HR Dream Team 2020. Zespoły HR-marzeń wybrane!

  • today pon, 5 Paź 2020
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 1651 wyświetleń
Ideą przyświecającą konkursowi HR Dream Team była i jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących HR-owe projekty. W tym roku, w turbulentnym czasie, do konkursu zgłosiło się i stanęło w szranki wiele „dream teamów”, nadsyłając i poddając ocenie kapituły 160 projektów, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań.
Rosnąca rok do roku liczba zgłoszeń konkursowych pokazuje, że działy personalne działają coraz prężniej, dynamicznie reagują na nowe wyzwania oraz sprawnie radzą sobie z pozyskiwaniem i rozwojem talentów oraz budowaniem angażującego środowiska pracy. Co ważne, równie prężnie i coraz mocniej pokazują efekty swojej pracy – nie tylko wewnątrz macierzystych firm, ale również na zewnątrz. Duża liczba projektów, które zostały wzięte na warsztat obrad tej „pandemicznej” odsłony konkursu, stanowiła sama w sobie nie lada wyzwanie dla grona, które wyłaniało zwycięzców. Kapituła konkursu w składzie: Agnieszka Bieniak, Dyrektor HR w Grupie Pracuj, Przewodnicząca Kapituły, Katarzyna Cymerman, Dyrektor ds. HR w Microsoft, Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends w infuture.institute, Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie Żywiec oraz Katarzyna Turska, Dyrektor HR Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, obradowała i dyskutowała o poszczególnych inicjatywach długie godziny. 5 października 2020 roku, po raz pierwszy całkowicie online, odbyła się gala i ogłoszenie zwycięzców we wszystkich kategoriach HR Dream Team. Zanim jednak wszystkie karty zostały odkryte, swoisty wstęp do gali przygotował gość specjalny wydarzenia, profesor Jacek Santorski, dzieląc się podczas prawie godzinnej prelekcji swoim spojrzeniem na współpracę w zespołach, kompetencje liderów i przywództwo jutra. Po prelekcji, prowadzący galę Damian Michałowski i członkowie kapituły przeszli do ogłaszania kolejnych zwycięskich HR-zespołów. Przed Wami lista firm, które zdobyły nagrody główne i wyróżnienia jako HR Dream Teams 2020!

Kategoria „Skuteczna i przyjazna rekrutacja kandydatów”


Firmy S – do 250 pracowników Nagroda główna: Grape Up za projekt „Hire Up” Firmy M – 250-1000 pracowników Nagroda główna: Toyota Motor Manufacturing Poland sp. z o.o. za projekt „Kierunek Toyota” Firmy L – od 1000 pracowników Wyróżnienie: GSK Polska za projekt „Witaj w GSK – platforma pre-onboardingowa” Ex aequo: Nagroda główna: PwC za projekt „PwC Remote” Nagroda główna: BMW Group Polska za projekt „Praca napędzana radością czyli wsparcie rekrutacji w ramach Programu Retail HR BMW Group”

Kategoria „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”


Firmy S – do 250 pracowników Wyróżnienie: Media System sp. z o.o. za projekt „Komiks” Nagroda główna: Selleo za projekt „Brand Heroes” Firmy M – 250-1000 pracowników Wyróżnienie: Kemira Gdańsk za program „Kemira Gdańsk Mental Health Program” Nagroda główna: Xella Polska sp. z o.o. za projekt „Impuls – zwiększamy zaangażowanie pracowników Xella” Firmy L – od 1000 pracowników Ex aequo: Wyróżnienie: Capgemini Polska za projekt „Happy Work Anniversary” Wyróżnienie: Lidl Polska za projekt „Zostań twarzą Lidla 2” Nagroda główna: McDonald’s Polska za projekt „Kultura doceniania w McDonald’s” Nagroda główna: Costa Coffee Polska S.A. za projekt „#CostaTeamAtHome”

Kategoria „Rozwój talentów w organizacji”


Firmy S – do 250 pracowników Nagroda główna: Selleo za projekt „Development paths” Firmy M – 250-1000 pracowników Nagroda główna: 3M za projekt „Platforma rozwojowa dla pracowników 3M GSC Poland Firmy L – od 1000 pracowników Wyróżnienie: DSV International Shared Services Sp. z o.o. za projekt „Internal Comes First" Nagroda główna: mBank za projekt „Zaloguj się do rozwoju”
Wyróżnionym, zwycięzcom i każdej firmie i zespołowi, którzy stanęli w konkursowe szranki gratulujemy i dziękujemy – to Wy tworzycie HR Dream Team!  
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.

Jak zwiększyć zaangażowanie kandydata podczas rekrutacji zdalnej?

Wystarczy kilka kliknięć i już! – wideorozmowa rekrutacyjna może się rozpocząć. Wygodnie, bezpiecznie, z własnego domu. Ale zaraz, zaraz… po drugiej stronie ekranu nie ma kandydata, który deklarował chęć spotkania. Nie zadzwonił, nie uprzedził, że rezygnuje. Brzmi znajomo? W dobie pandemii narzędzia rekrutacji zdalnej są dobrodziejstwem – pozwalają szybko i łatwo nawiązać kontakt. Niestety podobnie jak przy spotkaniach stacjonarnych, kandydatom zdarza się rezygnować z udziału w rozmowie bez wcześniejszego uprzedzenia. Co zrobić, by aplikujący na ogłoszenia „wylogowali się” ze sfery niepewności, ale zalogowali na spotkaniu rekrutacyjnym? Podpowiadamy, jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi można zwiększyć zaangażowanie kandydatów w zdalne procesy rekrutacyjne i przy okazji budować pozytywne candidate experience.

Czy mobilność cyfrowa to przyszłość rynku pracy?

Mieszkasz w Krakowie, Łodzi albo nieco mniejszym Rajszewie, jednak Twój pracodawca to firma z Londynu, Dubaju, a może dalekiego Tokio. Nie opuszczasz rodzinnej miejscowości, a jesteś częścią multikulturowego zespołu. Pandemia, lockdown i zamknięte granice osłabiają otwartość pracowników na przeprowadzki do innego kraju. Alternatywą dla mobilności fizycznej jest jednak mobilność cyfrowa. W globalnej wiosce międzynarodowy model pracy zdalnej może stać się szansą na zrekrutowanie talentów i „ucieczkę do przodu” przed konkurencją. Przed działami HR nowe wyzwania, które wiążą się nie tylko z rozwijaniem świadomości wśród kandydatów i pracowników, ale też przedefiniowaniem strategii i kultury organizacji.

Edukacyjny zawrót głowy

Kaganek oświaty jest niczym światełko w tunelu. W tunelu czasoprzestrzeni, który prowadzi nas do potrzeb i oczekiwań pracodawców ważnych jutro i w kolejnych latach. Innymi słowy, żeby dobrze przygotować się i umieć odpowiedzieć na wyzwania przyszłości, trzeba postawić na rozwój i edukację. Tylko jak skutecznie (i czego?) warto się dziś uczyć, skoro tak trudno przewidzieć przyszłość, a codzienność zmienia się jak w kalejdoskopie? Tak samo cenną kompetencją jest dziś zarówno umiejętność uczenia się, jak i oduczania. Dlatego warto rozwijać swoją „learning agility”, czyli zwinność w poruszaniu się zarówno pośród licznych narzędzi i kanałów służących zdobywaniu wiedzy, jak i wśród zalewu edukacyjnych treści.