Daj się zainspirować!

Zawsze warto sięgać po innowacyjne rozwiązania, by zapewnić swoim pracownikom taki rozwój, jakiego oczekują. Pracownicy wspierani, motywowani i inspirowani przez swoich pracodawców podchodzą z entuzjazmem do pracy, a co za tym idzie są bardziej efektywni. Motywacja i inspiracja pracowników to świadoma inwestycja w ludzi bo zadowolony pracownik jest przecież świetnym ambasadorem marki, jaką reprezentuje jego pracodawca.
artykuł sponsorowany

Pracodawcy szukają zatem narzędzi, które nie tylko pobudzą w ich pracownikach biznesową świadomość, przygotują ich na trudne sytuacje, ale również zapewnią odpowiednią dawkę relaksu i odpoczynku. Audioteka jako największy producent audiobooków w Polsce wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i przygotował innowacyjne rozwiązanie, w formie aplikacji mobilnej Inspiro.

Czym jest Inspiro?

To prosta i przejrzysta aplikacja mobilna, dedykowana pracownikom, która umożliwia nielimitowany dostęp do wyselekcjonowanego katalogu pełnego treści audio od audiobooków (w tym w pełni udźwiękowione superprodukcje) poprzez audio seriale, audycje, wykłady, podcasty, medytacje prowadzone, jogę i ASMR. Z założenia ma motywować do rozwoju na wielu płaszczyznach zarówno pod względem kariery zawodowej, jak i własnej osobowości. W praktyce zapewnia również niezapomniane godziny rozrywki i odpoczynku.
Idea Inspiro opiera się na trzech głównych filarach motywacyjnych:
  1. Filar Inspire. Inspiracje do działania, zmian i pracy nad sobą możemy czerpać z doświadczenia innych ludzi, mentorów, specjalistów, wykładowców, czy też praktyków. To ich doświadczenie i wiedza pomagają nam zrozumieć i poznać zagadnienia, które nas interesują. Dzięki nim udaje się również unikać popełniania lub powielania błędów w codziennych działaniach. Ciekawe historie ludzi sukcesu, kreatywne rozwiązania problemów czy wciągające wątki fabularne często zachęcają do refleksji i pobudzają wyobraźnię. Praktycy wskazują nam jaki kierunek rozwoju obrać i w co zainwestować nasz czas i środki.
  2. Filar Improve. Rozwijamy się i uczymy przez całe życie a pomaga nam w tym głównie wiedza innych osób, którą czerpiemy z różnych dostępnych nam źródeł. Rozwijanie kompetencji zawodowych i osobistych to natomiast jeden z podstawowych filarów rozwoju pracownika w każdej firmie. Nauka języków obcych na wielu poziomach, poradniki psychologiczne, wykłady, webinary, podcasty, wywiady na kilku płaszczyznach tematycznych mogą mieć ogromny wpływ na poszerzanie wiedzy z konkretnych dziedzin. Praca nad sobą i motywacja do ciągłego rozwoju sprawia, że rozwijamy swoje horyzonty, wychodzimy ze swojej strefy komfortu i wzmacniamy poczucie swojej własnej wartości.
  3. Filar Relax. Dla każdego relaks może oznaczać co innego. W przypadku audio jedni odprężą się przy muzyce inni słuchając kryminalnych historii czy romansów, a jeszcze inni przy kilkunastogodzinnej sadze fantasy. Do tego mogą dojść również relaksujące dźwięki natury np. lasu czy morza. Praktykowanie jogi czy medytacje prowadzone są obecnie również niewątpliwie istotnym aspektem relaksu i odpoczynku w wielu domach.

