NieDoOminięcia #2. Lektury, wydarzenia i nie tylko

  • today śr, 18 Lis 2020
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 818 wyświetleń
Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.
W listopadowym odcinku „Nie do ominięcia” polecamy Waszej uwadze 4 interesujące raporty dotyczące rekrutacji i edukacji zdalnej, a także kurs Design Thinking w HR i rekrutacji.

Empatia odpowiedzią na 2020?

Global Talent Trends 2020 Linkedin

Ten rok pod każdym względem różni się od pozostałych. Eufemizmem byłoby również stwierdzenie, że „pojawiły się nowe wyzwania”. Większość wcześniejszych trendów i obserwacji albo całkowicie przestała mieć znaczenie, albo tak gwałtownie przyspieszyła, że trudno je nazywać przyszłym trendem skoro stało się codziennością. Dziś kluczową rolę odgrywa szybkość i skuteczność podejmowanych decyzji. Raport Global Talent Trends 2020 jest analizą odpowiedzi ponad 7 tys. osób na co dzień zajmujących się rekrutacją. Dane były zbierane od sierpnia do września, więc w okresie, gdy podsumowywano pierwszą falę epidemii. Z raportu dowiecie się między innymi jak podejmować lepsze decyzje, jak wykorzystać różnice międzypokoleniowe w zespole oraz dlaczego wewnętrzne rekrutacje wracają do łask? Ciekawe dane dotyczą również obszaru employee experience. Raport jest dostępny na stronie: https://business.linkedin.com/talent-solutions/resources/talent-strategy/global-talent-trends-2020-report#formone

Zdrowotny wellbeing – w trosce o pracownika i pracodawcę

Work, Health, Economics. Perspective 2020 Medicover

Po zapoznaniu się ze światowymi trendami rekrutacyjnymi w 2020, zachęcamy Was do przyjrzenia się kolejnemu, ważnemu raportowi „Work, Health, Economics Perspective 2020” przygotowanemu przez zespół Medicover. Zawiera on szczegółowe dane dotyczące:
  • głównych problemów zdrowotnych,
  • czynników zwiększających prawdopodobieństwo absencji chorobowej,
  • kosztów, jakie ponosi pracodawca w związku z chorobami swoich pracowników.
Raport jest odzwierciedleniem obecnej sytuacji i zawiera praktyczne wskazówki na temat sposobów dbania o wellbeing zatrudnionych. Rozwój pandemii i związane z nim ogłoszenie czerwonej strefy epidemicznej w całym kraju pogłębiło reżim sanitarny oraz spowodowało zamknięcie obiektów sportowych – w tym siłowni, pływalni, ale też mniejszych klubów. Jesteśmy ponownie w dużej mierze pozbawieni aktywności fizycznej, a przy tym jesienna aura dodatkowo zatrzymuje nas w domach. Wiedza zawarta w raporcie pomoże Wam lepiej zrozumieć, z jakich elementów składa się zdrowa organizacja oraz dlaczego holistyczne podejście do zdrowia pracowników opłaca się także pracodawcom. Prezentację dotyczącą wyników można pobrać bezpłatnie ze strony: https://zdrowafirma.medicover.pl/wp-content/uploads/2020/10/Medicover-Report-EN.pdf

Design thinking w rekrutacji - czy myślenie projektowe jest potrzebne?

