wieczór przenosić się na sambodrom w gorącej Brazylii. Wszystkie wydarzenia spod znaku HR Day 2018 zostały zaprojektowane tak, aby każdy uczestnik mógł poczuć atmosferę karnawałowej parady w Rio de Janeiro - a to zarówno dzięki efektownym pióropuszom, którymi można było ozdobić swój strój, a także przy wsparciu wizażystek, które na życzenie wykonują kolorowe i błyszczące karnawałowe makijaże. Dobrą atmosferę zapewniają również autentyczne brazylijskie potrawy i flagowy drink z tego kraju – caipirinha. Emocje sięgają zenitu, kiedy na imprezie pojawiają się passistas - tancerki samby w oryginalnych, bogato zdobionych brazylijskich strojach - zaprezentują próbkę swoich umiejętności. Do zobaczenia w… HR Daye odbywają się w 8 miastach Polski. Przed nami w tym roku jeszcze wydarzenia w Sopocie, Bydgoszczy, Łodzi i Katowicach - mamy nadzieję, że przedstawiciele branży HR z tych regionów będą równie zadowoleni, co ich koledzy po fachu z Wrocławia, Poznania, Krakowa i Warszawy, którym nierzadko zdarza się mówić, że HR Day to najlepsza branżowa impreza, na jakiej mieli okazję być, ponieważ oferuje możliwość nie tylko do świetnej zabawy, ale również sprzyja nawiązywaniu wielu nowych branżowych relacji i znajomości. Dziękujemy Państwu za wspólną zabawę, mając nadzieję, że za rok ponownie uda nam się Was zaskoczyć! Do zobaczenia – kto wie, dokąd wybierzemy się tym razem?
Kaja Pryczkowska
Marketingowiec, w Pracuj.pl od kilku lat odpowiada za budowanie wyjątkowych doświadczeń klientów z branży HR, projektując dla nich zarówno małe niespodzianki, jak i duże wydarzenia (HR Day, Wyzwania HR). Opiekun cyklu webinarów Akademia Inspiracji oraz koordynator konkursu HR Dream Team. Prywatnie miłośniczka języka hiszpańskiego.

Zobacz podobne

HR Day: od święta i na co dzień

Zaczęło się bardzo spontanicznie. Najpierw – jak to często bywa – było pytanie: co zrobić inaczej niż zwykle? Jak docenić, uhonorować i jednocześnie spotkać się oraz świętować? Jak zrobić to tak, by wydarzenie przeszło do historii? Potem przyszedł czas na dyskusje i… przebłysk idei, jeden z pomysłów został nagłośniony, a potem podchwycony. Powstały zręby koncepcji, która w toku współpracy różnych osób ewoluowała, nabierała kształtów i stopniowo się rozrastała. Dzisiaj HR Day to już kolejna edycja Ogólnopolskiego Dnia Pracowników HR. Ale nie tylko – to coś więcej niż święto przypadające 20 czerwca. To znacznie większa świadomość biznesowa roli HR w organizacjach, bezcenne branżowe więzi i wsparcie, a także bardzo potrzebne poczucie docenienia.

Zosia nie-samosia, czyli jakie rekrutacje warto zlecić na zewnątrz

Zaczynamy, zawieszamy. Wznawiamy. Zmieniamy. Rozszerzamy, albo raczej rozwijamy… Niektóre procesy rekrutacyjne w dobie pandemii przypominały jazdę na roller-coasterze zmierzającym w nie do końca znanym kierunku. Tak samo odczuwali to zarówno rekrutujący, jak i rekrutowani. A jak będzie teraz w (oby!) post-covidowej rzeczywistości? Dynamika na pewno nie spadnie. Czas jest w HR cenną walutą, ale jednocześnie towarem deficytowym. Dlatego planując projekty rekrutacyjne, warto zastanowić się, które rekrutacje lepiej zlecić na zewnątrz, by nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także zwiększyć efektywność procesu i dotrzeć do kandydatów najlepiej dopasowanych do wolnego stanowiska.

Rekrutacyjny digitalowy tort. Z wisienką!

Przed Tobą kolejny proces rekrutacyjny, więc naturalnym pierwszym krokiem na ścieżce dotarcia do kandydata jest przygotowanie treści ogłoszenia. A gdyby tak zadbać o promocję oferty i potraktować ją jak reklamę? Digitalowy „tort” czeka na pokrojenie tak, by  jego wisienka wpadła również na rekrutacyjny talerz. Zadbaj więc o to, by pracodawca był syty, a kandydat cały… zadowolony. Do wyboru masz wiele możliwości marketingowo-reklamowych. Dowiedz się, jak wygląda mapa podróży Twojego potencjalnego pracownika, a następnie dobierz odpowiednie narzędzia i rozwiązania online.

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.