NieDoOminięcia #1. Lektury, wydarzenia i nie tylko

  • today pon, 12 Paź 2020
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 404 wyświetleń
Rozpoczynamy nowy cykl, w którym będziemy Was zachęcać do czytania, bywania i poznawania. Czego? Nowych ciekawych książek, raportów, artykułów oraz wydarzeń, których po prostu nie możecie ominąć!
W październikowym odcinku „Nie do ominięcia” polecamy Waszej uwadze 2 książki, 2 raporty i bardzo ciekawy artykuł z amerykańskiego wydania Harvard Business Review.

Dobre i szybkie decyzje - czy to możliwe?

Marcin Renduda i Rafał Żak „Yyyyy. Jak podejmować dobre decyzje” Każdego dnia, każdy z nas podejmuje dziesiątki, setki, jeśli nie tysiące decyzji. Niektóre z nich przychodzą nam naturalnie, automatycznie, wręcz bezwiednie. Nad niektórymi wyborami zastanawiamy się chwilę dłużej. Są też takie decyzje, które musimy podejmować szybko, lecz nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, by się zastanowić, przeanalizować różne scenariusze i wybrać. Wtedy do naszej wypowiedzi zakrada się owo ‘yyyyy’... Jak piszą autorzy: „Yyyyy" to próba zapisu dźwięku, który wydajemy z siebie w momencie zastanawiania się nad czymś, na przykład w chwili podejmowania decyzji. Sam dźwięk jest oczywiście mocno indywidualny. U części z nas zabrzmi bardziej jak ‘Aaaaa...’ albo ‘Eeeee…’, u innych będzie zbliżony do ‘Hmmmm…’. Wszystkie te dźwięki sugerują jednak namysł, zastanawianie się nad czymś, tym poważniejszy, im więcej w nich powtarzających się liter. Napisaliśmy tę książkę dla wszystkich tych, którzy podejmują decyzje.(...) Naszym sukcesem będzie, jeśli z ‘Yyyyy…’ zrobi się ‘Yyy’” „Yyyyy. Jak podejmować dobre decyzje” to lektura dla wszystkich, którzy pragną przyspieszyć procesy decyzyjne i zamiast maksymalistami chcą stać się satysfakcjonalistami, którzy będą sprawniej i pewniej decydować, a także... będą ze swoich wyborów bardziej zadowoleni. Książkę można kupić na stronie autorów: https://www.yyyyy.pl/

Wizerunek pracodawcy po polsku

Urszula Zając Pałdyna „Employer branding po polsku” W ostatnim czasie na rynku ukazało się kilka wyjątkowo ciekawych pozycji poświęconych budowaniu pozytywnych doświadczeń kandydatów, pracowników i dbaniu o wizerunek marki pracodawcy. Temat jest bardzo aktualny i budzi żywe zainteresowanie HR-owców oraz marketerów, którzy na co dzień dbają o to, by ich firmy stawały się pracodawcami pierwszego wyboru. To, czym książka Uli Zając – Pałdyny różni się od innych pozycji, to przede wszystkim fakt, że koncentruje się na przykładach z rodzimych organizacji, które nie zawsze dysponują pokaźnymi budżetami na działania EB. W książce znajdziecie wiele inspirujących przykładów na to, jak nawet bezkosztowo zwrócić uwagę kandydatów, zadbać o pracowników, a także alumnów, którzy z Waszą organizacją już się rozstali. Autorka w przystępny i bardzo praktyczny sposób prezentuje szeroki zakres działań, które HR-owcy mogą i powinni podejmować na różnych etapach „podróży pracownika”. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko instrukcję, jak budować strategię employer brandingową od podstaw aż po inspirację przykładami płynącymi wprost od pracodawców. Dla kogo jest książka „Employer branding po polsku”? Cytując słowa samej autorki: „Bardzo bym chciała, aby z przyjemnością i ciekawością moją książkę przeczytali menedżerowie oraz osoby zarządzające. I właśnie z tą myślą pisałam swoją książkę. Chciałam w niej przekazać wiedzę, doświadczenie i inspiracje, które zaciekawią nie tylko osoby zajmujące się tematyką EB". Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Helion / One Press i jest dostępna w księgarniach oraz na stronie wydawcy: https://onepress.pl/ksiazki/employer-branding-po-polsku-urszula-zajac-paldyna,empbra.htm#format/d

