Radzimił – Pracuj.pl wprowadza chatbota na Messengerze

  • today pon, 13 Maj 2019

Pracuj.pl wprowadza kolejną nowość dla użytkowników swojego serwisu. Teraz mogą oni poszukiwać pracy także w aplikacji Messenger. Pomoże im w tym wirtualny doradca – chatbot Radzimił. Wyszuka on oferty odpowiadające preferencjom kandydata, a także powiadomi go o pojawiających się ogłoszeniach, spełniających wskazane kryteria.

Serwis gromadzi obecnie blisko 8,4 mln zarejestrowanych użytkowników i 40 tysięcy aktywnych rekruterów. Chcąc sprostać potrzebom tak wielu różnorodnych odbiorców, którym zależy na szybkim i wygodnym poszukiwaniu pracy, serwis wprowadza kolejną nowość. Chatbot Radzimił to sposób na szybki kontakt z użytkownikami na co dzień posługującymi się Messengerem.

Chatbot dostępny 24/7

Chatbot Pracuj.pl to wirtualny doradca, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jego celem jest wsparcie kandydatów w poszukiwaniu pracy. Prace koncepcyjno-projektowe nad chatbotem prowadzone były w formule design thinking, a kolejne wersje projektu były konsultowane wraz z użytkownikami.

Coraz więcej osób, szczególnie młodych, korzysta z komunikatorów, takich jak Messenger. Jest to dla nich naturalna forma kontaktu i chcą w ten sam sposób komunikować się z dostawcami usług czy szukać pracy. Dlatego stworzyliśmy Radzimiła, do którego zadań należy przeszukiwanie blisko 50 tysięcy ofert pracy dostępnych na Pracuj.pl. Chatbot wybiera i prezentuje te, które spełniają wskazane kryteria selekcji. Co więcej, Radzimił zapamiętuje preferencje kandydata i uwzględnia je przy kolejnych cyklicznych wyszukiwaniach. Każdy może też wyznaczyć częstotliwość, z jaką chciałby otrzymywać oferty poprzez ten kanał

– mówi Piotr Kowalski, ekspert Pracuj.pl, Product Owner w Grupie Pracuj

Chatbot nie odpowie natomiast na bardziej złożone pytania kandydatów, zawiązane z działaniem serwisu czy toczącymi się rekrutacjami – w takich sytuacjach z poziomu Messengera będzie można wysłać wiadomość, która trafi bezpośrednio do konsultanta Pracuj.pl.

Człowiek czy maszyna?

Pracom nad projektem towarzyszyły badania jakościowe, zrealizowane metodą „Wizard of Oz”. Pozwala ona przetestować praktyczną przydatność rozwiązania jeszcze przed przeprowadzeniem czasochłonnych prac technicznych. Zgodnie z metodą, w rolę chatbota odpowiadającego użytkownikom wcielali się prawdziwi ludzie, którzy udzielali odpowiedzi zgodnie ze scenariuszem zachowania systemu. Dzięki temu uczestnicy testu mieli wrażenie wejścia w interakcję z systemem, a programiści mogli skorzystać z wniosków z testów już przy pisaniu kodu, a nie po stworzeniu prototypu chatbota.

Dzięki bieżącemu badaniu wszystkich wprowadzanych zmian i udoskonaleń dowiedzieliśmy się jak ważna w tym projekcie jest osobowość chatbota. Niemałym wyzwaniem było uchwycenie jego profesjonalizmu, z jednoczesnym zachowaniem poczucia humoru. Ta „ludzka” strona Radzimiła pozwoliła nam przybliżyć go użytkownikowi, a wiele godzin spędzonych na analizie, konsultacji i zmaganiu się z technologią spowodowały, że korzystanie z chatbota przyjęło formę płynnej konwersacji. Naszym celem jest dostarczanie użytkownikowi rozwiązań jak najbardziej dopasowanych do jego potrzeb, dzięki temu będzie mógł jeszcze skuteczniej szukać nowej pracy – dodaje Piotr Kowalski.

Czas chatbotów

Messenger, w którym działa Radzimił, przestał być w ostatnich latach wyłącznie komunikatorem. Stał się natomiast ekosystemem usług i produktów, w którym możemy porozmawiać z wirtualnym asystentem marki, otrzymać informacje, a nawet dokonać zakupów. Dzieje się tak dzięki chatbotom, których według danych Facebooka w maju 2018, było już ponad 300 tysięcy na całym świecie. Firma analityczna Grand View Research prognozuje, że globalny rynek chatbotów osiągnie do 2025 roku wartość 1,25 miliarda dolarów. Tymczasem wg danych NapoleonCat Messengera używa w Polsce 12,8 mln osób; pod koniec 2018 roku komunikator pozyskiwał nowych użytkowników szybciej niż sam Facebook.

Zobacz podobne

Nowa strona główna Pracuj.pl. Personalizacja przede wszystkim

Pracuj.pl, wiodący polski serwis rekrutacyjny, zaprezentował się użytkownikom w nowej odsłonie. Odświeżona strona główna oferuje m.in. większą personalizację, krótszą ścieżkę dotarcia do ofert pracy, świetną integrację z urządzeniami mobilnymi oraz nową wyszukiwarkę. Według analiz ekspertów Grupy Pracuj nowa strona działa trzykrotnie szybciej od poprzedniej wersji. Wzrosła także średnia liczba aplikacji, wysłanych przez użytkowników strony głównej.

