WYDARZENIE

konferencja wyprzedana | Wyzwania HR Online | 2021

14.09.2021
Konferencja online
  • Relacja
  • Prelegenci

Nowe perspektywy, nowy HR


Za nami rok pełen lekcji. Organizacje, a w nich ludzie, zostały z dnia na dzień wrzucone w nieznany świat realiów, o których wcześniej myślano w kontekście zmian na przestrzeni najbliższych lat. Mimo tego początkowo twardego zderzenia z nowym, które już nie idzie, a przyszło, pracodawcy szybko przestawili się na tor adaptacyjny.

I tak procesy rekrutacyjne przeniosły się do Internetu, firmy przyswoiły tryb pracy zdalnej lub hybrydowej, on- i offboardingi mają miejsce online, menadżerowie hartują swój leadership i zarządzają zespołami rozproszonymi, polityki rozwojowe przechodzą jeśli nie rewolucję, to przynajmniej renowację, stare benefity robią miejsce nowym, wizerunek pracodawców podlega rekonstrukcji, a digitalizacja HR przyspiesza.

Pierwsza fala zmian przetoczyła się już niewątpliwie przez rynek pracy, a praktycy HR, liderzy, właściciele firm są już bogatsi o bardzo świeże
doświadczenia. I choć obecne, niepewne realia dla wielu organizacji stanowią nadal wyzwanie, pojawia się poczucie małej stabilizacji.

Im dalej jednak w „nowe”, tym więcej rodzi się pytań – o przyszłość, długofalowe działania. O to, czy i jak powiedzieć „sprawdzam” tak w organizacji, jak i we własnym działaniu. Dlatego też, jak co roku, podczas konferencji Wyzwania HR chcemy wziąć pod lupę kilka takich newralgicznych obszarów, przyjrzeć się im bliżej i wspólnie z prelegentami poszukać odpowiedzi na (nie zawsze wygodne) pytania.


Serdecznie zapraszam do zapoznania się z tegoroczną agendą wydarzenia i sylwetkami inspirujących gości.
Spotkajmy się na Wyzwaniach HR 2021 | Online & bezpiecznie,

Iga Pazio


 

Wybierz swój pakiet konferencyjny:

Ceny biletów

info Bilet dla 1 uczestnika - pakiet Standard local_atm 399 PLN
info Bilet dla 1 uczestnika - pakiet Gold local_atm 899 PLN

Partnerzy strategiczni

Natalia de Barbaro
Psycholożka-socjolożka z 25-letnim doświadczeniem w pracy z biznesem. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zarządzania zmianą, komunikacji i przywództwa na wszystkich szczeblach organizacji. Pracowała z menadżerami w 15 krajach. Jest felietonistką Wysokich Obcasów, magazynu Charaktery oraz autorką książki „Czuła Przewodniczka”.
TEMAT PRELEKCJI
Uwaga: zmiana!

Prowadzący

Natalia de Barbaro
Zmiana to dziś codzienność. Niezależnie od wielkości organizacji oraz branży, w której działa zdolność do zarządzania zmianą to dziś podstawowa kompetencja wewnątrz firmy. Z wystąpienia Natalii de Barbaro dowiesz się w jaki sposób HR może wspierać organizację i jej liderów w skutecznym wprowadzaniu zmian, przewidywaniu i minimalizowaniu skutków ubocznych oraz mentalnym przestawianiu się na nowe tory. Poznasz też praktyczne wskazówki, do’s & don’ts oraz przykłady najczęściej popełnianych błędów. Z wystąpienia dowiesz się m.in. jak: Przygotować grunt pod konieczne w organizacji zmiany oraz co zrobić, by wewnętrzny opór nie zniweczył Twoich planów? Czym różnią się poszczególne fazy implementacji zmiany i o co warto zadbać podczas każdej z nich? Jak przekonać nieprzekonanych i czy… na pewno warto? Jak wykorzystać zmianę do wprowadzenia innowacyjnego sposobu myślenia?
Paulina Mazur
Konsultantka HR, propagatorka odpowiedzialnego EB. Wspiera pracodawców w rozwiązywaniu wyzwań związanych z przyciąganiem oraz angażowaniem pracowników różnych pokoleń. Pomaga menedżerom rozwinąć komunikację w social media, wdraża programy Employee Advocacy. Prelegentka na TEDx, I love Marketing, wymieniana przez Forbes Woman jako jedna z mistrzyń LinkedIn. Autorka bloga PaulinaMazur.com.
TEMAT PRELEKCJI
Obietnica pracodawcy – sprawdzam!