Work-life balance w praktyce, czyli zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym

Pogodzenie tych dwóch obszarów w szczególności, jeśli w domu są dzieci może być dosyć trudne. Czasami w natłoku pracy i obowiązków domowych zapominamy, jak ważne jest spędzanie czasu z dziećmi. Wspólne słuchanie bajek, opowiadań, czy nawet lektur może zbliżyć członków rodziny, ale również jest świetnym pomysłem na chwilowe zajęcie uwagi dziecka, gdy akurat potrzebujemy czasu tylko dla siebie. Kolekcjonujesz książki na regale, których nigdy nie przeczytasz z braku czasu? Zawsze możesz ich słuchać podczas odkurzania, zmywania naczyń, gotowania czy każdej innej czynności, która nie zajmuje akurat Twoich uszu. Na co dzień spędzamy dużo czasu nie tylko w korkach czy podczas podróży służbowych, ale również na siłowni, kiedy biegamy czy podczas codziennych obowiązków i w każdym z tych przypadków możesz bez użycia rąk i oczu wykorzystać dodatkowo czas, jaki już i tak poświęcasz na wykonywanie swoich codziennych czynności.

Wszystko w jednym miejscu i bez ograniczeń

Inspiro zapewnia to wszystko w jednym miejscu i bez ograniczenia w słuchaniu. Słuchasz, jak chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz, bez reklam. Inspirację można znaleźć w każdym formacie treści w zależności od tego, czego szukamy i co nas motywuje. Dla tych, którzy nie chcą lub nie lubią się skupiać na długich fragmentach idealnym rozwiązaniem są podcasty, te w zależności od autorów potrafią trwać od kilku do kilkudziesięciu minut. Różnorodność tematyki jest obecnie tak ogromna, że każdy znajdzie coś dla siebie godnego uwagi. Z myślą o ciągłym pobudzaniu ciekawości i zaspokojeniu potrzeb słuchaczy katalog dostępnych treści jest stale uzupełniany o nowe, inspirujące tytuły. Rekomendacje przygotowywane przez ekspertów Audioteki są prezentowane w specjalnie wysyłanych wiadomościach push pod nazwą Inspiro Weekly. Dbamy o to, aby były to zawsze inspirujące opowieści, rozwijające tematy i relaksujące treści, które zapewnią rozwój lub rozrywkę na najwyższym poziomie.

Co znajdziesz w ofercie?

Wśród tysięcy audiobooków i kilku tysięcy odcinków podcastów znajdziesz m.in.:
  • biznesowe must-have: zarządzanie, marketing, psychologia, leadership;
  • inspirujące biografie wielkich przedsiębiorców i wciągające case study;
  • niesamowite historie, pobudzające wyobraźnię;
  • materiały do nauki kilkunastu języków obcych na różnych poziomach;
  • audiobooki wspomagające rozwój kompetencji zawodowych, w tym umiejętności zarządzania zespołem, przywództwa, wywierania wpływu na innych;
  • popularna literatura polska i zagraniczna, również w języku angielskim;
  • wywiady, wykłady, podcasty tematyczne;
  • medytacje prowadzone, mindfulness;
  • zdrowie i dieta i wiele innych.

A co ma z tego pracodawca?

Niewątpliwie będzie to ważny element wspierający markę pracodawcy, który dba o zwiększenie satysfakcji pracowników i innowacyjne narzędzia benefitowo-szkoleniowe. Jest to również łatwy dostęp do edukacji relatywnie niskim kosztem: nauka języków, samodoskonalenie, poszerzenie horyzontów, rozwój kompetencji zawodowych i wsparcie merytoryczne w jednej, prostej aplikacji. Wielu pracodawców wykorzystuje dostęp do treści audio, jako sposób na zwiększenie zawodowej efektywności pracowników, dzięki wzmocnieniu nastawienia na rozwój i lepszemu radzeniu sobie ze stresem w pracy, przy jednoczesnym zachowaniu work-life balance. Zadowolony pracownik to również zadowolony pracodawca. Potrzeby pracownika to też potrzeby człowieka, zatem jego rozwój, obniżenie poziomu stresu, poczucie bezpieczeństwa czy wsparcie w trudnych sytuacjach powinno być dla każdego dobrego pracodawcy priorytetem. Przypomnij zatem swoim pracownikom, że są ważni dla Twojej organizacji, wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom: wspieraj, motywuj i inspiruj!    
 

