Niestety, znalezienie nowych oraz utrzymanie dotychczasowych pracowników staje się coraz trudniejsze. Wymagania specjalistów z roku na rok są coraz większe, a przecież “w grze” są również inne podmioty, którym także zależy na współpracy z najlepszymi.
W efekcie, prędzej czy później, każde przedsiębiorstwo staje przed wyzwaniem związanym z motywacją i wynagradzaniem.
Zaczniemy przewrotnie, bo od powiedzenia, czego robić NIE WOLNO. Mianowicie, jednym z najgorszych filarów, na którym możesz oprzeć swoją strategię rekrutacji i utrzymania kadr jest niekontrolowane przyznawanie premii oraz podwyżek.
Jeśli Twoi pracownicy „zasmakują” regularnych zastrzyków gotówki – możesz mieć pewność, że co pewien czas będą zgłaszać się po kolejne. Nie zrozum nas źle – przemyślane i dobrze uzasadnione nagrody finansowe są jak najbardziej wskazane. Musisz jednak wiedzieć, że ich nadmiar może przysporzyć Ci więcej kłopotów niż pożytku.
Problem ze wzrostem wynagrodzenia polega bowiem na tym, że pieniądze motywują przez bardzo krótki okres. Wystarczy kilka miesięcy, aby ludzie o nich “zapomnieli”, a tym samym – wrócili do dawnych poziomów efektywności oraz motywacji.
Jeżeli pieniądze nie są wystarczającym motywatorem, aby przekonać do siebie nowych i zatrzymać dotychczasowych specjalistów – to co nim jest? Z pewnością myślisz sobie teraz o kartach sportowych, prywatnej opiece medycznej lub o… owocowych czwartkach (lub jak kto woli – wtorkach bądź innych dniach tygodnia 😊).
Z pewnością nie są one złe, ale z drugiej strony nie możesz ich traktować jako jedynego czynnika, który ma przekonać ludzi do pracy właśnie w Twojej firmie.
Problem z tego rodzaju benefitami polega na tym, że nie dają Ci żadnej przewagi konkurencyjnej. Praktycznie każda firma działająca w Twojej branży oferuje dokładnie to samo. To oznacza, że jeśli którakolwiek zaproponuje “lepsze” pieniądze – automatycznie stanie się bardziej atrakcyjnym miejscem pracy. A jak wiesz – konkurowanie wyłącznie ceną (w tym przypadku wysokością wynagrodzenia) to najgorsza ze ścieżek, jakie można obrać.
Zatem, co możesz zrobić, aby zostawić swoją konkurencję daleko w tyle?
Wyjście z tej sytuacji, jest prostsze niż myślisz. Zamiast inwestować w kolejne dodatki, które nie przyniosą zamierzonego rezultatu – możesz postawić na benefit, który spotka się z doskonałym odbiorem Twojej kadry.
Catering dla firm, bo o nim mowa, to prosty, a zarazem innowacyjny sposób wynagradzania, który łączy w sobie wszystkie cechy pożądane zarówno przez firmy, jak i samych pracowników.
Z jednej strony stanowi istotny czynnik oszczędzający czas. Twoi pracownicy nie muszą przygotowywać posiłków w domu, a tym bardziej przerywać swoich obowiązków na zamawianie dań z okolicznych barów lub restauracji. Z drugiej strony – zapewnia cały wachlarz wartości odżywczych, które dostarczają energii niezbędnej do pracy. Bez “zapychania się” niezdrowymi słodyczami, przekąskami, a tym bardziej fast foodami.
Organizacją, która stoi za tym rozwiązaniem jest nowoczesna platforma do zamawiania posiłków pracowniczych – Lunchspot. To innowacyjny operator, z którego usług mogą skorzystać firmy na terenie całego kraju. Wystarczy skontaktować się z jego przedstawicielami, ustalić wszelkie szczegóły (w tym ilość i rodzaj dań, adresy i godziny dostaw, czy czas trwania współpracy).
Pozostałymi sprawami zajmą się przedstawiciele Lunchspot. To ich zadaniem będzie dostarczanie doskonale skomponowanych posiłków – prosto pod wskazany adres. Jednak zalety wcale nie kończą się na szybkości i terminowości dostaw. Powodów, dla których warto zainteresować się współpracą z platformą jest co najmniej kilka. A do kluczowych z nich zaliczamy:
Kluczową zaletą współpracy z Lunchspot jest pełna mobilność oraz brak jakichkolwiek barier, jeśli chodzi o sposoby dostarczania posiłków.
