Daj się zainspirować!

Zawsze warto sięgać po innowacyjne rozwiązania, by zapewnić swoim pracownikom taki rozwój, jakiego oczekują. Pracownicy wspierani, motywowani i inspirowani przez swoich pracodawców podchodzą z entuzjazmem do pracy, a co za tym idzie są bardziej efektywni. Motywacja i inspiracja pracowników to świadoma inwestycja w ludzi bo zadowolony pracownik jest przecież świetnym ambasadorem marki, jaką reprezentuje jego pracodawca.
artykuł sponsorowany

Pracodawcy szukają zatem narzędzi, które nie tylko pobudzą w ich pracownikach biznesową świadomość, przygotują ich na trudne sytuacje, ale również zapewnią odpowiednią dawkę relaksu i odpoczynku. Audioteka jako największy producent audiobooków w Polsce wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i przygotował innowacyjne rozwiązanie, w formie aplikacji mobilnej Inspiro.

Czym jest Inspiro?

To prosta i przejrzysta aplikacja mobilna, dedykowana pracownikom, która umożliwia nielimitowany dostęp do wyselekcjonowanego katalogu pełnego treści audio od audiobooków (w tym w pełni udźwiękowione superprodukcje) poprzez audio seriale, audycje, wykłady, podcasty, medytacje prowadzone, jogę i ASMR. Z założenia ma motywować do rozwoju na wielu płaszczyznach zarówno pod względem kariery zawodowej, jak i własnej osobowości. W praktyce zapewnia również niezapomniane godziny rozrywki i odpoczynku.
Idea Inspiro opiera się na trzech głównych filarach motywacyjnych:
  1. Filar Inspire. Inspiracje do działania, zmian i pracy nad sobą możemy czerpać z doświadczenia innych ludzi, mentorów, specjalistów, wykładowców, czy też praktyków. To ich doświadczenie i wiedza pomagają nam zrozumieć i poznać zagadnienia, które nas interesują. Dzięki nim udaje się również unikać popełniania lub powielania błędów w codziennych działaniach. Ciekawe historie ludzi sukcesu, kreatywne rozwiązania problemów czy wciągające wątki fabularne często zachęcają do refleksji i pobudzają wyobraźnię. Praktycy wskazują nam jaki kierunek rozwoju obrać i w co zainwestować nasz czas i środki.
  2. Filar Improve. Rozwijamy się i uczymy przez całe życie a pomaga nam w tym głównie wiedza innych osób, którą czerpiemy z różnych dostępnych nam źródeł. Rozwijanie kompetencji zawodowych i osobistych to natomiast jeden z podstawowych filarów rozwoju pracownika w każdej firmie. Nauka języków obcych na wielu poziomach, poradniki psychologiczne, wykłady, webinary, podcasty, wywiady na kilku płaszczyznach tematycznych mogą mieć ogromny wpływ na poszerzanie wiedzy z konkretnych dziedzin. Praca nad sobą i motywacja do ciągłego rozwoju sprawia, że rozwijamy swoje horyzonty, wychodzimy ze swojej strefy komfortu i wzmacniamy poczucie swojej własnej wartości.
  3. Filar Relax. Dla każdego relaks może oznaczać co innego. W przypadku audio jedni odprężą się przy muzyce inni słuchając kryminalnych historii czy romansów, a jeszcze inni przy kilkunastogodzinnej sadze fantasy. Do tego mogą dojść również relaksujące dźwięki natury np. lasu czy morza. Praktykowanie jogi czy medytacje prowadzone są obecnie również niewątpliwie istotnym aspektem relaksu i odpoczynku w wielu domach.

Work-life balance w praktyce, czyli zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym

Pogodzenie tych dwóch obszarów w szczególności, jeśli w domu są dzieci może być dosyć trudne. Czasami w natłoku pracy i obowiązków domowych zapominamy, jak ważne jest spędzanie czasu z dziećmi. Wspólne słuchanie bajek, opowiadań, czy nawet lektur może zbliżyć członków rodziny, ale również jest świetnym pomysłem na chwilowe zajęcie uwagi dziecka, gdy akurat potrzebujemy czasu tylko dla siebie. Kolekcjonujesz książki na regale, których nigdy nie przeczytasz z braku czasu? Zawsze możesz ich słuchać podczas odkurzania, zmywania naczyń, gotowania czy każdej innej czynności, która nie zajmuje akurat Twoich uszu. Na co dzień spędzamy dużo czasu nie tylko w korkach czy podczas podróży służbowych, ale również na siłowni, kiedy biegamy czy podczas codziennych obowiązków i w każdym z tych przypadków możesz bez użycia rąk i oczu wykorzystać dodatkowo czas, jaki już i tak poświęcasz na wykonywanie swoich codziennych czynności.

