Działania pracuj.pl Pracuj news

Jak Pracuj.pl dociera do kandydatów IT

Zaangażowanie, znajomość branży i zróżnicowane narzędzia – to podstawowe elementy skutecznej rekrutacji w IT. Pracuj.pl pomaga pracodawcom dotrzeć do programistów, testerów, architektów, analityków i innych specjalistów ds. IT. W ofercie portalu są zarówno aktywności stacjonarne, jak i działania online. Rekrutacja w IT potrafi być nie lada wyzwaniem. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów i dynamicznie rozwijające się technologie sprawiają, że odpowiedni kandydaci są na wagę złota. To m.in. do programistów adresowanych jest najwięcej ofert pracy. Rozwój oprogramowania to obszar, w którym już studenci i świeżo upieczeni absolwenci uczelni mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie. Wraz ze wzrostem doświadczenia zawodowego, pensja nadal rośnie. To wszystko sprawia, że pozyskanie właściwych kandydatów i utrzymanie satysfakcji już zatrudnionych wymaga dobrze przemyślanych i dobranych działań. HR-owcy specjalizujący się w obszarze IT muszą wykazywać się zaangażowaniem i na bieżąco śledzić branżę oraz technologie. Szczególnie ważna jest znajomość specyfiki zawodu i oczekiwań samych kandydatów. Tym, co może utrudniać dotarcie do nich, jest fakt, że specjaliści IT nie są tak aktywni w poszukiwaniu ofert jak inne grupy zawodowe. Oznacza to, że jeśli chcemy działać skutecznie, powinniśmy być tam, gdzie potencjalni kandydaci. Oto przykłady, jak Pracuj.pl pomaga pracodawcom, którzy szukają pracowników IT: 1. Akcje i eventy na uczelniach Promocja marki Pracuj.pl i narzędzi dla użytkowników portalu połączona jest z ciekawymi i angażującymi aktywnościami. Do działań stacjonarnych, offline należą akcje i wydarzenia przeprowadzane na uczelniach. Przykład? W październiku 2017 r. dla studentów kierunków technicznych w aż 8 miastach zorganizowano event pt. „Work is a game”. Atrakcją była gra sterowana myślami – studenci mieli zaledwie 1,5 minuty na przejazd samochodem, a odległość, jaką pokonali zależała od ich koncentracji. Fly high – to z kolei tytuł eventu zorganizowanego wiosną 2017 r. Pokonując tor przeszkód dronem studenci mieli możliwość wygrania tego typu urządzenia. Jak jeszcze można dotrzeć do młodych talentów IT? Na przykład za pośrednictwem… robotów! To niesztampowa akcja Pracuj.pl, która odbyła się jesienią 2016 r. w aż 7 miastach. Każdy, kto wykonał zadanie, mógł wziąć udział w warsztatach programowania i skorzystać z możliwości interakcji z zaawansowanym technologicznie robotem NAO.                                   2. Konferencje i spotkania branżowe Pracuj.pl jest obecny na ważnych wydarzeniach skupiających studentów, specjalistów i ekspertów. Przykładowo, w 2017 r. portal był partnerem największych konferencji oraz targów branżowych dedykowanych specjalistom IT na terenie całego kraju. Z ofertą pracodawców – klientów Pracuj.pl mogli się zapoznać uczestnicy Warszawskich Dni Informatyki, 4Developers i Confitury - w Warszawie, GeeCon - w Krakowie, Future3 i InfoShare - w Gdańsku, a także Kariera IT - w 8 lokalizacjach. Dzięki zaangażowaniu i obecności na tak wielu i różnych wydarzeniach, udało się Pracuj.pl dotrzeć do ok. 18 tys. uczestników. 3. Targi pracy Targi pracy cieszą się zainteresowaniem studentów – to okazja do bezpośredniego kontaktu z firmami z różnych branż. To sposób, by zrobić pierwszy krok na drodze zawodowej albo zmienić pracę na lepszą. Pracuj.pl również dostrzega potencjał tych spotkań i konsekwentnie bierze w nich udział. Podczas targów studenci i absolwenci mogą skorzystać z porad ekspertów Pracuj.pl i dowiedzieć się więcej o narzędziach dostępnych na stronie portalu. A im większa świadomość marki Pracuj.pl, tym większa promocja pracodawców, zamieszczających w serwisie ogłoszenia o pracę. Do tej pory Pracuj.pl miało swoje stoiska m.in. w Krakowie na Targach AGH (12 tys. studentów), we Wrocławiu na Akademickich Targach Pracy MANUS (12 tys. uczestników) oraz na Inżynierskich Targach Pracy BEST w Gdańsku (10 tys. uczestników) i w Warszawie (10 tys. uczestników). Ze swoją ofertą docierał również podczas Targów Politechniki Białostockiej (3 tys. studentów) oraz Inżynierskich Targów Pracy i Przedsiębiorczości na Politechnice Śląskiej w Gliwicach (8 tys. uczestników).   4. IT Booster dla ofert pracy w IT Jakie oferty rzucają się w oczy programistom? Na co zwracają uwagę specjaliści IT, czytając ogłoszenie? Jaki układ treści jest najbardziej czytelny i przejrzysty? Jak przedstawić najważniejsze informacje? Pracuj.pl znalazło odpowiedzi na te pytania, badając oczekiwania kandydatów i pracowników. IT Booster to produkt stworzony przy współpracy z osobami z branży IT. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracodawcy – klienci Pracuj.pl mogą formułować ogłoszenia dopasowane do specyfiki branży IT. Dla kandydatów ważne jest, by firmy zamieszczały informacje o swojej działalności, lokalizacji i godzinach pracy. Wpływ na zainteresowanie ofertą ma również podanie widełek płacowych, zdefiniowanie form zatrudnienia i wymienienie benefitów. Im precyzyjniej określone wymagania wobec kandydatów, a także codzienne obowiązki i wykorzystywane technologie - tym większe szanse na właściwe dopasowanie do stanowiska. 5. Działania lokalne i zwiększony zasięg ofert Pracuj.pl pomaga dotrzeć do kandydatów z wybranej przez pracodawcę części Polski. Dzięki specjalistycznym serwisom (np. katowiceit.pl, krakowit.pl, trojmiastoit.pl) zwiększa się widoczność oferty w danym regionie.   6. Publikacja Pracuj w IT „Pracuj w IT” to publikacja kierowana do kandydatów i pracowników IT. Dla pracodawców – klientów Pracuj.pl stanowi dodatkowe narzędzie promowania swojej działalności i oferowanych ścieżek rozwoju. Dystrybuowana jest zarówno drogą online (w formie wydania elektronicznego), jak i offline – podczas wydarzeń branżowych, na uczelniach technicznych i jako dodatek do miesięcznika „Programista”. Pismo promowane jest m.in. w ramach kampanii banerowych, emailingowych i poprzez fanpage Pracuj.pl. Warto pamiętać, że to, co sprawdza się w przypadku innych grup zawodowych, niekoniecznie może być efektywne w IT. Dlatego też planując działania wizerunkowe i rekrutacyjne, należy dobrze zbadać i określić oczekiwania potencjalnych pracowników. Kolejnym krokiem powinien być dobór narzędzi – w przypadku branży IT ważne, by były one zróżnicowane i obejmowały zarówno aktywności w wirtualnej przestrzeni, jak i wydarzenia offline.

