Co wyróżnia STX Next? Jak zainteresować ofertą kandydatów i przyszłych współpracowników? Jak przyciągnąć uwagę na konkurencyjnym rynku IT? Jak pokazać to, co w firmie cenne, ważne, unikatowe? Tego typu pytania zadawali sobie między innymi specjaliści ds. rekrutacji i employer brandingu w STX Next. Rozmyślania i analizy doprowadziły do genialnego w swojej prostocie wniosku: podzielmy się z innymi naszą opowieścią! O firmie, o ludziach, którzy ją tworzą, o tym, co wpływa na atmosferę. Szczerze, autentycznie, prosto z serca i bez zadęcia. Oczami współpracowników.
Tak zrodził się pomysł na Culture Book – przygotowywany i pisany przez osoby z różnych działów, o różnych ścieżkach kariery i doświadczeniach. „Nie samym programowaniem i dostarczaniem rozwiązań człowiek żyje! Culture Book, który masz właśnie przed sobą, mówi o nas. Przedstawiamy STX Next i osoby współtworzące firmę dokładnie takimi, jakimi są na co dzień. Chcemy pokazać Ci, jak nasza firma wygląda w środku, zaprezentować nasze postawy i wartości, licząc, że znajdziemy z Tobą wspólny język” – czytamy na pierwszych stronach tej publikacji. W przygotowanie Culture Booka zaangażowanych było kilkadziesiąt osób. Przedsięwzięcie składało się z kilku etapów, a prace trwały kilka miesięcy. Został powołany specjalny zespół projektowy, czuwający nad całością prac, ale jednocześnie otwarty na wizje, pomysły i spostrzeżenia pozostałych uczestników projektu. Autorami treści byli m.in. współpracownicy firmy. Na poszczególnych stronach można znaleźć wywiady, opisy, użyteczne informacje, anegdoty i fakty. Wszystko podane w lekkiej, przystępnej formie. Tak jak w przypadku każdej publikacji konieczne były nie tylko prace związane z pisaniem i redakcją, ale też działania graficzne i promocyjne, w które również włączyli się współpracownicy.
Culture Book został stworzony z myślą o relacjach z potencjalnymi kandydatami i współpracownikami, ale jednocześnie umocnił relacje wewnątrz firmy. Prace nad publikacją okazały się doskonałym pretekstem do integracji zespołu, wzajemnej nauki i wymiany pomysłów. Udowodniły wszystkim, że choć struktura firmy się zmienia i staje się coraz bardziej rozbudowana, to kultura organizacyjna jest niezmienna – spójna i wyjątkowa. A dobrą atmosferę i solidarność można zachować również wtedy, gdy współpraca odbywa się zdalnie.
Pełne pozytywnej energii wypowiedzi autorów to najlepszy obraz kultury i wartości panujących w organizacji. Tym samym projekt okazał się świetnym narzędziem budującym markę pracodawcy na zewnątrz. Podczas konferencji dotyczącej employer brandingu został nawet określony „prekursorem Culture Booków w Polsce”. Na jednej publikacji się nie skończy – każdy odział STX chce też stworzyć własną książkę.
Joanna Trubisz
Employer brandingowiec i rekruterka, która swoje zainteresowania i pasję do tematów marketingowych postanowiła przekuć w zawód. Od kilku lat bezpośrednio związana z obszarem EB i rekrutacji – najpierw jako rekruter, potem Specjalista ds. Komunikacji, a następnie szef 10-osobowego zespołu zajmującego się rekrutacją w największym w Europie Python Software House.