Jak przygotować się do targów pracy online?

Szybki rzut oka na historię targów pracy na przestrzeni ostatnich 2 dekad pokazuje, że… historia lubi się powtarzać. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcjonowały obok siebie targi stacjonarne i online’owe (choćby Wirtualne Targi Pracy, organizowane przez Pracuj.pl). Potem przez kilka lat prym wiodła tradycyjna, naziemna odsłona wydarzeń; w pewnym momencie cała branża zastanawiała się, czy na pewno ta forma docierania do kandydatów nie jest anachronizmem. Chwilę potem targi pracy jednak ponownie zyskały na sile, a na rynku pojawiły się nowe inicjatywy i rozwiązania, by… zderzyć się z pandemią.
Większość z nas w najśmielszych snach nie podejrzewała, jakie czasy przed nami. Wydarzenia offline na rynku pracy kwitły, kiedy to w jednej chwili okazało się, że „stacjonarność” zostanie zamrożona na długo. Obecnie można jednak powiedzieć, że choć spowodowana terapią szokową, to jednak transformacja z offline do online przebiegła szybko – i targi pracy nie są tu wyjątkiem. Online to nowy offline, przynajmniej na razie. Jak jednak przygotować się do targów online’owych? Przecież cała otoczka logistyczna, związana z tradycyjnymi targami, na razie odeszła do tymczasowego lamusa. "Faktycznie, nie musimy zastanawiać się nad tym, jakie zaplanować stoisko na targi i w jakie gadżety i materiały je wyposażyć, kto na te targi pojedzie i ile wyjmie to dni z kalendarza… Targi w formule online niewątpliwie pozwalają na zrealizowanie ciekawego przedsięwzięcia employer brandingowego prawie bez wychodzenia z domu, a organizatorzy oferują dużo opcji ułatwiających „życie targowe” pracodawcom. Jakie możliwości ma pracodawca, aby najbardziej efektywnie dotrzeć do talentów i maksymalnie wykorzystać potencjał wydarzenia targowe online? Prześledźmy to na przykładzie możliwości Festiwalu Pracy Jobicon, który od 2020 roku również funkcjonuje w 100% bezpiecznej online’owej odsłonie" - doradza Karolina Sapińska, specjalista ds. marketingu B2B z Pracuj.pl.

Po pierwsze: zaplanuj to w czasie

Pamiętaj o terminie samego wydarzenia, ale też o wyznaczonych datach na przesłanie materiałów – w przypadku wiosennego Jobiconu to do 3 marca. Dotrzymanie terminu pozwoli bez przeszkód zrealizować wszystkie zaplanowane aktywności Twojej marki pracodawcy. Zapoznaj się również ze specyfikacją techniczną, która pomoże Ci dostarczyć konsultantom poprawne materiały do ustawienia profilu na wydarzeniu.

Po drugie: przygotuj podstawowe informacje o firmie

Prezentacja Twojej firmy ma kanwę w postaci profilu pracodawcy. Ten ostatni w przypadku firm biorących udział w wydarzeniu zostanie skopiowany na dedykowaną platformę targową i połączony z specjalną zakładką Jobicon. To w tym miejscu kandydat rozpocznie skanowanie informacji o firmie. Z poziomu tej zakładki uczestnicy będą mogli również zapisywać się do pokoi rozmów na żywo z pracodawcami. Warto pamiętać o kilku ustawieniach jobiconowego profilu:
  • Przypisz swój profil do odpowiedniej lokalizacji. Wybierz taką lokalizację, w której Twoja firma będzie aktualnie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Katowice i okolice).
  • Przypisz swój profil do odpowiednich kategorii branżowych, w których Twoja firma będzie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Doradztwo / Konsulting).
  • Pokaż swoich pracowników, którzy będą reprezentować firmę na wydarzeniu. Nie musisz tego robić, ale warto skorzystać z tej opcji i przybliżyć sylwetki tych osób, dodając zdjęcia i krótkie notki o nich.
  • Pozwól zajrzeć do firmy od środka – możesz to zrobić dodając opis organizacji lub link do filmu, którzy pokaże organizację od kuchni.

Po trzecie: spotkaj się z kandydatami

Choć przez moment wydawało się, że spotkania na żywo to na razie przeszłość, technologia szybko przyszła w sukurs i pokazała, że istniejące rozwiązania mogą być idealnie zaadaptowane na potrzeby rekrutacji i rynku pracy. Dlatego też podczas targów online masz szeroki wachlarz możliwości spotkań z kandydatami podczas czatów i wideokonferencji. Na Jobiconie wideo i czat są przeprowadzane za pomocą prostego i intuicyjnego systemu LIVEWEBINAR, zintegrowanego z zakładką targową na profilu pracodawcy i panelu pracodawcy (czyli dedykowanego systemu do zarządzania spotkaniami). W zależności od pakietu, który wybierzesz jako pracodawca, możesz mieć po kilka pokoi do dyspozycji na spotkania indywidualne lub grupowe z kandydatami podczas 2 dni trwania targów. Same pokoje oferują różne opcje ustawień adekwatnie do Twoich potrzeb – jeśli będziesz korzystać z nich podczas targów, prześlij swoje ustawienia do 15 lutego.
Uwaga: przed wydarzeniem koniecznie wykonaj test połączenia pod linkiem udostępnionym w specyfikacji - pozwoli to zweryfikować Ci lub Twojemu działowi IT, czy ustawienia sieci są przystosowane do połączeń, które będą realizowane w trakcie wydarzenia.

