HR Dream Team 2020. Zespoły HR-marzeń wybrane!

  • today pon, 5 Paź 2020
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 1849 wyświetleń
Ideą przyświecającą konkursowi HR Dream Team była i jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących HR-owe projekty. W tym roku, w turbulentnym czasie, do konkursu zgłosiło się i stanęło w szranki wiele „dream teamów”, nadsyłając i poddając ocenie kapituły 160 projektów, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań.
Rosnąca rok do roku liczba zgłoszeń konkursowych pokazuje, że działy personalne działają coraz prężniej, dynamicznie reagują na nowe wyzwania oraz sprawnie radzą sobie z pozyskiwaniem i rozwojem talentów oraz budowaniem angażującego środowiska pracy. Co ważne, równie prężnie i coraz mocniej pokazują efekty swojej pracy – nie tylko wewnątrz macierzystych firm, ale również na zewnątrz. Duża liczba projektów, które zostały wzięte na warsztat obrad tej „pandemicznej” odsłony konkursu, stanowiła sama w sobie nie lada wyzwanie dla grona, które wyłaniało zwycięzców. Kapituła konkursu w składzie: Agnieszka Bieniak, Dyrektor HR w Grupie Pracuj, Przewodnicząca Kapituły, Katarzyna Cymerman, Dyrektor ds. HR w Microsoft, Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends w infuture.institute, Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie Żywiec oraz Katarzyna Turska, Dyrektor HR Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, obradowała i dyskutowała o poszczególnych inicjatywach długie godziny. 5 października 2020 roku, po raz pierwszy całkowicie online, odbyła się gala i ogłoszenie zwycięzców we wszystkich kategoriach HR Dream Team. Zanim jednak wszystkie karty zostały odkryte, swoisty wstęp do gali przygotował gość specjalny wydarzenia, profesor Jacek Santorski, dzieląc się podczas prawie godzinnej prelekcji swoim spojrzeniem na współpracę w zespołach, kompetencje liderów i przywództwo jutra. Po prelekcji, prowadzący galę Damian Michałowski i członkowie kapituły przeszli do ogłaszania kolejnych zwycięskich HR-zespołów. Przed Wami lista firm, które zdobyły nagrody główne i wyróżnienia jako HR Dream Teams 2020!

Kategoria „Skuteczna i przyjazna rekrutacja kandydatów”


Firmy S – do 250 pracowników Nagroda główna: Grape Up za projekt „Hire Up” Firmy M – 250-1000 pracowników Nagroda główna: Toyota Motor Manufacturing Poland sp. z o.o. za projekt „Kierunek Toyota” Firmy L – od 1000 pracowników Wyróżnienie: GSK Polska za projekt „Witaj w GSK – platforma pre-onboardingowa” Ex aequo: Nagroda główna: PwC za projekt „PwC Remote” Nagroda główna: BMW Group Polska za projekt „Praca napędzana radością czyli wsparcie rekrutacji w ramach Programu Retail HR BMW Group”

Kategoria „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”


Firmy S – do 250 pracowników Wyróżnienie: Media System sp. z o.o. za projekt „Komiks” Nagroda główna: Selleo za projekt „Brand Heroes” Firmy M – 250-1000 pracowników Wyróżnienie: Kemira Gdańsk za program „Kemira Gdańsk Mental Health Program” Nagroda główna: Xella Polska sp. z o.o. za projekt „Impuls – zwiększamy zaangażowanie pracowników Xella” Firmy L – od 1000 pracowników Ex aequo: Wyróżnienie: Capgemini Polska za projekt „Happy Work Anniversary” Wyróżnienie: Lidl Polska za projekt „Zostań twarzą Lidla 2” Nagroda główna: McDonald’s Polska za projekt „Kultura doceniania w McDonald’s” Nagroda główna: Costa Coffee Polska S.A. za projekt „#CostaTeamAtHome”

Kategoria „Rozwój talentów w organizacji”


Firmy S – do 250 pracowników Nagroda główna: Selleo za projekt „Development paths” Firmy M – 250-1000 pracowników Nagroda główna: 3M za projekt „Platforma rozwojowa dla pracowników 3M GSC Poland Firmy L – od 1000 pracowników Wyróżnienie: DSV International Shared Services Sp. z o.o. za projekt „Internal Comes First" Nagroda główna: mBank za projekt „Zaloguj się do rozwoju”
Wyróżnionym, zwycięzcom i każdej firmie i zespołowi, którzy stanęli w konkursowe szranki gratulujemy i dziękujemy – to Wy tworzycie HR Dream Team!  
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

HR Day: od święta i na co dzień

Zaczęło się bardzo spontanicznie. Najpierw – jak to często bywa – było pytanie: co zrobić inaczej niż zwykle? Jak docenić, uhonorować i jednocześnie spotkać się oraz świętować? Jak zrobić to tak, by wydarzenie przeszło do historii? Potem przyszedł czas na dyskusje i… przebłysk idei, jeden z pomysłów został nagłośniony, a potem podchwycony. Powstały zręby koncepcji, która w toku współpracy różnych osób ewoluowała, nabierała kształtów i stopniowo się rozrastała. Dzisiaj HR Day to już kolejna edycja Ogólnopolskiego Dnia Pracowników HR. Ale nie tylko – to coś więcej niż święto przypadające 20 czerwca. To znacznie większa świadomość biznesowa roli HR w organizacjach, bezcenne branżowe więzi i wsparcie, a także bardzo potrzebne poczucie docenienia.

Zosia nie-samosia, czyli jakie rekrutacje warto zlecić na zewnątrz

Zaczynamy, zawieszamy. Wznawiamy. Zmieniamy. Rozszerzamy, albo raczej rozwijamy… Niektóre procesy rekrutacyjne w dobie pandemii przypominały jazdę na roller-coasterze zmierzającym w nie do końca znanym kierunku. Tak samo odczuwali to zarówno rekrutujący, jak i rekrutowani. A jak będzie teraz w (oby!) post-covidowej rzeczywistości? Dynamika na pewno nie spadnie. Czas jest w HR cenną walutą, ale jednocześnie towarem deficytowym. Dlatego planując projekty rekrutacyjne, warto zastanowić się, które rekrutacje lepiej zlecić na zewnątrz, by nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także zwiększyć efektywność procesu i dotrzeć do kandydatów najlepiej dopasowanych do wolnego stanowiska.

Rekrutacyjny digitalowy tort. Z wisienką!

Przed Tobą kolejny proces rekrutacyjny, więc naturalnym pierwszym krokiem na ścieżce dotarcia do kandydata jest przygotowanie treści ogłoszenia. A gdyby tak zadbać o promocję oferty i potraktować ją jak reklamę? Digitalowy „tort” czeka na pokrojenie tak, by  jego wisienka wpadła również na rekrutacyjny talerz. Zadbaj więc o to, by pracodawca był syty, a kandydat cały… zadowolony. Do wyboru masz wiele możliwości marketingowo-reklamowych. Dowiedz się, jak wygląda mapa podróży Twojego potencjalnego pracownika, a następnie dobierz odpowiednie narzędzia i rozwiązania online.

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.