Badać, mierzyć, by projektować skuteczne strategie EB

Raport HRM Institute „Employer Branding w Polsce” Gdy przeczytacie książkę “Employer Branding po polsku” zachęcamy Was również do lektury najnowszego wydania raportu przygotowanego przez HRM Institute, w którym będziecie mogli uzyskać odpowiedź na pytanie jakie zmiany zachodzą w podejściu do employer brandingu w Polsce na przestrzeni ostatnich lat. Autorzy oraz cytowani w publikacji eksperci odnoszą się do czynników zewnętrznych, które miały i mają największy wpływ na prowadzone działania employer brandingowe, a także komentują jakie wyzwania stoją przed EB-owcami w najbliższym czasie i w jakim stopniu Covid-19 wpłynął na zmianę EB-owych planów, w tym budżetów. Na łamach raportu możecie przeczytać wypowiedzi m.in. Macieja Hermana (Lotte Wedel), Pawła Tkaczyka (MIDEA) oraz jednego z założycieli Grupy Pracuj, a obecnie Partnera Zarządzającego funduszu Pracuj Ventures Macieja Nogi. Ten, i inne raporty spod pióra HRM Institute możecie bezpłatnie pobrać tu: https://hrminstitute.pl/raporty-i-publikacje/

Pracodawca pierwszego wyboru przed i po pandemii

Raport Pracuj.pl „Preferowany pracodawca, czyli kto?” Pozostając przy tematyce employer brandingu i marki pracodawcy polecamy Waszej uwadze również raport oparty na wynikach badania „Percepcja wizerunku pracodawcy w oczach kandydatów”. Badanie było prowadzone w dwóch falach – przed wybuchem epidemii Covid-19 oraz aktualizowane w czerwcu, gdy koronawirus pozwolił nam na chwilę wytchnienia. Poprzez badanie chcieliśmy uzyskać odpowiedź na pytanie czy marka pracodawcy ma nadal takie samo znaczenie dla kandydatów, czy też pandemia zmieniła potrzeby i oczekiwania potencjalnych pracowników. W publikacji znajdziecie też odpowiedzi na ważne dziś pytania:
  • Jakie czynniki decydują o wyborze pracodawcy i jak zmieniły się w czasie pandemii?
  • Jak opinia i wizerunek pracodawcy wpływają na decyzje kandydatów?
  • Czy benefity nadal są kluczowym aspektem wyboru?
  • Czy praca zdalna pozostała atrakcyjnym benefitem?
  • Jak kandydaci widzą nowoczesnego pracodawcę?
Pełną wersję raportu znajdziecie tu: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/publications/preferowany-pracodawca-czyli-kto/

Co HR-owcu będziesz robił w przyszłości?

Harvard Business Review „21 HR jobs of the future” Jeśli chcielibyście oderwać się od bieżących tematów i aktualnych wyzwań, na zakończenie polecamy Wam interesujący artykuł Harvard Business Review, który traktuje o... przyszłych specjalizacjach HR-owców. Jeśli zatem zastanawiacie się w jakim kierunku będzie rozwijała się Wasza ścieżka kariery, zajrzyjcie koniecznie do tej publikacji i już dziś zastanówcie się, czy bardziej odpowiada Wam stanowisko: konsultanta ds. immersji w wirtualną rzeczywistość, kierownika zespołu ludzko-robotycznego, czy też lidera obszaru reagowania na zmiany klimatyczne... Cały – niezwykle ciekawy - artykuł, znajdziecie tu: https://hbr.org/2020/08/21-hr-jobs-of-the-future.
Już za miesiąc zapraszamy Was do lektury kolejnego przeglądu.
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

NieDoOminięcia #7. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #6. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na marcowe zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #5. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na lutowe zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #4. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.