Emocje sięgały zenitu! Relacja z Gali Finałowej konkursu HR Dream Team

  • today pt, 10 Cze 2016
  • bar_chart 2708 wyświetleń
8 czerwca oczy świata HR zwrócone były na stołeczny klub Endorfina, gdzie podczas Gali HR DAY odbył się finał II edycji konkursu HR Dream Team. Zwycięzców wyłoniono w dwóch kategoriach: "Zarządzanie doświadczeniami kandydatów" i "Zarządzenie doświadczeniami pracowników".
Z nagród cieszyło się aż 6 zespołów: DHL, LINK4, Infolet, Opinion, Connectis i Alior BANK, a organizatorzy z dumą i nieukrywanym zaskoczeniem dziękowali za rekordową liczbę, aż 83 zgłoszeń do konkursu. W imprezie wzięło udział ponad 400 osób.

Zobacz wideorelację z rozdania nagród HR DREAM TEAM 2016

HRDT_1Gala HR Day rozpoczęło ogłoszenia wyników II edycji konkursu HR Dream Team. Gospodyniami tej części wieczoru były Ewa Walenda - przewodnicząca kapituły konkursowej i redaktor naczelna magazynu "Personel i Zarządzanie" oraz Ewa Wolska - pomysłodawczyni konkursu. Jak przyznały na samym początku, kapituła konkursowa, w skład której weszły również: Ewa Korecka z firmy Flex HR, Zyta Machnicka z firmy Lightness, Aleksandra Radziewska, redaktor naczelna Magazynu Rekruter, Tina Sobocińska z firmy Schneider Electric, Daria Siwka autorka bloga Bardzo HR, miała nie lada zadanie. Liczba zgłoszeń dwukrotnie przebiła zeszłoroczną edycję konkursu - w 2015 roku było ich 42. Jak podkreślały prowadzące, tak duże zainteresowanie konkursem cieszy - zespoły HR nie boją się podkreślać swojej roli w organizacjach oraz dzielić sukcesami. Uczestnicy walczyli o tytuł HR Dream Team w dwóch kategoriach:
  • Zarządzanie doświadczeniami kandydatów
  • Zarządzanie doświadczeniami pracowników
Członkinie kapituły wykonały prawdziwie tytaniczną pracę wybierając zwycięzców spośród 83 zgłoszeń. Oceniając pracę kierowały się między innymi takimi kryteriami jak: mierzalność (zastosowane mierniki efektywności), skalowalność, uniwersalność, powtarzalność, standaryzacja, a także unikatowość (w skali kraju bądź regionu). Sprawdzano też w jakim stopniu projekt był realizowany przez zespoły interdyscyplinarne i na ile zespół połączył kompetencje z różnych dziedzin. W ocenie aplikacji konkursowych kapitułę wspierali partnerzy konkursu: eRecruiter oraz emplo, którzy ufundowali nagrody specjalne w obu kategoriach. I to one wręczone zostały jako pierwsze. Partnerzy docenili współpracę z biznesem i mechanizmy społecznościowe eRecruiter w kategorii "Zarządzanie doświadczeniami kandydatów" wyróżnił Alior Bank. Jak zwrócił uwagę gratulujący zwycięstwa Adam Wielebski, nagrodzony zespół pracował na dokładnie określonych KPI, wyraźnie podzielił kompetencje w projektach rekrutacyjnych pomiędzy działy HR i biznes, zadbał też o informację zwrotną do kandydatów, na każdym etapie rekrutacji, nie zapominając o efekcie WOW. Nagroda specjalna w kategorii "Zarządzanie doświadczeniami pracowników" ufundowana przez emplo, powędrowała do zespołu Connectis, która do budowy zaangażowania swojego zespołu wykorzystała mechanizmy społecznościowe. Nagrody główne: nowy wymiar rekrutacji i zaangażowania Nadszedł czas na nagrody główne i przyznanie tytułów HR Drem Team. Wyróżnienie w kategorii "Zarządzania doświadczeniami kandydatów" otrzymała firma Infolet, która zdobyła uznanie kapituły projektem promującym jawność wynagrodzeń na rynku pracy. Zwycięzcą został zespół z firmy DHL, który zrealizował kompleksowy, innowacyjny oraz wykorzystujący nowoczesne technologie projekt "Rekrutacja 2.0 – nowy wymiar". Wśród firm nominowanych w tej kategorii znalazły się również: Saint Gobain, Eurocash, Divante, Britenet, Cybercom, Selleo, CUK, Deloitte oraz laureat nagrody partnera konkursu - Alior Bank. W drugiej kategorii konkursowej - "Zarządzanie doświadczeniami pracowników" (do której napłynęło najwięcej, bo aż 50 zgłoszeń) kapituła zdecydowała się wyróżnić firmę Opinion za unikatowy i przełamujący szkodliwe schematy projekt Most Wanted – najbardziej poszukiwani do pracy. I miejsce i nagrodę główną otrzymał LINK 4 za program „Z nami Ty możesz zmienić rzeczywistość”, w którym to zaangażowani pracownicy wypracowywali kluczowe wartości organizacji w dobie zmiany, a także zastanawiali się nad jej wizją i misją. W tej kategorii nominowane były również: Transition Technologies, HP, Groupon, SMYK, Bank Millenium, FMC Technologies, DHL, iQor Global Services, Deloitte, ZRE oraz Isolution. O co walczyli uczestnicy konkursu? Laureaci nagród głównych otrzymali tytuł HR DREAM TEAM 2016 oraz wyjątkowy dzień integracyjny dla wszystkich uczestników projektów. System eRecruiter przygotował dla wygranego teamu specjalne warsztaty kulinarne w iście hiszpańskim stylu, natomiast platforma emplo nakręci z wygranym zespołem wyjątkowy i pamiątkowy film video. Po ogłoszeniu wyników konkursu HR Dream Team, uczestnicy wydarzenia wspólnie bawili się na Gali HR DAY, świętując nadchodzący "Międzynarodowy Dzień Pracownika Działu HR", który przypada się 20 czerwca.
Pierwsza edycja konkursu HR Dream Team odbyła się w 2015 roku. Powstał on po to, by docenić zgrane i efektywne zespołu Human Resources w polskich firmach, których projekty wyróżnia oryginalność,  innowacyjność oraz bezpośrednie przełożenie na efektywność organizacji. Programy i akcje przeprowadzone przez finalistów konkursu mają stanowić przykład dobrych praktyk oraz inspirację do działań dla innych przedsiębiorstw.

