Jak w kilku krokach przygotować się do targów pracy online?

Szybki rzut oka na historię targów pracy na przestrzeni ostatnich 2 dekad pokazuje, że… historia lubi się powtarzać. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcjonowały obok siebie targi stacjonarne i online’owe (choćby Wirtualne Targi Pracy, organizowane przez Pracuj.pl). Potem przez kilka lat prym wiodła tradycyjna odsłona wydarzeń, by niespełna 2 lata temu stanąć w obliczu ponownej transformacji do online'u.

I tak targi pracy w nowym-starym, online’owym wydaniu zostały z nami na dobre. Nie będzie przesadą również powiedzieć, że jesteśmy z nimi za pan brat. Jak jednak przygotować się do targów online’owych? Targi w takim wydaniu niewątpliwie pozwalają na zrealizowanie ciekawego przedsięwzięcia employer brandingowego prawie bez wychodzenia z domu, a organizatorzy oferują dużo opcji ułatwiających „życie targowe” pracodawcom.

Jakie możliwości ma pracodawca, aby efektywnie dotrzeć do talentów i maksymalnie wykorzystać potencjał wydarzenia? Prześledźmy to na przykładzie możliwości Festiwalu Pracy Jobicon.

Krok 1: zaplanuj to w czasie

Pamiętaj o terminie samego wydarzenia, ale też o wyznaczonych datach na przesłanie materiałów. Dotrzymanie terminu pozwoli bez przeszkód zrealizować wszystkie zaplanowane aktywności Twojej marki pracodawcy.

Zapoznaj się również ze specyfikacją techniczną, która pomoże Ci dostarczyć konsultantom poprawne materiały do ustawienia profilu na wydarzeniu.

Krok 2: przygotuj podstawowe informacje o firmie

Prezentacja Twojej firmy ma kanwę w postaci profilu pracodawcy. Ten ostatni w przypadku firm biorących udział w wydarzeniu zostanie skopiowany na dedykowaną platformę targową i połączony z specjalną zakładką Jobicon. To w tym miejscu kandydat rozpocznie skanowanie informacji o firmie. Z poziomu tej zakładki uczestnicy będą mogli również zapisywać się do pokoi rozmów na żywo z pracodawcami.

Warto pamiętać o kilku ustawieniach jobiconowego profilu:

  • Przypisz swój profil do odpowiedniej lokalizacji. Wybierz taką lokalizację, w której Twoja firma będzie aktualnie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Katowice i okolice).
  • Przypisz swój profil do odpowiednich kategorii branżowych, w których Twoja firma będzie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Doradztwo / Konsulting).
  • Pokaż swoich pracowników, którzy będą reprezentować firmę na wydarzeniu. Nie musisz tego robić, ale warto skorzystać z tej opcji i przybliżyć sylwetki tych osób, dodając zdjęcia i krótkie notki o nich.
  • Pozwól zajrzeć do firmy od środka – możesz to zrobić dodając opis organizacji lub link do filmu, którzy pokaże organizację od kuchni.

Krok 3: spotkaj się z kandydatami

Choć przez moment wydawało się, że spotkania na żywo to na razie przeszłość, technologia szybko przyszła w sukurs i pokazała, że istniejące rozwiązania mogą być idealnie zaadaptowane na potrzeby rekrutacji i rynku pracy. Dlatego też podczas targów online masz szeroki wachlarz możliwości spotkań z kandydatami podczas czatów i wideokonferencji.

Na Jobiconie wideo i czat są przeprowadzane za pomocą prostego i intuicyjnego systemu, zintegrowanego z zakładką targową na profilu pracodawcy i panelu pracodawcy (czyli dedykowanego systemu do zarządzania spotkaniami). W zależności od pakietu, który wybierzesz jako pracodawca, możesz mieć po kilka pokoi do dyspozycji na spotkania indywidualne lub grupowe z kandydatami podczas 2 dni trwania targów. Same pokoje oferują różne opcje ustawień adekwatnie do Twoich potrzeb.

Uwaga: przed wydarzeniem koniecznie wykonaj test połączenia pod linkiem udostępnionym w specyfikacji – pozwoli to zweryfikować Ci lub Twojemu działowi IT, czy ustawienia sieci są przystosowane do połączeń, które będą realizowane w trakcie wydarzenia.

Krok 4: wykorzystaj specjalne ogłoszenia

Aplikacje kandydatów podczas targów online można zbierać za pomocą specjalnej kategorii ogłoszeń. W przypadku Jobiconu taka możliwość obejmuje specjalne 14-dniowe ogłoszenia Jobicon. CV będą zbierane za pomocą systemu, który wybierze pracodawca: Strefa Pracuj, eRecruiter lub dowolny ATS.