Prowadzący

Paulina Mazur
Employer branding to obietnica. Obietnica wrażeń, doświadczeń oraz możliwości związanych z miejscem pracy. To komunikacja o relacjach z kandydatami i pracownikami. Ci coraz częściej mówią sprawdzam! I weryfikują deklaracje pracodawców o tym, że „ludzie są najważniejsi”. Aby zbudować i utrzymać dobrą, preferowaną markę pracodawcy na rynku musisz przede wszystkim zadbać o to, aby Twoje deklaracje stale miały pokrycie w rzeczywistości. Jak to zrobić? Prowadzić regularny audyt i sprawdzać czy obietnice o marce są zbieżne z doświadczeniami zatrudnionych. Dzięki prelekcji nauczysz się m.in.: Kiedy warto sprawdzić, jaki jest aktualny wizerunek Twojej firmy wśród kandydatów? Jakich narzędzi warto użyć do przeprowadzenia audytu marki pracodawcy? Czym są punkty love&hate i gdzie ich szukać na mapie doświadczeń kandydatów? W jaki sposób przekuć wnioski z audytu w działania naprawcze?
Karolina Piekus
PR-owiec z krwi i kości. Od 10 lat prowadzi agencję Concept PR. Najlepiej czuje się w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej i content marketingu. Kilka lat temu pokochała również employer branding, jak twierdzi – z wzajemnością. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w Rowland Communications oraz Publicis Consultants, a także dyrektora komunikacji strategicznej w ATChristie.
TEMAT PRELEKCJI
Lepsze sprzymierzeńcem dobrego! O spójności wizerunku HR wewnątrz i na zewnątrz organizacji

Prowadzący

Karolina Piekus
Twój wizerunek ma znaczenie! Ma znaczenie dla Twojej organizacji i ludzi wokół Ciebie. Jak zadbać o to, by pracownicy działu HR swoimi działaniami wspierali markę pracodawcy i sami na tym korzystali? W jaki sposób warto sięgać do DNA marki, by budować własną tożsamość? O spójności, kulturze, archetypach i roli wizerunku wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Z dyskusji dowiesz się: Czym jest sprzężenie zwrotne w działaniach wizerunkowych? Czy rozdźwięk jest groźny dla organizacji i jak mu zapobiec? Na co zwrócić uwagę budując markę pracodawcy oraz własną komunikację? Jak mimo natłoku zajęć skutecznie zarządzać wizerunkiem swoim oraz organizacji i nie poświęcać na to więcej niż 15 minut dziennie?
Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania „HR-owca portret własny”, programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.
TEMAT PRELEKCJI
Lepsze sprzymierzeńcem dobrego! O spójności wizerunku HR wewnątrz i na zewnątrz organizacji