Rusza Pracuj Ventures. Fundusz wesprze startupy HRTech i EduTech

Pracuj Ventures – fundusz założony przez Grupę Pracuj i część jej udziałowców. To pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w regionie CEE corporate innovation funds, który koncentruje się na inwestowaniu w młode firmy zajmujące się technologiami wspierającymi HR oraz learning & development. Pierwszą spółką w portfelu Pracuj Ventures jest Kadromierz. W ciągu 3 lat fundusz planuje dokonać kolejnych 10-12 inwestycji.

Kreator CV. Nowe narzędzie Pracuj.pl dla kandydatów

CV to wizytówka kandydata. Stanowi ono zazwyczaj pierwsze i jedyne źródło informacji o potencjalnym pracowniku, jakim dysponuje rekruter. Dobrze przygotowany życiorys decyduje więc o zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną. Mając to na uwadze, serwis Pracuj.pl opracował nowy Kreator CV. To cyfrowe narzędzie stworzone we współpracy z 50 ekspertami HR. Kreator CV, zintegrowany z Pracuj.pl, umożliwia przygotowanie życiorysu zgodnego z oczekiwaniami rekruterów. Kreator CV w pigułce: Modele CV opracowane wraz z 50 ekspertami HR 3 modele treści: klasyczny, techniczny oraz dla studentów Łącznie 15 wzorów życiorysu i 10 profili kolorystycznych Asystent użytkownika: podpowiedzi i porady Autouzupełnianie dla kont Pracuj.pl Kreator CV – link do narzędzia dostępny po kliknięciu

Stawiamy na zmiany!

Bieżące informacje o statusie CV, onboarding dla nowych użytkowników i dostosowanie serwisu do wymogów RODO – to tylko część zmian wprowadzonych w ostatnim czasie na Pracuj.pl. Serwis gromadzi obecnie blisko 6,5 mln zarejestrowanych użytkowników i 40 tysięcy aktywnych rekruterów. Portal nie ustaje w rozwoju, przyciągając kolejnych internautów.   Według danych Gemius/PBI w czerwcu tego roku serwis Pracuj.pl odwiedziło o 26% więcej użytkowników niż rok wcześniej. Ten wynik to efekt wzmacniania silnej pozycji marki jako lidera portali rekrutacyjnych, cieszącej się zaufaniem internautów – także poprzez nowe rozwiązania z obszaru technologii i UX. NOWE STATUSY APLIKACJI W SERWISIE Istotną, tegoroczną modyfikacją było wprowadzenie nowych statusów aplikacji w serwisie Pracuj.pl. Kandydaci na bieżąco otrzymują feedback dotyczący postępów w rekrutacji i tego, co dzieje się z ich aplikacją. Rozpoczynając od informacji o doręczeniu CV do pracodawcy, poprzez otwarcie aplikacji i jej rozpatrywanie, aż po zakończenie rekrutacji oraz udostępnienie statystyk, pokazujących jak kandydat wypadł na tle innych ubiegających się o stanowisko. Co więcej, raz w tygodniu wysyłany jest mail z podsumowaniem i aktualnym statusem aplikacji. Proces przeobrażeń dotknął także kont użytkowników. Zostały one całkowicie dostosowane do urządzeń mobilnych poprzez dodanie nowych usług, np. zarządzanie uprawnieniami takimi jak zmiana adresu e-mail, hasła, a nawet procesu usunięcia konta MARIUSZ KUŹNIEWICZ, B2C PRODUCT MANAGER PRACUJ.PL W pierwszym kwartale tego roku serwis Pracuj.pl został również dostosowany do wymogów RODO, co oznaczało wdrożenie nowego centrum i polityki prywatności, regulaminu oraz zmian w kluczowych usługach, czyli rejestracji oraz aplikowaniu. INTERAKCJE KANDYDATÓW I PRACODAWCÓW W APLIKACJI W ramach redesignu i personalizacji aplikacji mobilnej jednym z priorytetów są interakcje kandydat-pracodawca. Nowe statusy aplikacji dostępne są od teraz nie tylko na stronie serwisu, ale również w aplikacji mobilnej. Celem jest dostarczanie użytkownikowi rozwiązań jak najbardziej dopasowanych do jego potrzeb, dzięki temu będzie mógł jeszcze efektywniej korzystać z aplikacji i skutecznie szukać nowej pracy. W interakcjach kandydat-pracodawca stawiamy na przepływ informacji, by aplikujący byli na bieżąco  powiadamiani o statusie złożonej aplikacji i w każdym momencie mogli sprawdzić  na swoim telefonie ostatnio oglądane oferty oraz ogłoszenia, na które wysłali CV ARTUR KOTLIŃSKI, PRODUCT OWNER, ODPOWIEDZIALNY ZA ROZWÓJ APLIKACJI MOBILNEJ PRACUJ.PL. Personalizacja aplikacji mobilnej objęła także wprowadzenie tzw. „onboardingu” dla nowych użytkowników. Dzięki temu już na samym początku, na bazie krótkiej ankiety, kandydaci dzielą się informacjami o swoich preferencjach i otrzymują spersonalizowane, rekomendowane oferty pracy. Onboarding ma również na celu wprowadzenie użytkownika do aplikacji i poznanie jej funkcjonalności.   Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 40 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000 r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. www.pracuj.pl Aplikacja Pracuj.pl po raz pierwszy pojawiła się w 2010 roku dla urządzeń z systemem iOS i rok później dla systemu Android. Głównym jej założeniem jest łatwy i wygodny dostęp do funkcji i wyszukiwarki serwisu Pracuj.pl. Aplikacja Pracuj.pl w kategorii Biznes zajmuje 1. miejsce zarówno w sklepie Google Play, jak i w App Store.