Przedstawiciele serwisu zapewniają dostawy pod wskazane adresy i o ściśle określonych godzinach. W praktyce oznacza to, że świeże i smaczne dania są przywożone zarówno do firm, jak i prywatnym domów pracowników. Jest to szczególnie istotne w dobie pandemii, gdy część osób pełni swoje obowiązki w modelu home office lub pracy hybrydowej.
Istotnym czynnikiem przemawiającym na rzecz posiłków od Lunchspot jest także możliwość ich pełnej personalizacji.
Lunchspot współpracuje z wyselekcjonowanymi dostawcami (najlepszymi restauracjami z każdego zakątka Polski), wykorzystującymi wyłącznie świeże i sprawdzone produkty, z których powstają wyśmienite dania. W ten sposób serwis oferuje szeroki wybór posiłków mięsnych, wegetariańskich, dla osób na diecie, jak i takich ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi. Co za tym idzie – każdy Twój pracownik może jeść dokładnie to, co może i to, co lubi.
Wszystkie dostarczane przez Lunchspot dania są dostępne w atrakcyjnych cenach, a co równie ważne – mogą zostać zaliczone na poczet kosztów firmy.
Współpraca z Lunchspot ma jeszcze jeden, bardzo istotny, pozytywny aspekt. Mianowicie, regularne dostawy zdrowego i doskonale zbilansowanego jedzenia przekładają się na poprawę samopoczucia, ale przede wszystkim – mają wpływ na zdrowie i kondycję.
Liczne firmy, które już korzystają z usług serwisu zauważają ogromne zmiany przyzwyczajeń swoich pracowników. Po wprowadzeniu dostaw posiłków od Lunchspot – zdecydowana większość pracowników porzuciła niezdrowe przyzwyczajenia związane ze spożywaniem szkodliwych przekąsek w postaci chipsów, batonów i słodzonych napojów. Co jednak najważniejsze: postawienie na zdrowe dania ograniczyło spożycie tzw. fast foodów.
Lunchspot przewiduje 2 intuicyjne i bardzo przyjazne formy organizacji posiłków. W pierwszym modelu każdy pracownik może składać indywidualne zamówienia i dokonywać płatności “za siebie”. W drugim – rolę płatnika przejmuje Twoja firma, która może opłacić np. jedną zbiorczą fakturę – wystawianą na koniec danego miesiąca.
Takie rozwiązania zapewniają pełną elastyczność, a dodatkowo ograniczają wszelkie procedury związane z zamawianiem posiłków. Organizacja oszczędza nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas swoich pracowników (działu kadr, księgowości itp.).
Poza organizacją pracowniczych posiłków dostępnych w dostawach, Lunchspot zajmuje się również pełną obsługą tradycyjnych stołówek zlokalizowanych w fabrykach, zakładach produkcyjnych, magazynach, a nawet centrach logistycznych. Jednym słowem – wszędzie tam, gdzie dostęp do świeżych, smacznych i dobrze zbilansowanych dań wpływa na jakość i bezpieczeństwo pracy.
Tego rodzaju stołówki charakteryzują się nowoczesnością oraz pełną wygodą. Ich struktury są planowane i wdrażane w taki sposób, aby zachować jak najwyższy poziom przepustowości. Lunchspot dba o to, aby posiłki były wydawane bez kolejek, a wszelkie kwestie organizacyjne (rozliczenia i płatności) – odbywały się w pełni automatycznie.
Obiekt są wyposażone w multimedialne kioski pozwalające na zamawiania i opłacalnie posiłków, a także specjalne czytniki kodów QR, które służą do badań satysfakcji wszystkich użytkowników.
Jeżeli szukasz “złotego środka”, który umożliwi Ci budowanie przyjaznego środowiska pracy, jednoczesne dbanie o aktualnych pracowników, a także “przyciąganie” do siebie nowych – z pewnością musisz rozważyć wprowadzenie do swojej firmy nowego benefitu w postaci dopasowanych posiłków pracowniczych.
Jeśli zależy Ci na tym, aby jego wdrożenie oraz cały przebieg były sprawne i bezproblemowe – zachęcamy Cię do skorzystania z oferty serwisu Lunchspot. Skontaktuj się z jego przedstawicielami, którzy przekażą Ci wszelkie szczegóły związane z nawiązaniem współpracy.