Po czwarte: wykorzystaj specjalne ogłoszenia

Aplikacje kandydatów podczas targów online można zbierać za pomocą specjalnej kategorii ogłoszeń. W przypadku Jobiconu taka możliwość obejmuje specjalne 14-dniowe ogłoszenia Jobicon, opublikowane w Pracuj.pl w rekomendowanych dniach 15.03-28.03 2021 r. CV będą zbierane za pomocą systemu, który wybierze pracodawca: Strefa Pracuj, eRecruiter lub dowolny ATS. Ogłoszenia specjalne, aby wsparły rekrutację podczas Jobiconu, należy dostarczyć do 20 lutego.

Po piąte: wykorzystaj opcje promocyjne

Wszyscy pracodawcy, którzy będą wirtualnie „wystawiać” się na Jobiconie, otrzymają gotowe kreacje promocyjne, które będą mogli wykorzystać promując swoją obecność na wydarzeniu w dowolnych kanałach social media. W zależności od pakietu obecności, kreacje te mogą być personalizowane logotypem firmy, a dany pracodawca może również skorzystać z kampanii promocyjnej na profilu Pracuj.pl na Facebooku i Instagramie. Do wykorzystania są również inne możliwości promocji marki pracodawcy: baner promocyjny w serwisie Pracuj.pl nad listingiem ofert pracy pracodawcy, zapowiedź pracodawcy w komunikatorze wydarzenia, przedstawienie sylwetki pracodawcy na scenie głównej części konferencyjnej, emailing czy opcja bycia partnerem kategorii Jobicon lub przeprowadzenia webinaru dla uczestników.

Szeroki wachlarz możliwości

To tylko podstawowy zestaw możliwości wydarzenia i te obszary, o których warto pamiętać przygotowując się do targów online. Jeśli już wiesz, że Twoja marka będzie brała udział w Jobiconie czy innym wydarzeniu, pamiętaj też, że wsparciem i radą służą zarówno organizatorzy, jak i dedykowani konsultanci. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranu!
Chcesz docierać do kandydatów i budować markę pracodawcy podczas wyjątkowego wydarzenia online, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort interakcji, dostosowanego do potrzeb młodych ludzi, stworzonego na styku wiedzy, technologii i rozrywki? Jeśli tak, pobierz ofertę Festiwalu Pracy Jobicon 2021 i poznaj możliwości!  

Zobacz podobne

10 kroków do (udanego) spotkania firmowego online

Kiedy pandemia dotarła do Polski, nikt nie przypuszczał, jak wiele wyzwań postawi przed nami. Od roku pracujemy hybrydowo lub zdalnie, spotkania na żywo stoją pod znakiem zapytania. Jak w takich okolicznościach zintegrować pracowników podczas spotkania firmowego… online?

Dlaczego warto inwestować w employer branding?

To już dawno nie jest pytanie: czy warto? To są pytania: w co, jak i kiedy inwestować, by zbudować odpowiedni wizerunek firmy jako pracodawcy. Z najnowszych badań Pracuj.pl wynika, że prawie co 9 specjalista jest dziś gotowy zmienić pracę (86% badanych). Dla porównania w październiku 2020 roku otwartych na nowe zawodowe możliwości było nieco ponad 80%, a w 2018 roku zaledwie 63%[1]. Kandydaci się aktywizują, ale…  czy wybiorą akurat Twoją firmę? Czy w ogóle znają jej markę i ofertę?

Employer branding ma się dobrze online

Zmiana „sponsorowała” cały ubiegły rok. Rynek pracy i organizacje musiały się odnaleźć w nowych realiach. Restrykcje, choć się zmieniają, trzymają w szachu tzw. offline i powrót do tego ostatniego to pieśń (być może niedalekiej) przyszłości. Jak w tej sytuacji odnajdują się działania wspierające markę pracodawcy?

Świąteczne (online) SOS w 6 punktach

Nie tak to sobie wyobrażaliśmy. Święta online? Kolejne spotkanie przed monitorem? Bez atrakcji, pysznego jedzenia i spotkań w pełnym składzie? Nie ulega wątpliwości, że w tym roku to pandemia dyktuje warunki. Dlatego korzystając z mądrości Marka Aureliusza nie traćmy energii na narzekanie i walkę z rzeczami, na które wpływu nie mamy. Zadbajmy o to, by spotkanie świąteczne AD 2020 zapewniło pracownikom poczucie wspólnoty, bliskości i stanowiło okazję do niespiesznej celebracji. Specjalnie z myślą o Was przygotowaliśmy zestaw porad, jak zadbać o to, by grudniowe „śledziki”, „karpiki” czy „Xmas parties” były po prostu udane.