Kurs „Design Thinking w HR i projektowaniu procesów rekrutacyjnych” eRecruiter

Oprócz niezwykle przydatnych raportów zawierających interesujące z punktu widzenia praktyków human resources wskazówki, polecamy Wam również publikacje pozwalające wykorzystać okres pandemii także na samorozwój. eRecruiter uruchomił kurs, w ramach którego możecie pogłębić swoją wiedzę w zakresie metodyki Design Thinking oraz sposobów jej wykorzystania w HR i projektowaniu procesów rekrutacyjnych. To 4 praktyczne lekcje, prowadzone przez ekspertkę Agnieszkę Waliszewską, Service Designer & Strategy Designer. W trakcie zajęć dowiecie się:
  • Czym jest Design Thinking i jak w praktyce wykorzystać ten sposób myślenia?
  • Jak sprawnie zaplanować proces rekrutacyjny?
  • Jak zdefiniować problematyczne elementy procesu, których rozwiązanie przyniesie realne korzyści?
  • Jak testować nowe rozwiązania- co wdrożyć, ulepszać?
Na zakończenie kursu uczestnicy otrzymają certyfikat oraz praktyczny przewodnik, którym jest „Narzędziownik Design Thinking w rekrutacji”. Brzmi ciekawie? Więcej szczegółów znajdziecie na stronie: https://go.erecruiter.pl/erecruiter-lab-design-thinking-w-hr-BW

Czy zdalne nauczanie jest możliwe?

„Edukacja pracowników w czasach COVID” Digital University i Great Digital

Pozostajemy w obszarze rozwoju i edukacji w czasie pandemii. By przekonać Was, że nauka online jest tak samo skuteczna jak ta, prowadzona w salach warsztatowych, polecamy Wam lekturę raportu „Edukacja pracowników w czasach COVID” przygotowanym przez Digital University i Great Digital. Publikacja warta jest szczególnej uwagi dziś, gdy rynek pracy i oczekiwania kompetencyjne firm zmieniają się w zawrotnym tempie. Dzięki podejściu „life-long learning” oraz otwartości na zdobywanie nowych kompetencji czy wręcz reskilling, zarówno Wasi pracownicy, jak i organizacje mogą zyskać istotne przewagi konkurencyjne i być gotowymi na nową normalność, nawet jeśli jej jeszcze nie jesteśmy w stanie dokładnie określić. Z raportu dowiecie się między innymi:
  • jakie czynniki wpływają na ocenę jakości edukacji zdalnej,
  • jaka formuła aktywności edukacyjnych jest najskuteczniejsza z perspektywy uczestnika,
  • jakiego rodzaju wiedzy obecnie potrzebują pracownicy.
Całość dodatkowo wsparta jest opiniami ekspertów i edukatorów, którzy podpowiadają na co należy zwrócić uwagę projektując procesy learning&development w formacie zdalnym oraz z jakich dostępnych narzędzi i źródeł wiedzy warto korzystać. Raport jest dostępny do pobrania na stronie: https://newsletter.digitaluniversity.pl/landing/raportdownload

Efektywne ogłoszenia rekrutacyjne - jak je stworzyć?

„Rutyna czy dopasowanie?", raport Pracuj.pl

Na zakończenie naszego zestawienia mamy dla Was raport „Rutyna czy dopasowanie?”, który stworzyliśmy na podstawie przeprowadzonego przez nas badania pt. „Proces tworzenia ogłoszeń o pracę”. Wzięło w nim udział 286 aktywnie rekrutujących pracowników działów personalnych, którzy w ankiecie internetowej podzielili się swoim doświadczeniem w tworzeniu ofert. Z raportu dowiecie się:
  • Co rekruterzy biorą pod uwagę przy tworzeniu ogłoszeń?
  • Jakie informacje zawsze zawierają w ogłoszeniach, a jakie niekoniecznie?
  • Jak wygląda proces tworzenia ogłoszeń?
  • Jaki wpływ ma treść ogłoszeń na kandydatów?
Raport można bezpłatnie pobrać na stronie: https://wyzwaniahr.pracuj.pl/publications/rutyna-czy-dopasowanie-jak-rekruterzy-tworza-zawartosc-oferty-pracy/
Już za miesiąc zapraszamy Was do lektury kolejnego zestawienia.
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

NieDoOminięcia #9. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #8. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #7. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na kolejne zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.

NieDoOminięcia #6. Lektury, wydarzenia i nie tylko

Zapraszamy na marcowe zestawienie! Znajdziecie w nim propozycje najnowszych publikacji i raportów, które przynoszą ciekawą wiedzę z obszaru HR oraz okolic. Bądźcie z nami i bądźcie na bieżąco.