Jak przyciągać do pracy najlepszych kandydatów i zyskać w oczach pracowników?

  • today wt, 13 Lip 2021
  • bar_chart 386 wyświetleń
Każda firma, której zależy na wzroście, poszerzaniu kompetencji i zdobywaniu nowych rynków wie, że największy jej kapitał wcale nie stanowią najnowocześniejsze maszyny i urządzenia, magazyny pełne produktów, niezliczone ilości zer na kontach, czy też unikalne i opatentowane know-how. Głównym czynnikiem decydującym o jej wzrośnie i dalszym powodzeniu są po prostu ludzie. To dzięki dobrze dobranym, wykwalifikowanym, a co najważniejsze - zmotywowanym kadrom, organizacje mogą działać, prężnie się rozwijać oraz rywalizować z innymi przedsiębiorstwami.
Niestety, znalezienie nowych oraz utrzymanie dotychczasowych pracowników staje się coraz trudniejsze. Wymagania specjalistów z roku na rok są coraz większe, a przecież “w grze” są również inne podmioty, którym także zależy na współpracy z najlepszymi. W efekcie, prędzej czy później, każde przedsiębiorstwo staje przed wyzwaniem związanym z motywacją i wynagradzaniem.

Co zrobić, aby na rzecz Twojej organizacji pracowali TOP-owi specjaliści?

Zaczniemy przewrotnie, bo od powiedzenia, czego robić NIE WOLNO. Mianowicie, jednym z najgorszych filarów, na którym możesz oprzeć swoją strategię rekrutacji i utrzymania kadr jest niekontrolowane przyznawanie premii oraz podwyżek.

Nieustanne podwyżki i premie to droga donikąd

Jeśli Twoi pracownicy "zasmakują" regularnych zastrzyków gotówki - możesz mieć pewność, że co pewien czas będą zgłaszać się po kolejne. Nie zrozum nas źle - przemyślane i dobrze uzasadnione nagrody finansowe są jak najbardziej wskazane. Musisz jednak wiedzieć, że ich nadmiar może przysporzyć Ci więcej kłopotów niż pożytku. Problem ze wzrostem wynagrodzenia polega bowiem na tym, że pieniądze motywują przez bardzo krótki okres. Wystarczy kilka miesięcy, aby ludzie o nich “zapomnieli”, a tym samym - wrócili do dawnych poziomów efektywności oraz motywacji.

To może klasyczny zestaw każdej korporacji?

Jeżeli pieniądze nie są wystarczającym motywatorem, aby przekonać do siebie nowych i zatrzymać dotychczasowych specjalistów - to co nim jest? Z pewnością myślisz sobie teraz o kartach sportowych, prywatnej opiece medycznej lub o... owocowych czwartkach (lub jak kto woli – wtorkach bądź innych dniach tygodnia 😊). Z pewnością nie są one złe, ale z drugiej strony nie możesz ich traktować jako jedynego czynnika, który ma przekonać ludzi do pracy właśnie w Twojej firmie. Problem z tego rodzaju benefitami polega na tym, że nie dają Ci żadnej przewagi konkurencyjnej. Praktycznie każda firma działająca w Twojej branży oferuje dokładnie to samo. To oznacza, że jeśli którakolwiek zaproponuje “lepsze” pieniądze - automatycznie stanie się bardziej atrakcyjnym miejscem pracy. A jak wiesz – konkurowanie wyłącznie ceną (w tym przypadku wysokością wynagrodzenia) to najgorsza ze ścieżek, jakie można obrać. Zatem, co możesz zrobić, aby zostawić swoją konkurencję daleko w tyle?

Co powiesz na benefit, który zadba nie tylko o motywację, ale także zdrowie, wygodę i dobre samopoczucie Twoich pracowników?

Wyjście z tej sytuacji, jest prostsze niż myślisz. Zamiast inwestować w kolejne dodatki, które nie przyniosą zamierzonego rezultatu - możesz postawić na benefit, który spotka się z doskonałym odbiorem Twojej kadry.
Catering dla firm, bo o nim mowa, to prosty, a zarazem innowacyjny sposób wynagradzania, który łączy w sobie wszystkie cechy pożądane zarówno przez firmy, jak i samych pracowników.
Z jednej strony stanowi istotny czynnik oszczędzający czas. Twoi pracownicy nie muszą przygotowywać posiłków w domu, a tym bardziej przerywać swoich obowiązków na zamawianie dań z okolicznych barów lub restauracji. Z drugiej strony – zapewnia cały wachlarz wartości odżywczych, które dostarczają energii niezbędnej do pracy. Bez “zapychania się” niezdrowymi słodyczami, przekąskami, a tym bardziej fast foodami.