Wszystko w jednym miejscu i bez ograniczeń

Inspiro zapewnia to wszystko w jednym miejscu i bez ograniczenia w słuchaniu. Słuchasz, jak chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz, bez reklam. Inspirację można znaleźć w każdym formacie treści w zależności od tego, czego szukamy i co nas motywuje. Dla tych, którzy nie chcą lub nie lubią się skupiać na długich fragmentach idealnym rozwiązaniem są podcasty, te w zależności od autorów potrafią trwać od kilku do kilkudziesięciu minut. Różnorodność tematyki jest obecnie tak ogromna, że każdy znajdzie coś dla siebie godnego uwagi. Z myślą o ciągłym pobudzaniu ciekawości i zaspokojeniu potrzeb słuchaczy katalog dostępnych treści jest stale uzupełniany o nowe, inspirujące tytuły. Rekomendacje przygotowywane przez ekspertów Audioteki są prezentowane w specjalnie wysyłanych wiadomościach push pod nazwą Inspiro Weekly. Dbamy o to, aby były to zawsze inspirujące opowieści, rozwijające tematy i relaksujące treści, które zapewnią rozwój lub rozrywkę na najwyższym poziomie.

Co znajdziesz w ofercie?

Wśród tysięcy audiobooków i kilku tysięcy odcinków podcastów znajdziesz m.in.:
  • biznesowe must-have: zarządzanie, marketing, psychologia, leadership;
  • inspirujące biografie wielkich przedsiębiorców i wciągające case study;
  • niesamowite historie, pobudzające wyobraźnię;
  • materiały do nauki kilkunastu języków obcych na różnych poziomach;
  • audiobooki wspomagające rozwój kompetencji zawodowych, w tym umiejętności zarządzania zespołem, przywództwa, wywierania wpływu na innych;
  • popularna literatura polska i zagraniczna, również w języku angielskim;
  • wywiady, wykłady, podcasty tematyczne;
  • medytacje prowadzone, mindfulness;
  • zdrowie i dieta i wiele innych.

A co ma z tego pracodawca?

Niewątpliwie będzie to ważny element wspierający markę pracodawcy, który dba o zwiększenie satysfakcji pracowników i innowacyjne narzędzia benefitowo-szkoleniowe. Jest to również łatwy dostęp do edukacji relatywnie niskim kosztem: nauka języków, samodoskonalenie, poszerzenie horyzontów, rozwój kompetencji zawodowych i wsparcie merytoryczne w jednej, prostej aplikacji. Wielu pracodawców wykorzystuje dostęp do treści audio, jako sposób na zwiększenie zawodowej efektywności pracowników, dzięki wzmocnieniu nastawienia na rozwój i lepszemu radzeniu sobie ze stresem w pracy, przy jednoczesnym zachowaniu work-life balance. Zadowolony pracownik to również zadowolony pracodawca. Potrzeby pracownika to też potrzeby człowieka, zatem jego rozwój, obniżenie poziomu stresu, poczucie bezpieczeństwa czy wsparcie w trudnych sytuacjach powinno być dla każdego dobrego pracodawcy priorytetem. Przypomnij zatem swoim pracownikom, że są ważni dla Twojej organizacji, wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom: wspieraj, motywuj i inspiruj!
Sylwia Szczepańska
Business Development Manager w serwisie Audioteka, z wieloletnim doświadczeniem w nawiązywaniu i prowadzeniu biznesowych relacji, skupiających się w obszarze branży innowacyjnych produktów oraz usług w Polsce i na świecie.

Zobacz podobne

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.

Zetki szukają pracodawcy… odpowiedzialnego społecznie

Budowanie marki pracodawcy to nie tylko kampanie employer brandingowe. To także – a może przede wszystkim – codzienne, pojedyncze działania, które połączone w całość stają się gwarantem wartości istotnych dla pracowników. W działania te wpisują się także inicjatywy społeczne i akcje charytatywne. Czy to zainteresuje kandydatów reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy? Tak i być może zdziwisz się, jak bardzo.

Tysiące twarzy, setki miraży, czyli przegląd ciekawych działań EB

Słowa Kory Jackowskiej oddają doskonale obraz tego, co na co dzień oglądamy w sieci. Najmłodsze pokolenie – zsieciowane od urodzenia – widziało już naprawdę wiele, dlatego nie tak łatwo je zaskoczyć. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do niego, potrzeba czegoś więcej niż znajomość digital marketingu i narzędzi internetowych. Liczy się kreatywny, ale też „do bólu prawdziwy” pomysł, który bez pompy, patosu i lukru pokaże to, co w życiu zawodowym jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy mowa o dużych projektach rekrutacyjno-wizerunkowych, czy zwykłych, codziennych aktywnościach w social mediach, trendy EB coraz silniej krążą wokół uniwersalnych wartości – otwartości, różnorodności i autentyczności.

Na cyfrowym tropie, czyli gdzie Zetki szukają informacji o pracodawcach?

Zwinnie poruszają się między wieloma aplikacjami, a Internet to ich naturalne środowisko. Zanim wyślą CV albo zgłoszą się do programu stażowego, zrobią w sieci dokładny research na temat pracodawców. I nie ma w tym nic dziwnego, żyjemy równolegle w dwóch światach – online i offline (niekiedy z przewagą online). Jak i gdzie zdobyć uwagę młodego kandydata, który jest permanentnie zalogowany? Skieruj ją w te miejsca, w których poszerzą swoją wiedzę, poznają kulturę organizacji i zobaczą autentyczny obraz marki.