Jak przygotować się do targów pracy online?

  • today śr, 3 Lut 2021
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 325 wyświetleń
Szybki rzut oka na historię targów pracy na przestrzeni ostatnich 2 dekad pokazuje, że… historia lubi się powtarzać. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcjonowały obok siebie targi stacjonarne i online’owe (choćby Wirtualne Targi Pracy, organizowane przez Pracuj.pl). Potem przez kilka lat prym wiodła tradycyjna, naziemna odsłona wydarzeń; w pewnym momencie cała branża zastanawiała się, czy na pewno ta forma docierania do kandydatów nie jest anachronizmem. Chwilę potem targi pracy jednak ponownie zyskały na sile, a na rynku pojawiły się nowe inicjatywy i rozwiązania, by… zderzyć się z pandemią.
Większość z nas w najśmielszych snach nie podejrzewała, jakie czasy przed nami. Wydarzenia offline na rynku pracy kwitły, kiedy to w jednej chwili okazało się, że „stacjonarność” zostanie zamrożona na długo. Obecnie można jednak powiedzieć, że choć spowodowana terapią szokową, to jednak transformacja z offline do online przebiegła szybko – i targi pracy nie są tu wyjątkiem. Online to nowy offline, przynajmniej na razie. Jak jednak przygotować się do targów online’owych? Przecież cała otoczka logistyczna, związana z tradycyjnymi targami, na razie odeszła do tymczasowego lamusa. "Faktycznie, nie musimy zastanawiać się nad tym, jakie zaplanować stoisko na targi i w jakie gadżety i materiały je wyposażyć, kto na te targi pojedzie i ile wyjmie to dni z kalendarza… Targi w formule online niewątpliwie pozwalają na zrealizowanie ciekawego przedsięwzięcia employer brandingowego prawie bez wychodzenia z domu, a organizatorzy oferują dużo opcji ułatwiających „życie targowe” pracodawcom. Jakie możliwości ma pracodawca, aby najbardziej efektywnie dotrzeć do talentów i maksymalnie wykorzystać potencjał wydarzenia targowe online? Prześledźmy to na przykładzie możliwości Festiwalu Pracy Jobicon, który od 2020 roku również funkcjonuje w 100% bezpiecznej online’owej odsłonie" - doradza Karolina Sapińska, specjalista ds. marketingu B2B z Pracuj.pl.

Po pierwsze: zaplanuj to w czasie

Pamiętaj o terminie samego wydarzenia, ale też o wyznaczonych datach na przesłanie materiałów – w przypadku wiosennego Jobiconu to do 3 marca. Dotrzymanie terminu pozwoli bez przeszkód zrealizować wszystkie zaplanowane aktywności Twojej marki pracodawcy. Zapoznaj się również ze specyfikacją techniczną, która pomoże Ci dostarczyć konsultantom poprawne materiały do ustawienia profilu na wydarzeniu.

Po drugie: przygotuj podstawowe informacje o firmie

Prezentacja Twojej firmy ma kanwę w postaci profilu pracodawcy. Ten ostatni w przypadku firm biorących udział w wydarzeniu zostanie skopiowany na dedykowaną platformę targową i połączony z specjalną zakładką Jobicon. To w tym miejscu kandydat rozpocznie skanowanie informacji o firmie. Z poziomu tej zakładki uczestnicy będą mogli również zapisywać się do pokoi rozmów na żywo z pracodawcami. Warto pamiętać o kilku ustawieniach jobiconowego profilu:
  • Przypisz swój profil do odpowiedniej lokalizacji. Wybierz taką lokalizację, w której Twoja firma będzie aktualnie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Katowice i okolice).
  • Przypisz swój profil do odpowiednich kategorii branżowych, w których Twoja firma będzie prowadziła rekrutacje podczas wydarzenia (np. Doradztwo / Konsulting).
  • Pokaż swoich pracowników, którzy będą reprezentować firmę na wydarzeniu. Nie musisz tego robić, ale warto skorzystać z tej opcji i przybliżyć sylwetki tych osób, dodając zdjęcia i krótkie notki o nich.
  • Pozwól zajrzeć do firmy od środka – możesz to zrobić dodając opis organizacji lub link do filmu, którzy pokaże organizację od kuchni.