Posiłki dla pracowników - jak wprowadzić je do swojej firmy?

Organizacją, która stoi za tym rozwiązaniem jest nowoczesna platforma do zamawiania posiłków pracowniczych - Lunchspot. To innowacyjny operator, z którego usług mogą skorzystać firmy na terenie całego kraju. Wystarczy skontaktować się z jego przedstawicielami, ustalić wszelkie szczegóły (w tym ilość i rodzaj dań, adresy i godziny dostaw, czy czas trwania współpracy). Pozostałymi sprawami zajmą się przedstawiciele Lunchspot. To ich zadaniem będzie dostarczanie doskonale skomponowanych posiłków - prosto pod wskazany adres. Jednak zalety wcale nie kończą się na szybkości i terminowości dostaw. Powodów, dla których warto zainteresować się współpracą z platformą jest co najmniej kilka. A do kluczowych z nich zaliczamy:

Dostawy bez ograniczeń - jedzenie prosto do Twojej firmy lub bezpośrednio do domów Twoich pracowników

Kluczową zaletą współpracy z Lunchspot jest pełna mobilność oraz brak jakichkolwiek barier, jeśli chodzi o sposoby dostarczania posiłków.
Przedstawiciele serwisu zapewniają dostawy pod wskazane adresy i o ściśle określonych godzinach. W praktyce oznacza to, że świeże i smaczne dania są przywożone zarówno do firm, jak i prywatnym domów pracowników. Jest to szczególnie istotne w dobie pandemii, gdy część osób pełni swoje obowiązki w modelu home office lub pracy hybrydowej.

Menu na każdą kieszeń i dla każdego podniebienia

Istotnym czynnikiem przemawiającym na rzecz posiłków od Lunchspot jest także możliwość ich pełnej personalizacji. Lunchspot współpracuje z wyselekcjonowanymi dostawcami (najlepszymi restauracjami z każdego zakątka Polski), wykorzystującymi wyłącznie świeże i sprawdzone produkty, z których powstają wyśmienite dania. W ten sposób serwis oferuje szeroki wybór posiłków mięsnych, wegetariańskich, dla osób na diecie, jak i takich ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi. Co za tym idzie - każdy Twój pracownik może jeść dokładnie to, co może i to, co lubi. Wszystkie dostarczane przez Lunchspot dania są dostępne w atrakcyjnych cenach, a co równie ważne - mogą zostać zaliczone na poczet kosztów firmy.

Korzystny wpływ na kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych

Współpraca z Lunchspot ma jeszcze jeden, bardzo istotny, pozytywny aspekt. Mianowicie, regularne dostawy zdrowego i doskonale zbilansowanego jedzenia przekładają się na poprawę samopoczucia, ale przede wszystkim – mają wpływ na zdrowie i kondycję. Liczne firmy, które już korzystają z usług serwisu zauważają ogromne zmiany przyzwyczajeń swoich pracowników. Po wprowadzeniu dostaw posiłków od Lunchspot – zdecydowana większość pracowników porzuciła niezdrowe przyzwyczajenia związane ze spożywaniem szkodliwych przekąsek w postaci chipsów, batonów i słodzonych napojów.  Co jednak najważniejsze: postawienie na zdrowe dania ograniczyło spożycie tzw. fast foodów.

Wygodny system zamówień i rozliczeń + wszystkie formalności po stronie operatora

Lunchspot przewiduje 2 intuicyjne i bardzo przyjazne formy organizacji posiłków. W pierwszym modelu każdy pracownik może składać indywidualne zamówienia i dokonywać płatności “za siebie”. W drugim - rolę płatnika przejmuje Twoja firma, która może opłacić np. jedną zbiorczą fakturę - wystawianą na koniec danego miesiąca. Takie rozwiązania zapewniają pełną elastyczność, a dodatkowo ograniczają wszelkie procedury związane z zamawianiem posiłków. Organizacja oszczędza nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas swoich pracowników (działu kadr, księgowości itp.).

A może zależy Ci na prowadzeniu stacjonarnej stołówki na miejscu w Twojej firmie?

