NieDoOminięcia #9. Lektury, wydarzenia i nie tylko

  • today śr, 2 Cze 2021
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 1524 wyświetleń
Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.
Witamy w czerwcu! Wielkimi krokami zbliża się lato - czas odpoczynku i (nadal mając nadzieję) pięknej pogody. Ale zanim rozmarzycie się o nadchodzących urlopach, zapraszamy na kolejny odcinek “Nie do ominięcia”. Tym razem polecamy Waszej uwadze artykuł Mai Biernackiej na temat zaufania wobec pracodawców oraz Nicholasa Blooma o hybrydowym modelu pracy i home office. Przyjrzymy się najnowszemu raportowi na temat kompetencji cyfrowych Polaków. Zastanowimy się również, jak wspierać pracowników w tych trudnych czasach, a na koniec odpowiemy na pytania: czy Polacy korzystają z social mediów w pracy oraz czym jest onboarding w nowej normalności?  

Zaufanie w pracy

Artykuł: Pracownicy nie ufają prezesowi, Tobie też – zaufanie a komunikacja wewnętrzna | Beedifferent, Maja Biernacka

Poziom zaufania jest obecnie jednym z większych wyzwań pracodawców. Dotyczy nie tylko relacji międzyludzkich, ale również ocen dotyczących wiarygodności przekazywanych informacji i kompetencji liderów. O tym, dlaczego warto w budowaniu zaufania wykorzystywać komunikację i jak to zrobić, przeczytacie w najnowszym artykule Mai Biernackiej. Artykuł znajdziecie na stronie:  https://beedifferent.pl/blog/pracownicy-nie-ufaja-prezesowi-tobie-tez-zaufanie-komunikacja-wewnetrzna

Praca w przyszłości - w biurze i z domu?

Artykuł: “Don’t Let Employees Pick Their WFH Days” | Harvard Business Review, Nicholas Bloom

Gdy sytuacja pandemiczna uległa poprawie, wielu pracodawców zaczęło planować wielki powrót do biura. Czy zdanie pracowników ma znaczenie? W swoim artykule Nicholas Bloom przekonuje, że to manager powinien wskazać zespołowi dni, w których mogą być na home office. Dlaczego? Przekonajcie się sami: https://hbr.org/2021/05/dont-let-employees-pick-their-wfh-days

Social media w pracy?

Badanie: Polacy o social mediach | Pracuj.pl

Media społecznościowe biją rekordy popularności. Czy praca zdalna spowodowała, że pracownicy korzystają z nich w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym raporcie Pracuj.pl “Polacy o social mediach w pracy.” Opis badania znajdziecie na stronie:  https://media.pracuj.pl/139380-polacy-o-social-media-w-pracy-badanie-pracujpl

Medytacja sposobem na stres

Ebook: Medytacja na wyciągnięcie ręki | Worksmile

Stres towarzyszy każdemu pracownikowi niezależnie od wieku czy stanowiska. Jak sobie z nim radzić? W najnowszym ebooku Worksmile znajdziecie praktyczne wskazówki na temat rozpoczęcia przygody z medytacją. Dowiecie się, czym jest trening uważności, jakie zalety ma regularna praktyka oraz jak... zacząć swoją przygodę z uważnością. Ebook jest bezpłatny i dostępny na stronie: https://worksmile.com/medytacje/

Cyfryzacja oczami pracowników

Raport: Pracownicy o cyfryzacji | Pracuj.pl 

Jedną z konsekwencji pandemii jest postępująca cyfryzacja. Rekrutacja, praca zdalna wymaga nie tylko posiadania odpowiedniego sprzętu, ale także wiedzy i praktycznego doświadczenia. Dlatego postanowiliśmy zapytać pracowników, jakie są ich kompetencje w tym zakresie. Jeśli chcecie dowiedzieć się, jaki jest stosunek Polaków do nowoczesnych technologii w rekrutacji i nie tylko koniecznie zajrzyjcie na stronę:  https://media.pracuj.pl/139131-pracownicy-o-cyfryzacji-raport-pracujpl

Onboarding nie ma końca?

Ebook: Onboarding na nowo | Gamfi

Onboarding nie dotyczy już tylko początkowego okresu w nowej pracy. Obecnie jest to znacznie szersze pojęcie, które również odnosi się do zmiany biura bądź powrotu z pracy zdalnej. Jak skutecznie przeprowadzić onboarding w czasach #NewReality? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w ebooku Gamfi “Onboarding na nowo”. Jest dostępny na stronie: https://www.gamfi.com/wiedza/ebook-onboarding-na-nowo/
Już za miesiąc zapraszamy na kolejne zestawienie!
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

Od informacji do decyzji: w inteligentnym biurze potrzebujemy praktycznych danych

W ciągu ostatniego roku model hybrydowy stał się podstawą przyszłości pracy. Wkrótce pracodawcy będą musieli dysponować biurami, które nie tyle umożliwiają pracę w takim modelu, co będą z nim w pełni zintegrowane. Wspierając dobre samopoczucie i zwiększając oszczędności i wydajność, biuro będzie środowiskiem, w którym pracownicy naprawdę będą chcieli przebywać.

Sekret korporacji odnoszących sukcesy: Wellness w miejscu pracy

Interesuje Cię, w jaki sposób Heineken, HRM i inne globalne organizacje poprawiły zdrowie i samopoczucie swoich pracowników i utrzymały ich zaangażowanie nawet w trudnych czasach COVID?

Opiekuńcza korporacja w hybrydowej rzeczywistości

Pandemia COVID-19 przedefiniowała nasze życie, zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Niektóre ograniczenia i utrudnienia w „normalnym” – jak postrzegaliśmy je przed marcem 2020 roku – funkcjonowaniu pozostaną z nami na dłużej. Pytanie, jak szybko i jak sprawnie dostosują się do nich polscy pracodawcy. Od tego jak zadbają o swoich pracowników, będzie zależało utrzymanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz zespołów przez nich tworzonych.

5 wyzwań działów HR w nowej rzeczywistości – jak wellbeing pomaga im sprostać?

Pandemia dla działów HR była niczym rollercoaster – w wielu firmach testowano nowe modele pracy, dokonywano zmian kadrowych czy szukano sposobów na to, by mimo pandemii zespół nie tracił motywacji i satysfakcji z pracy. Wszystko to w zawrotnym tempie i z ogromnymi zwrotami akcji, zależnymi od pandemicznej sytuacji. Dziś większość HRowców ma już wypracowane sposoby na to, by sprawnie poruszać się w nowej, covidowej rzeczywistości. Nie oznacza to jednak, że skończył się czas wyzwań – pandemia przewartościowała priorytety pracowników i zmieniła ich nawyki w zakresie pracy. Pojawiły się nowe potrzeby, na które działy HR muszą reagować.