Nie samym programowaniem człowiek żyje, czyli jak powstał Culture Book w STX Next

  • today śr, 8 Kwi 2020
  • bar_chart 485 wyświetleń
Ma kwadratowy kształt i mieści w sobie różne głosy i opowieści. Przeglądanie kolejnych stron przypomina zaglądanie do wnętrza firmy, z którego płynie pasja i dobra energia. Culture Book to publikacja STX Next, największego w Europie Python Powerhouse, współpracującego z ponad 330 osobami z całej Polski. W tym projekcie słowo pisane nabrało mocy i stało się łącznikiem między ludźmi tworzącymi firmę.
Studium przypadku firmy STX Next projektu „Culture Book”,
zgłoszonego do konkursu HR Dream Team w roku 2019.

Najpierw była myśl…

Co wyróżnia STX Next? Jak zainteresować ofertą kandydatów i przyszłych współpracowników? Jak przyciągnąć uwagę na konkurencyjnym rynku IT? Jak pokazać to, co w firmie cenne, ważne, unikatowe? Tego typu pytania zadawali sobie między innymi specjaliści ds. rekrutacji i employer brandingu w STX Next. Rozmyślania i analizy doprowadziły do genialnego w swojej prostocie wniosku: podzielmy się z innymi naszą opowieścią! O firmie, o ludziach, którzy ją tworzą, o tym, co wpływa na atmosferę. Szczerze, autentycznie, prosto z serca i bez zadęcia. Oczami współpracowników.

Później przyszły słowa

Tak zrodził się pomysł na Culture Book – przygotowywany i pisany przez osoby z różnych działów, o różnych ścieżkach kariery i doświadczeniach. „Nie samym programowaniem i dostarczaniem rozwiązań człowiek żyje! Culture Book, który masz właśnie przed sobą, mówi o nas. Przedstawiamy STX Next i osoby współtworzące firmę dokładnie takimi, jakimi są na co dzień. Chcemy pokazać Ci, jak nasza firma wygląda w środku, zaprezentować nasze postawy i wartości, licząc, że znajdziemy z Tobą wspólny język” – czytamy na pierwszych stronach tej publikacji. W przygotowanie Culture Booka zaangażowanych było kilkadziesiąt osób. Przedsięwzięcie składało się z kilku etapów, a prace trwały kilka miesięcy. Został powołany specjalny zespół projektowy, czuwający nad całością prac, ale jednocześnie otwarty na wizje, pomysły i spostrzeżenia pozostałych uczestników projektu. Autorami treści byli m.in. współpracownicy firmy. Na poszczególnych stronach można znaleźć wywiady, opisy, użyteczne informacje, anegdoty i fakty. Wszystko podane w lekkiej, przystępnej formie. Tak jak w przypadku każdej publikacji konieczne były nie tylko prace związane z pisaniem i redakcją, ale też działania graficzne i promocyjne, w które również włączyli się współpracownicy.

Inspiracja i integracja

Culture Book został stworzony z myślą o relacjach z potencjalnymi kandydatami i współpracownikami, ale jednocześnie umocnił relacje wewnątrz firmy. Prace nad publikacją okazały się doskonałym pretekstem do integracji zespołu, wzajemnej nauki i wymiany pomysłów. Udowodniły wszystkim, że choć struktura firmy się zmienia i staje się coraz bardziej rozbudowana, to kultura organizacyjna jest niezmienna – spójna i wyjątkowa. A dobrą atmosferę i solidarność można zachować również wtedy, gdy współpraca odbywa się zdalnie.

Szczęśliwy współpracownik, szczęśliwy czytelnik

Pełne pozytywnej energii wypowiedzi autorów to najlepszy obraz kultury i wartości panujących w organizacji. Tym samym projekt okazał się świetnym narzędziem budującym markę pracodawcy na zewnątrz. Podczas konferencji dotyczącej employer brandingu został nawet określony „prekursorem Culture Booków w Polsce”. Na jednej publikacji się nie skończy – każdy odział STX chce też stworzyć własną książkę.
Joanna Trubisz Employer brandingowiec i rekruterka, która swoje zainteresowania i pasję do tematów marketingowych postanowiła przekuć w zawód. Od kilku lat bezpośrednio związana z obszarem EB i rekrutacji - najpierw jako rekruter, potem Specjalista ds. Komunikacji, a następnie szef 10-osobowego zespołu zajmującego się rekrutacją w największym w Europie Python Software House.

Zobacz podobne

HR Dream Team 2020. Zespoły HR-marzeń wybrane!

Ideą przyświecającą konkursowi HR Dream Team była i jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących HR-owe projekty. W tym roku, w turbulentnym czasie, do konkursu zgłosiło się i stanęło w szranki wiele „dream teamów”, nadsyłając i poddając ocenie kapituły 160 projektów, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań.

HR Dream Team 2020. Już 5 października poznamy zwycięzców konkursu!

VI edycja konkursu HR DREAM TEAM wciąż trwa. Nominowane zespoły z niecierpliwością oczekują na werdykt, a Kapituła konkursowa w składzie: Agnieszka Bieniak, Dyrektor HR w Grupie Pracuj, Przewodnicząca Kapituły, Katarzyna Cymerman, Dyrektor ds. HR w Microsoft, Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends w infuture.institute, Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie Żywiec, Katarzyna Turska, Dyrektor HR Sodexo Benefits and Rewards Services Polska – ma nie lada wyzwanie, aby spośród wszystkich zespołów wybrać te, które zdobędą wyróżnienia w tegorocznej edycji rywalizacji! Po pierwszych emocjonujących obradach udało się wyłonić firmy nominowane do zdobycia nagrody głównej.

Poznaj zespoły nominowane do nagrody głównej w konkursie HR DREAM TEAM 2020!

Ideą konkursu HR DREAM TEAM jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących projekty z obszaru Human Resources. Prawie 160 takich zgłoszeń, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań spłynęło do nas w tym roku. Za wszystkie przesłane projekty dziękujemy!

Poznaj kapitułę HR Dream Team 2020!

W tegorocznej edycji konkursu doceniającego pracę i projekty zespołów HR napłynęło rekordowo dużo zgłoszeń – najwięcej w kilkuletniej historii HR Dream Team. Zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami wszystkich członków kapituły, która w tym roku wyłoni grono zwycięzców.