Zaangażowanie, znajomość branży i zróżnicowane narzędzia – to podstawowe elementy skutecznej rekrutacji w IT. Pracuj.pl pomaga pracodawcom dotrzeć do programistów, testerów, architektów, analityków i innych specjalistów ds. IT. W ofercie portalu są zarówno aktywności stacjonarne, jak i działania online.

Rekrutacja w IT potrafi być nie lada wyzwaniem. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów i dynamicznie rozwijające się technologie sprawiają, że odpowiedni kandydaci są na wagę złota. To m.in. do programistów adresowanych jest najwięcej ofert pracy. Rozwój oprogramowania to obszar, w którym już studenci i świeżo upieczeni absolwenci uczelni mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie. Wraz ze wzrostem doświadczenia zawodowego, pensja nadal rośnie. To wszystko sprawia, że pozyskanie właściwych kandydatów i utrzymanie satysfakcji już zatrudnionych wymaga dobrze przemyślanych i dobranych działań.

HR-owcy specjalizujący się w obszarze IT muszą wykazywać się zaangażowaniem i na bieżąco śledzić branżę oraz technologie. Szczególnie ważna jest znajomość specyfiki zawodu i oczekiwań samych kandydatów. Tym, co może utrudniać dotarcie do nich, jest fakt, że specjaliści IT nie są tak aktywni w poszukiwaniu ofert jak inne grupy zawodowe. Oznacza to, że jeśli chcemy działać skutecznie, powinniśmy być tam, gdzie potencjalni kandydaci.

Oto przykłady, jak Pracuj.pl pomaga pracodawcom, którzy szukają pracowników IT:

1. Akcje i eventy na uczelniach

Promocja marki Pracuj.pl i narzędzi dla użytkowników portalu połączona jest z ciekawymi i angażującymi aktywnościami. Do działań stacjonarnych, offline należą akcje i wydarzenia przeprowadzane na uczelniach. Przykład? W październiku 2017 r. dla studentów kierunków technicznych w aż 8 miastach zorganizowano event pt. „Work is a game”. Atrakcją była gra sterowana myślami – studenci mieli zaledwie 1,5 minuty na przejazd samochodem, a odległość, jaką pokonali zależała od ich koncentracji. Fly high – to z kolei tytuł eventu zorganizowanego wiosną 2017 r. Pokonując tor przeszkód dronem studenci mieli możliwość wygrania tego typu urządzenia. Jak jeszcze można dotrzeć do młodych talentów IT? Na przykład za pośrednictwem… robotów! To niesztampowa akcja Pracuj.pl, która odbyła się jesienią 2016 r. w aż 7 miastach. Każdy, kto wykonał zadanie, mógł wziąć udział w warsztatach programowania i skorzystać z możliwości interakcji z zaawansowanym technologicznie robotem NAO.

