Elementem wyróżniającym jest prowadzenie działań projektowych przy pełnej autonomii działania ze strony Zarządu firmy oraz zaangażowanie w prace wszystkich pracowników organizacji.
Sytuacja wyjściowa
Do września 2014 roku Link4 należał do międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej RSA. Wartości oraz misja i wizja organizacji zostały narzucone organizacji odgórnie. Po przejęciu firmy przez Grupę PZU, wraz z procesem zmiany, pojawiła się naturalna potrzeba zbudowania na nowo fundamentów firmy, opartych o nowe wartości, misję i wizję. W każdy etap tego procesu LINK4 zdecydował się zaangażować swoich pracowników i pozwolił im w całości przejąć ster i samodzielnie określić poszczególne elementy.
Cel
Głównym celem projektu było określenie wspólnie z pracownikami nowej misji, wizji oraz wartości Link4. Proces ten miał pomóc w zbudowaniu angażującego środowiska pracy oraz marki pracodawcy zarówno wśród samych pracowników, potencjalnych kandydatów jak i klientów. Wypracowane elementy miały wzmocnić realizację celów biznesowych, określając jakich zachowań pracownicy oczekują sami od siebie, czym chcą kierować się w swojej codziennej pracy.
Realizacja
W pierwszym etapie wypracowano nową strategię marki Link4. W tym celu przeprowadzono wywiady z nowym właścicielem, współpracownikami, agentami Link4. Przeprowadzono również badania konsumenckie oraz cykl warsztatów z pracownikami. Na tej podstawie rozpoczęto prace nad nowymi wartościami. Zespół projektowy, w skład którego wchodzili przedstawiciele działów HR i marketingu, w oparciu o zebrane materiały określili 6 nowych wartości zgodnych z kulturą organizacyjną firmy i duchem marki. Kolejny krokiem było przeprowadzenie cyklu 3-miesięcznych warsztatów, w których udział wzięli wszyscy pracownicy Link4. Ich bezpośrednim efektem było zaproponowanie przez każdego pracownika swojej własnej wizji misji firmy – takiej, z którą utożsamia się każdy z nich. To właśnie na bazie tych zgłoszeń wypracowano nową misję i wizję firmy. Ostatnim etapem była komunikacja wewnętrzna nowych wartości, która w całości nawiązywała do wspólnej pracy całego zespołu Link4. W biurze pojawiły się plakaty z nowymi wartościami, galeria rysunków pracowników z warsztatów, drobne gadżety. Zmienił się też wystrój sal konferencyjnych oraz gabinetu Prezesa. Zaplanowany został też Piknik Link4, którego celem była promocja nowych wartości i misji organizację.
Komentarz kapituły konkursowej
Kapituła podkreśliła, że projekt Z nami Ty możesz zmieniać rzeczywistość zasługuje na szczególną uwagę ze względu na trudny proces zarządzania zmianą, którego dotyczył. Bardzo wyraźnie widać w nim zaangażowanie w kreatywną pracę nad wizją i misją organizacji wszystkich pracowników. Na wielkie uznanie zasługuje bliska relacja HR z biznesem – to jest trend, który przede wszystkim należy promować. Podkreślona została również dojrzała postawa zarządu, który w obliczu trudnej fuzji nie chciał odgórnie narzucać misji i wizji, tylko pozostawił decyzję pracownikom, którzy oddolnie wyznaczyli wartości organizacji. Ponadto, projekt został doskonale zakomunikowany w organizacji i widoczny jest zwrot z inwestycji w postaci kilkudziesięciu propozycji misji LINK4.