FIT i FUN, czyli jak Nest Bank dba o komfort i satysfakcję pracowników

  • today śr, 8 Kwi 2020
  • bar_chart 487 wyświetleń
Czy organizacja potrafi wpłynąć na poprawę jakości życia pracowników? Tak, i to w znacznym stopniu! Projekt „fitNest” pokazał, że i dla ciała, i dla ducha można zrobić wiele dobrego – w godzinach pracy, między zadaniami i ważnymi służbowymi sprawami. Korzyści z takiego podejścia odczuwają wszyscy: odpowiedzialny, zaangażowany pracodawca i coraz bardziej zmotywowany i efektywny zespół.
Studium przypadku firmy Nest Bank projektu „fitNest”,
zgłoszonego do konkursu HR Dream Team w roku 2019.
 

Rebranding, zmiany…

O tym, że warto dbać o dobrostan i samopoczucie pracowników, firma Nest Bank wiedziała od dawna, ale moment szczególnej refleksji przyszedł wraz z dużymi zmianami organizacyjnymi. Był rok 2016 – czas tworzenia marki Nest Bank w wyniku fuzji Smart Banku i Biz Banku. Dla pracowników oznaczało to wiele nowości na rozmaitych płaszczyznach, a co za tym idzie – poczucie niepewności, rozterki, wahania oraz mnożące się pytania. Aby zatroszczyć się o ich potrzeby i emocje, dział HR postanowił wdrożyć program realizujący szeroko wymiarową koncepcję wellbeingu.

…zdrowie jest najważniejsze!

Coraz więcej osób ma świadomość, jak ważna jest codzienna troska o własne zdrowie, ale w codziennym natłoku obowiązków często brakuje czasu, by zrobić coś dobrego dla siebie i zadbać o własny organizm. Projekt fitNest udowadnił, że wystarczy odrobina chęci i dobrej woli, by pogodzić ze sobą różne życiowe role i zadania. Sport, odżywianie, regeneracja, profilaktyka oraz tzw. fun at work – to pięć obszarów, wokół których prowadzone były działania projektowe w Nest Banku. Realizowane akcje, konkursy i inne aktywności służyły dbaniu zarówno o kondycję fizyczną, jak i zdrowie psychiczne – jako dwie kluczowe dla dobrostanu człowieka sfery.

Sportowe pasje, w duchu współpracy

Firmowy turniej piłkarzyków, runmageddon, wewnętrzny konkurs „Kręcimy dla Nesta” zachęcający pracowników do jazdy rowerem – to tylko kilka z bardzo wielu różnorodnych inicjatywy, które wśród pracowników banku cieszyły się dużą popularnością. Szczególny wpływ na integrację miało uruchomienie klubów sportowych finansowanych przez firmę. Biegacze, siatkarze, kolarze i inni miłośnicy sportu zyskali przestrzeń do realizacji swoich sportowych pasji i zainteresowań, a dodatkowo mogli je realizować w gronie kolegów z pracy. Warsztaty dotyczące zdrowego stylu życia, masaże regeneracyjne, badania profilaktyczne to kolejne propozycje dla pracowników, które wraz z elementem aktywizacji fizycznej stworzyły spójną strategię wellbeingową w organizacji.

Działania „szyte na miarę”

Wszystkie aktywności, które zespół Nest Banku zaplanował w ramach projektu „fitNest”, były głęboko przemyślane a uzasadnieniem ich wyboru stały się wyniki audytu przeprowadzonego wśród pracowników. Dokładna analiza pozwoliła poznać faktyczne potrzeby zatrudnionych związane m.in. z odpoczywaniem i ruchem. Dzięki temu można było wypracować pomysły wpisujące się w osobiste potrzeby pracowników. Efekty podejmowanych działań były monitorowane i badane. Nad całością czuwał zespół HR, a do współpracy zaproszono także pracowników oraz ekspertów zewnętrznych.

Większy komfort, większe zaufanie

Większe zadowolenie, mniejsza fluktuacja – to realne wyniki projektu znajdujące potwierdzenie w statystykach. Pozytywne opinie, atmosfera i szczere zaangażowanie zdecydowanie świadczą o tym, że przemyślane i zaprojektowane z uwzględnieniem opinii pracowników przedsięwzięcia - procentują i stają się długofalową inwestycją w ich efektywność i zaangażowanie.
Katarzyna Olszewska Absolwentka studiów Zarządzanie Potencjałem Społecznym na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych Employer Branding  na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W branży HR od 2013 roku. Specjalizuje się w Komunikacji Wewnętrznej oraz Employer Brandingu. Od czterech lat tworzy i realizuje autorski projekt wellbeingowy w Nest Banku.  

Zobacz podobne

HR Dream Team 2020. Zespoły HR-marzeń wybrane!

Ideą przyświecającą konkursowi HR Dream Team była i jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących HR-owe projekty. W tym roku, w turbulentnym czasie, do konkursu zgłosiło się i stanęło w szranki wiele „dream teamów”, nadsyłając i poddając ocenie kapituły 160 projektów, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań.

HR Dream Team 2020. Już 5 października poznamy zwycięzców konkursu!

VI edycja konkursu HR DREAM TEAM wciąż trwa. Nominowane zespoły z niecierpliwością oczekują na werdykt, a Kapituła konkursowa w składzie: Agnieszka Bieniak, Dyrektor HR w Grupie Pracuj, Przewodnicząca Kapituły, Katarzyna Cymerman, Dyrektor ds. HR w Microsoft, Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends w infuture.institute, Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie Żywiec, Katarzyna Turska, Dyrektor HR Sodexo Benefits and Rewards Services Polska – ma nie lada wyzwanie, aby spośród wszystkich zespołów wybrać te, które zdobędą wyróżnienia w tegorocznej edycji rywalizacji! Po pierwszych emocjonujących obradach udało się wyłonić firmy nominowane do zdobycia nagrody głównej.

Poznaj zespoły nominowane do nagrody głównej w konkursie HR DREAM TEAM 2020!

Ideą konkursu HR DREAM TEAM jest promocja najbardziej efektywnych zespołów realizujących projekty z obszaru Human Resources. Prawie 160 takich zgłoszeń, pełnych kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań spłynęło do nas w tym roku. Za wszystkie przesłane projekty dziękujemy!

Poznaj kapitułę HR Dream Team 2020!

W tegorocznej edycji konkursu doceniającego pracę i projekty zespołów HR napłynęło rekordowo dużo zgłoszeń – najwięcej w kilkuletniej historii HR Dream Team. Zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami wszystkich członków kapituły, która w tym roku wyłoni grono zwycięzców.