Poznaj kapitułę HR Dream Team 2020!

W tegorocznej edycji konkursu doceniającego pracę i projekty zespołów HR napłynęło rekordowo dużo zgłoszeń - najwięcej w kilkuletniej historii HR Dream Team. Zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami wszystkich członków kapituły, która w tym roku wyłoni grono zwycięzców.

Agnieszka Bieniak, przewodnicząca kapituły HR Dream Team

Dyrektor HR w Grupie Pracuj. Jest także trenerem, coachem i mediatorem. Wcześniej pracowała na stanowiskach Dyrektora HR w spółkach z branż: finansowo – technologicznej, mediowej, technologicznej i retailowej. Jest absolwentką Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiów podyplomowych z Organizacji i Zarządzania oraz z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Obecnie studiuje także Psychologię Kliniczną na Uniwersytecie SWPS. Ukończyła kurs trenerski, organizowany przez Grupę Trop, kurs coachingu w Erickson College International oraz organizowany przez Center for Leadership we współpracy z Uniwersytetem Harvarda prestiżowy program Leadership Academy for Poland. Uczestniczyła w skierowanym do kobiet liderek programie mentoringowym LeadersIN, organizowanym przez fundację Vital Voices. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc warsztaty, szkolenia, coachingi oraz udzielając eksperckich wypowiedzi dla różnych mediów i występując w roli prelegenta na konferencjach. Od kilkunastu lat tworzy i rozwija działy HR w firmach o różnych kulturach organizacyjnych. Świetnie odnajduje się w projektach typu change management i transformacji kulturowej. Dużą dbałość przywiązuje do efektywnej komunikacji wewnętrznej. Lubi pracować z ludźmi i pomagać im w rozwoju. Równocześnie jednak wierzy w to, że „można zarządzić tylko tym, co da się zmierzyć”, dlatego w swoich decyzjach opiera się o fakty, analizy i mierniki. Szczególnie jednak rola mamy pozwala jej doświadczać, że człowiek uczy się i rozwija przez całe życie.
 

Katarzyna Cymerman

Dyrektor ds. HR w Microsoft, związana jest z firmą od ponad 8 lat i odpowiada za politykę personalną w polskim oddziale firmy. Kasia posiada bogate doświadczenie w budowaniu strategii dotyczącej zasobów ludzkich i wdrażaniu jej w całej organizacji, w tym w obszarze rekrutacji i planów sukcesesji kadr kierowniczych, mentoringu oraz programów rozwoju i oceny kompetencji Talentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zmianą i transformacji kulturowej nastawionej na budowanie zaangażowanych Zespołów osiągających długofalowe sukcesy. Na poprzednim stanowisku zarządzała obszarem spraw personalnych między innymi w dziale Marketing & Operations oraz w dziale Consumer & Device Sales na region Europy Środkowo-Wschodniej. Jej wcześniejsze role w Microsoft były związane z rekrutacją i rozwojem talentów w Europie Środkowo-Wschodniej oraz transformacją i wdrożeniem nowego modelu pozyskiwania  talentów w całej Europie. Przed dołączeniem do Microsoft w 2011 roku, zajmowała różne stanowiska w działach personalnych, a także pełniła role doradcze w firmach z obszaru Executive Search. Katarzyna Cymerman jest absolwentką Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Prywatnie uwielbia podróżować i spędzać aktywnie czas ze swoją rodziną.

Aleksandra Trapp

Head of Culture and Trends w infuture institute. W instytucie odpowiedzialna m.in. za zarządzanie procesem pozyskiwania danych, analizę, wnioskowanie oraz warstwę merytoryczną prowadzonych projektów. Wielbicielka trendu lifelong learning. Absolwentka psychologii biznesu na Uniwersytecie SWPS, a także Uniwersytetu Gdańskiego (filologii polskiej na specjalizacji dziennikarskiej i pedagogicznej) i studiów z zakresu Reklamy i Marketingu. Jest współautorką kilkunastu raportów m.in. „Praca. Scenariusze przyszłości”, „Wędrowcy. Raport o współczesnych nomadach”, „Pracownik przyszłości”, „Living Buildings. Przyszłość biurowców do 2050 r.” czy książki "Far Future. Historia jutra”. Jej zainteresowania skupiają się głównie wokół procesów kierujących ludzkimi zachowaniami i analizy zjawisk społecznych i trendów, szczególnie tych kształtujących przyszłą rzeczywistość.