Świadczysz usługi lub masz produkty dedykowane szerokorozumianej branży HR? Prowadzisz agencję doradztwa personalnego, agencję pracy tymczasowej, oferujesz usługi wsparcia marki pracodawcy, innowacyjne benefity albo inne produkty wspierające pracę HR? Chcesz budować ekspercki wizerunek swojej marki oraz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

Jeśli tak - publikuj w Kompendium HRPobierz ofertę i bądź z nami w edycji 2021!

 
Sylwia Szczepańska
Business Development Manager w serwisie Audioteka, z wieloletnim doświadczeniem w nawiązywaniu i prowadzeniu biznesowych relacji, skupiających się w obszarze branży innowacyjnych produktów oraz usług w Polsce i na świecie.

Zobacz podobne

HR Day: od święta i na co dzień

Zaczęło się bardzo spontanicznie. Najpierw – jak to często bywa – było pytanie: co zrobić inaczej niż zwykle? Jak docenić, uhonorować i jednocześnie spotkać się oraz świętować? Jak zrobić to tak, by wydarzenie przeszło do historii? Potem przyszedł czas na dyskusje i… przebłysk idei, jeden z pomysłów został nagłośniony, a potem podchwycony. Powstały zręby koncepcji, która w toku współpracy różnych osób ewoluowała, nabierała kształtów i stopniowo się rozrastała. Dzisiaj HR Day to już kolejna edycja Ogólnopolskiego Dnia Pracowników HR. Ale nie tylko – to coś więcej niż święto przypadające 20 czerwca. To znacznie większa świadomość biznesowa roli HR w organizacjach, bezcenne branżowe więzi i wsparcie, a także bardzo potrzebne poczucie docenienia.

Zosia nie-samosia, czyli jakie rekrutacje warto zlecić na zewnątrz

Zaczynamy, zawieszamy. Wznawiamy. Zmieniamy. Rozszerzamy, albo raczej rozwijamy… Niektóre procesy rekrutacyjne w dobie pandemii przypominały jazdę na roller-coasterze zmierzającym w nie do końca znanym kierunku. Tak samo odczuwali to zarówno rekrutujący, jak i rekrutowani. A jak będzie teraz w (oby!) post-covidowej rzeczywistości? Dynamika na pewno nie spadnie. Czas jest w HR cenną walutą, ale jednocześnie towarem deficytowym. Dlatego planując projekty rekrutacyjne, warto zastanowić się, które rekrutacje lepiej zlecić na zewnątrz, by nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także zwiększyć efektywność procesu i dotrzeć do kandydatów najlepiej dopasowanych do wolnego stanowiska.

Rekrutacyjny digitalowy tort. Z wisienką!

Przed Tobą kolejny proces rekrutacyjny, więc naturalnym pierwszym krokiem na ścieżce dotarcia do kandydata jest przygotowanie treści ogłoszenia. A gdyby tak zadbać o promocję oferty i potraktować ją jak reklamę? Digitalowy „tort” czeka na pokrojenie tak, by  jego wisienka wpadła również na rekrutacyjny talerz. Zadbaj więc o to, by pracodawca był syty, a kandydat cały… zadowolony. Do wyboru masz wiele możliwości marketingowo-reklamowych. Dowiedz się, jak wygląda mapa podróży Twojego potencjalnego pracownika, a następnie dobierz odpowiednie narzędzia i rozwiązania online.

Zmiksuj employer branding wg receptury Twojej marki

Powszechnie znane są koncepcje 4P, 4C czy 7P – czyli składowe marketingowej mieszanki idealnej. Liczba składników skutecznego zarządzania popytem na produkt czy usługę zmienia się oczywiście w czasie, a jej twórcami są praktycy i eksperci na co dzień dbający o marketing. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ employer branding również rządzi się prawami zbliżonymi do tych, ze świata marketingu i także w przypadku tego obszaru, by odnieść sukces trzeba dobrze skomponować odpowiednie składniki. Czy marketingowy „narzędziownik” może przydać się specjalistom employer brandingu? Jak najbardziej! Zapraszamy na przegląd rozwiązań, które warto „wypożyczyć” od koleżanek i kolegów z tego działu.