Poza organizacją pracowniczych posiłków dostępnych w dostawach, Lunchspot zajmuje się również pełną obsługą tradycyjnych stołówek zlokalizowanych w fabrykach, zakładach produkcyjnych, magazynach, a nawet centrach logistycznych. Jednym słowem - wszędzie tam, gdzie dostęp do świeżych, smacznych i dobrze zbilansowanych dań wpływa na jakość i bezpieczeństwo pracy.
Tego rodzaju stołówki charakteryzują się nowoczesnością oraz pełną wygodą. Ich struktury są planowane i wdrażane w taki sposób, aby zachować jak najwyższy poziom przepustowości. Lunchspot dba o to, aby posiłki były wydawane bez kolejek, a wszelkie kwestie organizacyjne (rozliczenia i płatności) - odbywały się w pełni automatycznie.
Obiekt są wyposażone w multimedialne kioski pozwalające na zamawiania i opłacalnie posiłków, a także specjalne czytniki kodów QR, które służą do badań satysfakcji wszystkich użytkowników.

Nowoczesny benefit pracowniczy, który zostawia daleko w tyle karty sportowe, prywatną opiekę medyczną, a nawet “owocowe czwartki”

Jeżeli szukasz “złotego środka”, który umożliwi Ci budowanie przyjaznego środowiska pracy, jednoczesne dbanie o aktualnych pracowników, a także “przyciąganie” do siebie nowych – z pewnością musisz rozważyć wprowadzenie do swojej firmy nowego benefitu w postaci dopasowanych posiłków pracowniczych. Jeśli zależy Ci na tym, aby jego wdrożenie oraz cały przebieg były sprawne i bezproblemowe - zachęcamy Cię do skorzystania z oferty serwisu Lunchspot. Skontaktuj się z jego przedstawicielami, którzy przekażą Ci wszelkie szczegóły związane z nawiązaniem współpracy.

Autorem tekstu jest Tomasz Woźniak - Współzałożyciel Lunchspot.pl, Wirtualnej Stołówki - kompleksowego systemu do organizacji, zamawiania i rozliczania posiłków dla pracowników. Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź Lunchspot!

Zobacz podobne

Pandemiczna kontuzja kultury organizacji? Rehabilitację zacznij od pracowników oraz ich doświadczeń

Czas (post)pandemiczny to czas powolnego kształtowania się nowego porządku w organizacjach. Dotyczy to relacji z klientami, kontrahentami, ale przede wszystkim z pracownikami. To dobry czas dla organizacji, aby zacząć tworzyć nową jakość, bardziej dopasowaną do obecnych wyzwań w miejscu pracy, jednocześnie próbując utrzymać emocjonalne zaangażowanie i atmosferę kultury organizacji. W obliczu bezprecedensowego kryzysu zdrowia publicznego, działy HR przodują w zarządzaniu zmianami strukturalnymi w organizacjach i stoją przed kilkoma wyzwaniami: praca zdalna, wydłużony urlop zdrowotny, bezrobocie, nowe stanowiska i role w firmach, cyfryzacja czy spowolnienie gospodarcze.

Sekret korporacji odnoszących sukcesy: Wellness w miejscu pracy

Interesuje Cię, w jaki sposób Heineken, HRM i inne globalne organizacje poprawiły zdrowie i samopoczucie swoich pracowników i utrzymały ich zaangażowanie nawet w trudnych czasach COVID?

Opiekuńcza korporacja w hybrydowej rzeczywistości

Pandemia COVID-19 przedefiniowała nasze życie, zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Niektóre ograniczenia i utrudnienia w „normalnym” – jak postrzegaliśmy je przed marcem 2020 roku – funkcjonowaniu pozostaną z nami na dłużej. Pytanie, jak szybko i jak sprawnie dostosują się do nich polscy pracodawcy. Od tego jak zadbają o swoich pracowników, będzie zależało utrzymanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz zespołów przez nich tworzonych.

Od badania potrzeb benefitowych do wartości pracowników

Benefity są szkatułką, w której ukryte są kolejne mniejsze pudełka skrywające wartość. Z zewnątrz widać produkt, usługę, ale spoglądając głębiej odkrywasz kolejne warstwy, takie jak potrzeby, cele, priorytety, talenty pracownicze. W ich rozpoznaniu pomagają badania satysfakcji i potrzeb benefitowych, a otrzymane wyniki można wykorzystać w różnych obszarach biznesowych i HR-owych. Dobrze dobrane narzędzia badawcze i rzetelnie przygotowany projekt pozwolą uprościć politykę benefitową i jeszcze lepiej zadbać o doświadczenia pracowników.