Krok 5: wykorzystaj opcje promocyjne

Wszyscy pracodawcy, którzy będą wirtualnie „wystawiać” się na Jobiconie, otrzymają gotowe kreacje promocyjne, które będą mogli wykorzystać promując swoją obecność na wydarzeniu w dowolnych kanałach social media. W zależności od pakietu obecności, kreacje te mogą być personalizowane logotypem firmy, a dany pracodawca może również skorzystać z kampanii promocyjnej na profilu Pracuj.pl na Facebooku i Instagramie.

Do wykorzystania są również inne możliwości promocji marki pracodawcy: baner promocyjny w serwisie Pracuj.pl nad listingiem ofert pracy pracodawcy, zapowiedź pracodawcy w komunikatorze wydarzenia, przedstawienie sylwetki pracodawcy na scenie głównej części konferencyjnej, emailing czy opcja bycia partnerem kategorii Jobicon lub przeprowadzenia webinaru dla uczestników.


Szeroki wachlarz możliwości

To tylko podstawowy zestaw możliwości wydarzenia i te obszary, o których warto pamiętać przygotowując się do targów online. Jeśli już wiesz, że Twoja marka będzie brała udział w Jobiconie czy innym wydarzeniu, pamiętaj też, że wsparciem i radą służą zarówno organizatorzy, jak i dedykowani konsultanci. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranu!


Chcesz docierać do kandydatów i budować markę pracodawcy podczas wyjątkowego wydarzenia online, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort interakcji, dostosowanego do potrzeb młodych ludzi, stworzonego na styku wiedzy, technologii i rozrywki? Jeśli tak, poznaj ofertę Festiwalu Pracy Jobicon i poznaj możliwości!

Iga Pazio
Autorka badań, wydarzeń i inicjatyw branżowych dedykowanych HR, m.in. Wyzwania HR, publikacji Kompendium HR, serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl i raportów. Entuzjastka dzielenia się wiedzą i marketingu B2B, ekspertka content marketingu stawiająca na data driven content. B2B Marketing Communications Manager, Grupa Pracuj.

Zobacz podobne

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 3 | Co podbija serca szukających pracy?

Czy idealni, dopasowani aplikujący na nasze oferty pracy są niczym mityczne stworzenia, których stale szukamy, ale pozostają dla nas tajemnicą? Niby jesteśmy stale na ich tropie, analizujemy wszelkie ślady i poznajemy zwyczaje, ale pozostają oni często nieosiągalni… Nie. Tak nie jest i nie warto karmić się takimi przekonaniami. Rzeczywistość jest o wiele prostsza, a w sukurs przychodzą badania i analizy z obszaru candidate experience.

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 1 | Gdzie szukają informacji o pracodawcach?

Zdecydowana większość szukających pracy – zanim podejmie decyzję o wysłaniu aplikacji – sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy. Źródeł wiedzy o nowym miejscu pracy jest bardzo wiele. Tak dużo, że być może o części z nich zapominasz w natłoku codziennych zajęć! Najważniejsze jest jednak zadbanie o to, by kandydaci dotarli do informacji wg  klucza 3P – prawdziwych, potrzebnych i pozytywnych. Jak zatem zadbać o employer branding, potrzeby informacyjne osób zainteresowanych naszą organizacją i gdzie lokować treści o firmie? 

Śladami kandydatek i kandydatów cz. 2 | Dlaczego chętnie zaglądają za firmowe kulisy?

Wyobraź sobie idealny początek pozytywnego candidate experience w kontakcie z Twoją firmą oczami osoby aplikującej do Twojej firmy. Czyta Twoje ogłoszenie. Omiata wzrokiem przejrzystą, intuicyjną i po prostu ładną wizualnie ofertę. Szybko znajduje najbardziej interesujące dane: opis stanowiska i obowiązków, precyzyjnie określone wymagania, pełną listę benefitów i korzyści dla pracujących oraz spójny obraz marki przekazany za pomocą przemyślanej treści i materiałów audiowizualnych. Ogłoszenie jest dobrze sprofilowane, a dociekliwych kieruje dalej do profilu pracodawcy. Czy to wystarczy?

Online i employer branding idą zgodnie w parze

Chociaż zmiany wywołane pandemią są już z nami jakiś czas, a rynek pracy już nie doświadcza takich turbulencji, jak kilkanaście miesięcy temu, to jednak nadal zdalnie, online’owo i wirtualnie to słowa klucze. Jak w mocno zdalnej rzeczywistości dbać o dobrą markę pracodawcy?