Andrzej Borczyk

Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie Żywiec – części koncernu Heineken, do której dołączył w 2016 roku. Andrzej od ponad 20 lat pracuje w kluczowych globalnych organizacjach (Mars, Diageo, Microsoft) na rynku Polskim i CEE. Firmy te są doskonałym przykładem jak osiągać ponadprzeciętne rezultaty - nie tylko dzięki znanym markom, ale przede wszystkim dzięki systematycznemu budowaniu zaangażowanych zespołów osiągających długofalowe sukcesy.  

Katarzyna Turska

Dyrektor HR Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Doświadczony menedżer z wieloletnią praktyką w międzynarodowym i wielokulturowym środowisku. Jest cenionym partnerem dla struktur biznesowych, dzięki szerokiemu spojrzeniu na rynek i doskonałej znajomości procesów biznesowych. W Sodexo Benefits&Rewards odpowiada za opracowanie i realizację strategii działań HR, redefinicję kultury organizacyjnej oraz projektowej.
Kaja Pryczkowska
Marketingowiec, w Pracuj.pl od kilku lat odpowiada za budowanie wyjątkowych doświadczeń klientów z branży HR, projektując dla nich zarówno małe niespodzianki, jak i duże wydarzenia (HR Day, Wyzwania HR). Opiekun cyklu webinarów Akademia Inspiracji oraz koordynator konkursu HR Dream Team. Prywatnie miłośniczka języka hiszpańskiego.

Zobacz podobne

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.

Jak zwiększyć zaangażowanie kandydata podczas rekrutacji zdalnej?

Wystarczy kilka kliknięć i już! – wideorozmowa rekrutacyjna może się rozpocząć. Wygodnie, bezpiecznie, z własnego domu. Ale zaraz, zaraz… po drugiej stronie ekranu nie ma kandydata, który deklarował chęć spotkania. Nie zadzwonił, nie uprzedził, że rezygnuje. Brzmi znajomo? W dobie pandemii narzędzia rekrutacji zdalnej są dobrodziejstwem – pozwalają szybko i łatwo nawiązać kontakt. Niestety podobnie jak przy spotkaniach stacjonarnych, kandydatom zdarza się rezygnować z udziału w rozmowie bez wcześniejszego uprzedzenia. Co zrobić, by aplikujący na ogłoszenia „wylogowali się” ze sfery niepewności, ale zalogowali na spotkaniu rekrutacyjnym? Podpowiadamy, jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi można zwiększyć zaangażowanie kandydatów w zdalne procesy rekrutacyjne i przy okazji budować pozytywne candidate experience.

Czy mobilność cyfrowa to przyszłość rynku pracy?

Mieszkasz w Krakowie, Łodzi albo nieco mniejszym Rajszewie, jednak Twój pracodawca to firma z Londynu, Dubaju, a może dalekiego Tokio. Nie opuszczasz rodzinnej miejscowości, a jesteś częścią multikulturowego zespołu. Pandemia, lockdown i zamknięte granice osłabiają otwartość pracowników na przeprowadzki do innego kraju. Alternatywą dla mobilności fizycznej jest jednak mobilność cyfrowa. W globalnej wiosce międzynarodowy model pracy zdalnej może stać się szansą na zrekrutowanie talentów i „ucieczkę do przodu” przed konkurencją. Przed działami HR nowe wyzwania, które wiążą się nie tylko z rozwijaniem świadomości wśród kandydatów i pracowników, ale też przedefiniowaniem strategii i kultury organizacji.

Edukacyjny zawrót głowy

Kaganek oświaty jest niczym światełko w tunelu. W tunelu czasoprzestrzeni, który prowadzi nas do potrzeb i oczekiwań pracodawców ważnych jutro i w kolejnych latach. Innymi słowy, żeby dobrze przygotować się i umieć odpowiedzieć na wyzwania przyszłości, trzeba postawić na rozwój i edukację. Tylko jak skutecznie (i czego?) warto się dziś uczyć, skoro tak trudno przewidzieć przyszłość, a codzienność zmienia się jak w kalejdoskopie? Tak samo cenną kompetencją jest dziś zarówno umiejętność uczenia się, jak i oduczania. Dlatego warto rozwijać swoją „learning agility”, czyli zwinność w poruszaniu się zarówno pośród licznych narzędzi i kanałów służących zdobywaniu wiedzy, jak i wśród zalewu edukacyjnych treści.