Po trzecie: spotkaj się z kandydatami

Choć przez moment wydawało się, że spotkania na żywo to na razie przeszłość, technologia szybko przyszła w sukurs i pokazała, że istniejące rozwiązania mogą być idealnie zaadaptowane na potrzeby rekrutacji i rynku pracy. Dlatego też podczas targów online masz szeroki wachlarz możliwości spotkań z kandydatami podczas czatów i wideokonferencji. Na Jobiconie wideo i czat są przeprowadzane za pomocą prostego i intuicyjnego systemu LIVEWEBINAR, zintegrowanego z zakładką targową na profilu pracodawcy i panelu pracodawcy (czyli dedykowanego systemu do zarządzania spotkaniami). W zależności od pakietu, który wybierzesz jako pracodawca, możesz mieć po kilka pokoi do dyspozycji na spotkania indywidualne lub grupowe z kandydatami podczas 2 dni trwania targów. Same pokoje oferują różne opcje ustawień adekwatnie do Twoich potrzeb – jeśli będziesz korzystać z nich podczas targów, prześlij swoje ustawienia do 15 lutego.
Uwaga: przed wydarzeniem koniecznie wykonaj test połączenia pod linkiem udostępnionym w specyfikacji - pozwoli to zweryfikować Ci lub Twojemu działowi IT, czy ustawienia sieci są przystosowane do połączeń, które będą realizowane w trakcie wydarzenia.

Po czwarte: wykorzystaj specjalne ogłoszenia

Aplikacje kandydatów podczas targów online można zbierać za pomocą specjalnej kategorii ogłoszeń. W przypadku Jobiconu taka możliwość obejmuje specjalne 14-dniowe ogłoszenia Jobicon, opublikowane w Pracuj.pl w rekomendowanych dniach 15.03-28.03 2021 r. CV będą zbierane za pomocą systemu, który wybierze pracodawca: Strefa Pracuj, eRecruiter lub dowolny ATS. Ogłoszenia specjalne, aby wsparły rekrutację podczas Jobiconu, należy dostarczyć do 20 lutego.

Po piąte: wykorzystaj opcje promocyjne

Wszyscy pracodawcy, którzy będą wirtualnie „wystawiać” się na Jobiconie, otrzymają gotowe kreacje promocyjne, które będą mogli wykorzystać promując swoją obecność na wydarzeniu w dowolnych kanałach social media. W zależności od pakietu obecności, kreacje te mogą być personalizowane logotypem firmy, a dany pracodawca może również skorzystać z kampanii promocyjnej na profilu Pracuj.pl na Facebooku i Instagramie. Do wykorzystania są również inne możliwości promocji marki pracodawcy: baner promocyjny w serwisie Pracuj.pl nad listingiem ofert pracy pracodawcy, zapowiedź pracodawcy w komunikatorze wydarzenia, przedstawienie sylwetki pracodawcy na scenie głównej części konferencyjnej, emailing czy opcja bycia partnerem kategorii Jobicon lub przeprowadzenia webinaru dla uczestników.

Szeroki wachlarz możliwości

To tylko podstawowy zestaw możliwości wydarzenia i te obszary, o których warto pamiętać przygotowując się do targów online. Jeśli już wiesz, że Twoja marka będzie brała udział w Jobiconie czy innym wydarzeniu, pamiętaj też, że wsparciem i radą służą zarówno organizatorzy, jak i dedykowani konsultanci. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranu!
Chcesz docierać do kandydatów i budować markę pracodawcy podczas wyjątkowego wydarzenia online, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort interakcji, dostosowanego do potrzeb młodych ludzi, stworzonego na styku wiedzy, technologii i rozrywki? Jeśli tak, pobierz ofertę Festiwalu Pracy Jobicon 2021 i poznaj możliwości!  
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.

Zetki szukają pracodawcy… odpowiedzialnego społecznie

Budowanie marki pracodawcy to nie tylko kampanie employer brandingowe. To także – a może przede wszystkim – codzienne, pojedyncze działania, które połączone w całość stają się gwarantem wartości istotnych dla pracowników. W działania te wpisują się także inicjatywy społeczne i akcje charytatywne. Czy to zainteresuje kandydatów reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy? Tak i być może zdziwisz się, jak bardzo.

Tysiące twarzy, setki miraży, czyli przegląd ciekawych działań EB

Słowa Kory Jackowskiej oddają doskonale obraz tego, co na co dzień oglądamy w sieci. Najmłodsze pokolenie – zsieciowane od urodzenia – widziało już naprawdę wiele, dlatego nie tak łatwo je zaskoczyć. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do niego, potrzeba czegoś więcej niż znajomość digital marketingu i narzędzi internetowych. Liczy się kreatywny, ale też „do bólu prawdziwy” pomysł, który bez pompy, patosu i lukru pokaże to, co w życiu zawodowym jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy mowa o dużych projektach rekrutacyjno-wizerunkowych, czy zwykłych, codziennych aktywnościach w social mediach, trendy EB coraz silniej krążą wokół uniwersalnych wartości – otwartości, różnorodności i autentyczności.