Prowadzący

Iga Pazio
Twój wizerunek ma znaczenie! Ma znaczenie dla Twojej organizacji i ludzi wokół Ciebie. Jak zadbać o to, by pracownicy działu HR swoimi działaniami wspierali markę pracodawcy i sami na tym korzystali? W jaki sposób warto sięgać do DNA marki, by budować własną tożsamość? O spójności, kulturze, archetypach i roli wizerunku wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Z dyskusji dowiesz się: Czym jest sprzężenie zwrotne w działaniach wizerunkowych? Czy rozdźwięk jest groźny dla organizacji i jak mu zapobiec? Na co zwrócić uwagę budując markę pracodawcy oraz własną komunikację? Jak mimo natłoku zajęć skutecznie zarządzać wizerunkiem swoim oraz organizacji i nie poświęcać na to więcej niż 15 minut dziennie?
dr Maciej Kawecki
Dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie. Prezes Instytutu Lema. W latach 2016–2017 doradca Ministra Cyfryzacji, od 2017 r. zastępca dyrektora, a następnie dyrektor departamentu zarządzania danymi w tym samym resorcie oraz koordynator prac nad krajową reformą ochrony danych osobowych. Pasjonat nowych technologii oraz inicjator i współzałożyciel fundacji promującej zrównoważony i bezpieczny rozwój technologiczny – Instytutu Lema. Od 2019 r. stale edukuje w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego w programie Dzień Dobry TVN.
TEMAT PRELEKCJI
Prywatność 3.0. Jedno z najstarszych i najnowszych pojęć ludzkości. Jak zmiana jej definicji wpływa na życie i pracę online?

Prowadzący

dr Maciej Kawecki
Prywatność to jedno z praw, które jako ludzkość nazwaliśmy jako pierwsze. Mimo to, jego treść stale zmieniała się wraz z rozwojem ludzkości. Wieloletnie badania dr. Kaweckiego pokazały, że im w danym okresie naszego rozwoju bardziej rozwinięte były mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo społeczne, tym prywatność była silniej chroniona. Tam z kolei, gdzie jedyną formą bezpieczeństwa, była jawność, wszystko co było owiane tajemnicą traktowano jak zagrożenie. Tam, prywatność miała bardzo ograniczony zakres. Rozwój społeczeństwa cyfrowego, pogłębionych mechanizmów gromadzenia danych w tym z wykorzystaniem algorytmów oraz pandemia całkowicie przedefiniowały pojęcie prywatności. Po raz pierwszy, znaczenie prywatności jednocześnie w naszym życiu jednocześnie spada i wzrasta. Jak przedsiębiorcy i HR-owcy powinni znaleźć się w tej rzeczywistości? Jak połączyć moralne i etyczne wyzwania związane z dzisiejszą koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa – zwłaszcza bezpieczeństwa w pracy i w organizacji?
Jowita Michalska
Jej misją jest uzbrojenie Polaków w niezbędne kompetencje cyfrowe. Dlatego powołała do życia fundację Digital University, która współpracując z czołowymi amerykańskimi uczelniami, takimi jak MIT, Harvard Business School, Stanford University czy NYU Stern, zajmuje się edukacją liderów w obszarze nowych technologii. Jowita organizuje m. in. programy edukacyjne dla kadry zarządzającej, szkolenia i konferencje, takie jak Masters and Robots czy HRevolution.
TEMAT PRELEKCJI
Odporni na przyszłość – jak rozwijać swoje kompetencje, by uodpornić się na nadchodzące zmiany

Prowadzący

Jowita Michalska
Potrzebne w organizacji wiedza i kompetencje zmieniają się jak w kalejdoskopie. By przygotować organizację oraz zatrudnionych w niej ludzi na nowe wyzwania, konieczna jest zmiana podejścia do nauki. Pracodawcy, którzy chcą utrzymać przewagi i wygrywać dzięki talentom, muszą nauczyć się dobrze mapować kompetencje w organizacji oraz umożliwić pracownikom ich poszerzanie nie według funkcji pełnionej w organizacji, lecz roli zgodnej z ich predyspozycjami. Z wystąpienia dowiesz się: Jaka ścieżka rozwoju będzie właściwa dla Twojej firmy? Czym w praktyce jest reskilling oraz upskilling oraz dlaczego warto robić mapę kompetencji w organizacji? Na czym dziś polega corporate learning i co wybrać z szerokiego wachlarza rozwiązań edukacyjnych? Jak zmienić swój sposób myślenia pracowników w organizacji i rozwinąć ich gotowość do uczenia się przez całe życie.
dr Joanna Telus
Dr nauk społecznych; mediator, konsultant, doradca personalny i zawodowy, facylitator. Trener i konsultant w obszarze: komunikacja oparta na dialogu, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów, budowanie współpracy, przywództwo, zarządzanie zmianą, kompetencje menedżerskie. Doradca biznesu. Trener mediacji. Promotor dialogu. Założycielka i prezes VandO. Value and Organization. Realizowała projekty rozwojowe i doradcze m.in. dla: Jula; Strabag; Canal Plus; SGB – Spółdzielcza Grupa Bankowa; PIAP Space; BASF; Dr Oetker, PGNiG; NSK Bearings; Clear Channel; Axalta; Ferrero; AVIVA.
TEMAT PRELEKCJI
Rekrutacja między wierszami