gra ster.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Konferencje i spotkania branżowe

Pracuj.pl jest obecny na ważnych wydarzeniach skupiających studentów, specjalistów i ekspertów. Przykładowo, w 2017 r. portal był partnerem największych konferencji oraz targów branżowych dedykowanych specjalistom IT na terenie całego kraju. Z ofertą pracodawców – klientów Pracuj.pl mogli się zapoznać uczestnicy Warszawskich Dni Informatyki, 4Developers i Confitury – w Warszawie, GeeCon – w Krakowie, Future3 i InfoShare – w Gdańsku, a także Kariera IT – w 8 lokalizacjach. Dzięki zaangażowaniu i obecności na tak wielu i różnych wydarzeniach, udało się Pracuj.pl dotrzeć do ok. 18 tys. uczestników.

3. Targi pracy

Targi pracy cieszą się zainteresowaniem studentów – to okazja do bezpośredniego kontaktu z firmami z różnych branż. To sposób, by zrobić pierwszy krok na drodze zawodowej albo zmienić pracę na lepszą. Pracuj.pl również dostrzega potencjał tych spotkań i konsekwentnie bierze w nich udział. Podczas targów studenci i absolwenci mogą skorzystać z porad ekspertów Pracuj.pl i dowiedzieć się więcej o narzędziach dostępnych na stronie portalu. A im większa świadomość marki Pracuj.pl, tym większa promocja pracodawców, zamieszczających w serwisie ogłoszenia o pracę.
Do tej pory Pracuj.pl miało swoje stoiska m.in. w Krakowie na Targach AGH (12 tys. studentów), we Wrocławiu na Akademickich Targach Pracy MANUS (12 tys. uczestników) oraz na Inżynierskich Targach Pracy BEST w Gdańsku (10 tys. uczestników) i w Warszawie (10 tys. uczestników). Ze swoją ofertą docierał również podczas Targów Politechniki Białostockiej (3 tys. studentów) oraz Inżynierskich Targów Pracy i Przedsiębiorczości na Politechnice Śląskiej w Gliwicach (8 tys. uczestników).

gra ster.2

 

4. IT Booster dla ofert pracy w IT

Jakie oferty rzucają się w oczy programistom? Na co zwracają uwagę specjaliści IT, czytając ogłoszenie? Jaki układ treści jest najbardziej czytelny i przejrzysty? Jak przedstawić najważniejsze informacje? Pracuj.pl znalazło odpowiedzi na te pytania, badając oczekiwania kandydatów i pracowników. IT Booster to produkt stworzony przy współpracy z osobami z branży IT. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracodawcy – klienci Pracuj.pl mogą formułować ogłoszenia dopasowane do specyfiki branży IT. Dla kandydatów ważne jest, by firmy zamieszczały informacje o swojej działalności, lokalizacji i godzinach pracy. Wpływ na zainteresowanie ofertą ma również podanie widełek płacowych, zdefiniowanie form zatrudnienia i wymienienie benefitów. Im precyzyjniej określone wymagania wobec kandydatów, a także codzienne obowiązki i wykorzystywane technologie – tym większe szanse na właściwe dopasowanie do stanowiska.

5. Działania lokalne i zwiększony zasięg ofert

Pracuj.pl pomaga dotrzeć do kandydatów z wybranej przez pracodawcę części Polski. Dzięki specjalistycznym serwisom (np. katowiceit.pl, krakowit.pl, trojmiastoit.pl) zwiększa się widoczność oferty w danym regionie.

food truck

 

6. Publikacja Pracuj w IT

„Pracuj w IT” to publikacja kierowana do kandydatów i pracowników IT. Dla pracodawców – klientów Pracuj.pl stanowi dodatkowe narzędzie promowania swojej działalności i oferowanych ścieżek rozwoju. Dystrybuowana jest zarówno drogą online (w formie wydania elektronicznego), jak i offline – podczas wydarzeń branżowych, na uczelniach technicznych i jako dodatek do miesięcznika „Programista”. Pismo promowane jest m.in. w ramach kampanii banerowych, emailingowych i poprzez fanpage Pracuj.pl.

Warto pamiętać, że to, co sprawdza się w przypadku innych grup zawodowych, niekoniecznie może być efektywne w IT. Dlatego też planując działania wizerunkowe i rekrutacyjne, należy dobrze zbadać i określić oczekiwania potencjalnych pracowników. Kolejnym krokiem powinien być dobór narzędzi – w przypadku branży IT ważne, by były one zróżnicowane i obejmowały zarówno aktywności w wirtualnej przestrzeni, jak i wydarzenia offline.