2020 w Pracuj.pl | egzamin z innowacji

Rekrutacja, onboarding, szkolenia i rozwój, a także motywowanie i wspieranie zespołów to niektóre z obowiązków HR-owca w organizacji. By wesprzeć praktyków human resources w ich pracy, Pracuj.pl przygotował w 2020 roku kilkadziesiąt narzędzi, wydarzeń, publikacji oraz analiz.

Błyskawiczna organizacja zdalnego środowiska pracy, przestawienie się na działanie w wirtualnej rzeczywistości oraz konieczność wstrzymania większości procesów rekrutacyjnych i inwestycyjnych w organizacjach. Tak zaczął się drugi kwartał 2020. W kolejnych tygodniach i miesiącach do bieżących wyzwań doszła także konieczność prowadzenia online zarówno działań rekrutacyjnych, onboardingowych, jak i employerbrandingowych. Powstało wiele pytań o dziś i jutro organizacji oraz rynku pracy.

Od blisko roku zmagamy się z pandemią, która w mgnieniu oka zmieniła otoczenie i sposób funkcjonowania branży human resources. Pracuj.pl pozostaje jednak blisko codziennych wyzwań HR. To nie tylko serwis rekrutacyjny i skuteczne narzędzia zwiększające efektywność procesów w organizacji, ale też zespół ekspertów, których rolą jest zapewnienie szerokiego wsparcia klientom. Na co dzień analizujemy rynek, potrzeby i oczekiwania kandydatów, ale także pojawiające się trendy i ważne zjawiska. Naszym klientom pomagamy je dostrzec i wykorzystać na korzyść ich organizacji” – komentuje Iga Pazio, B2B Marketing Communications Manager.

Wśród kluczowych innowacji wprowadzonych w 2020 roku, klienci Pracuj.pl znajdą między innymi nową usługę Rekrutacja 360, rozwiązanie wspierające rekruterów w docieraniu do tzw. kandydatów pasywnych oraz w nawiązaniu z nimi pierwszego kontaktu efektywnie skracającego czas rekrutacji, a także ogłoszenia modułowe – funkcjonalność ułatwiającą osobom przygotowującym ofertę pracy opracowanie jej w możliwie najbardziej przejrzystej i spełniającej oczekiwania kandydatów formie. Funkcjonalność ta została zaprojektowana w oparciu o autorskie badania Pracuj.pl oraz metodykę UX (user experience).

Również znana i popularna wśród HR-owców Strefa Pracuj zyskała kilka nowych funkcjonalności szczególnie przydatnych w czasach nowej normalności. Wprowadzono między innymi Smart Filtry, które przyspieszają proces wyszukiwania i selekcji kandydatów, a także możliwość bezpośredniej komunikacji z kandydatem poprzez funkcję Wiadomości oraz organizacji zdalnego Spotkania Rekrutacyjnego.

Do wirtualnej rzeczywistości przeniósł się także Festiwal Pracy Jobicon, który w tegorocznej, zdalnej edycji zgromadził rekordową liczbę uczestników sięgającą blisko 180.000, z których połowa zapoznała się ze szczegółowym listingiem pracodawców.

„Nowe usługi, rozwiązania i funkcjonalności są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rekruterów. Prowadzimy bieżące badania i stale analizujemy sytuację oraz oczekiwania HR-owców. Następnie dzielimy się wiedzą z naszymi klientami i użytkownikami, zarówno rozwijając innowacyjne narzędzia, jak i publikując raporty, ebooki czy poradniki. W koronawirusowej rzeczywistości ważną rolę ma do odegrania także obszar employer brandingowy, dlatego szczególny nacisk położyliśmy na promocję najlepszych praktyk, poradnictwo oraz dzielenie się case-studies zarówno rynkowych liderów, jak i mniejszych, lecz zwinnie dostosowujących się do sytuacji pracodawców” – dodaje Krystyna Bartos-Ladra, specjalista ds. marketingu B2B z Pracuj.pl.

Wśród produktów wspierających wizerunek pracodawcy i promujących oferty pracy na uwagę zasługują nowe odsłony adresowanego do młodych kandydatów Pracownika Pracodawcy, dodatkowe, bezpłatne funkcjonalności oferowane firmom prezentującym się w Profilach Pracodawcy, a także nowa usługa Digital+, w ramach której Pracuj.pl realizuje 30-dniową kampanię promocyjną za pośrednictwem m.in. platform reklamowych, retargetingowych oraz mediów społecznościowych.

W tym roku nowej normalności nie mogło zatem zabraknąć „flagowych” wydarzeń i publikacji w tym: konferencji Wyzwania HR – przeprowadzonej w bezpiecznej, zdalnej formie, praktycznych webinarów z udziałem uznanych ekspertów w ramach Akademii Inspiracji, a także branżowego Kompendium HR oraz konkursu HR Dream Team doceniającego zespoły, które zrealizowały najbardziej skuteczne, inspirujące i innowacyjne kampanie oraz programy HR.


Iga Pazio
Autorka badań, wydarzeń i inicjatyw branżowych dedykowanych HR, m.in. Wyzwania HR, publikacji Kompendium HR, serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl i raportów. Entuzjastka dzielenia się wiedzą i marketingu B2B, ekspertka content marketingu stawiająca na data driven content. B2B Marketing Communications Manager, Grupa Pracuj.

Zobacz podobne

Grupa Pracuj dla Ukrainy

Grupa Pracuj wdrożyła działania na rzecz wsparcia dla Ukrainy.

„Dobra robota” powraca. Ruszył 3. sezon podcastu Pracuj.pl

Zespół Pracuj.pl przygotował kolejny, trzeci już sezon podcastu “Dobra robota”. Prowadzącym nowych odcinków ponownie jest Bartek Czarkowski, a wśród jego gości znaleźli się Ola Radomska, Karolina Zarzycka, Tomasz Kammel, Justyna Mazur i Anna Reguła.

Kolejna wizyta „W środowisku Pracuj.pl”. Nowa odsłona kampanii

10 stycznia ruszyła kampania w ramach animowanej platformy „W środowisku Pracuj.pl”, przedstawiającej wiodący polski serwis rekrutacyjny.

Plany na nowy rok: zmiana zawodowa i równowaga

Miniony rok był inny niż wszystkie. Wyzwania związane z pandemią zmieniły także rynek pracy. Nastąpiło nowe otwarcie w rekrutacjach, skutkujące wzmożonymi poszukiwaniami kandydatów w wielu branżach.