Zobacz podobne

Czy mobilność cyfrowa to przyszłość rynku pracy?

Mieszkasz w Krakowie, Łodzi albo nieco mniejszym Rajszewie, jednak Twój pracodawca to firma z Londynu, Dubaju, a może dalekiego Tokio. Nie opuszczasz rodzinnej miejscowości, a jesteś częścią multikulturowego zespołu. Pandemia, lockdown i zamknięte granice osłabiają otwartość pracowników na przeprowadzki do innego kraju. Alternatywą dla mobilności fizycznej jest jednak mobilność cyfrowa. W globalnej wiosce międzynarodowy model pracy zdalnej może stać się szansą na zrekrutowanie talentów i „ucieczkę do przodu” przed konkurencją. Przed działami HR nowe wyzwania, które wiążą się nie tylko z rozwijaniem świadomości wśród kandydatów i pracowników, ale też przedefiniowaniem strategii i kultury organizacji.

Edukacyjny zawrót głowy

Kaganek oświaty jest niczym światełko w tunelu. W tunelu czasoprzestrzeni, który prowadzi nas do potrzeb i oczekiwań pracodawców ważnych jutro i w kolejnych latach. Innymi słowy, żeby dobrze przygotować się i umieć odpowiedzieć na wyzwania przyszłości, trzeba postawić na rozwój i edukację. Tylko jak skutecznie (i czego?) warto się dziś uczyć, skoro tak trudno przewidzieć przyszłość, a codzienność zmienia się jak w kalejdoskopie? Tak samo cenną kompetencją jest dziś zarówno umiejętność uczenia się, jak i oduczania. Dlatego warto rozwijać swoją „learning agility”, czyli zwinność w poruszaniu się zarówno pośród licznych narzędzi i kanałów służących zdobywaniu wiedzy, jak i wśród zalewu edukacyjnych treści.

Nowe już jest. I co dalej?

Nowa (choć już nie najnowsza) normalność już tu jest. To wielowymiarowy i różnorodny obraz. Odmalowany wieloma zmianami z nadal silnie przebijającymi się spod spodu emocjami. Choć każda organizacja interpretuje swój krajobraz inaczej, to z pewnością wspólnym tłem dla wszystkich stała się zmienność, niepewność, złożoność oraz niejednoznaczność. W skrócie VUCA. Po ponad roku bliższego oswajania się z pandemią i jej licznymi konsekwencjami pracodawcy i HR-owcy mówią: „sprawdzam”. Czego się nauczyliśmy? Co udało się wypracować? Czego nam brakuje, a czego wcale? Ale przede wszystkim: co dalej?

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.