Prowadzący

dr Joanna Telus
Automatyzacja i digitalizacja w rekrutacji znacząco ułatwiają codzienną pracę. Monotonne i żmudne zajęcia łatwo odstąpić botom i algorytmom. Jednak w rekrutacji pierwiastek ludzki jest nieodzowny. Mimo, iż wiele narzędzi może wspierać rekrutera i menadżera zatrudniających kandydatów do organizacji, konieczny jest także tzw. human touch – empatia, wrażliwość i umiejętność budowania porozumienia. Dlaczego? Ponieważ nawet najdoskonalsze narzędzia i mierniki mogą pominąć talent, który dopiero w Twojej organizacji ma szansę się rozwinąć. Dr Joanna Telus opowie o ludzkim wymiarze rekrutacji, o tym, co w rozmowach rekrutacyjnych powinno odejść do lamusa, jak wystrzegać się rekrutacyjnej sztampy, jak patrzeć na potencjał kandydata dalej, niż tylko przez pryzmat “suchych” danych. Dzięki wystąpieniu nauczysz się m.in. jak: Włączyć empatię i wrażliwość do rozmów rekrutacyjnych? Dowiedzieć się od kandydata “więcej”, niż jest to napisane w jego CV? Nie pominąć istotnych, choć na pierwszy rzut oka niewidocznych talentów? Budować porozumienie i dialog nawet z “najtrudniejszym” kandydatem?
mec. Elżbieta Niezgódka
Jest adwokatką o dwóch twarzach. Jedną twarzą Elżbiety jest praktyka zawodowa. Jest partnerką kobiet w starciach i trudnych rozmowach z pracodawcą. Chroni kobiety przed niesprawiedliwym zwolnieniem. Konsultuje wypowiedzenia, umowy o zakazie konkurencji, kontrakty menadżerskie. Drugą twarzą Elżbiety jest działalność społeczna. Jest inicjatorką Woman Labour Matters, pierwszego w Polsce projektu społecznego zwiększającego świadomość prawną kobiet w relacjach z pracodawcą.
TEMAT PRELEKCJI
Między zaufaniem a kontrolą. Jak zorganizować efektywną pracę zdalną i hybrydową z szacunkiem do prywatności pracownika

Prowadzący

mec. Elżbieta Niezgódka
W ostatnim czasie sfera pracy zlała się z naszym życiem prywatnym. Z jednej strony codziennie mierzymy się z logistyką pracy w domu. Z drugiej, jako pracodawcy zastanawiamy się, czy rzeczywiście w domu pracownicy pracują efektywnie przez pełne 8 godzin. A może poświęcają część czasu czynnościom domowym? Na jak daleko idącą kontrolę pracowników zdalnych i hybrydowych pozwalają przepisy? Na co powinien uważać menadżer nadzorujący swoich pracowników? O środowisku prawnym i przepisach regulujących kwestię pracy zdalnej i hybrydowej opowie mec. Elżbieta Niezgódka. Z wystąpienia dowiesz się m.in.: Co przepisy mówią o pracy zdalnej i hybrydowej? Jakie środki może wykorzystać pracodawca przy kontroli pracy pracownika na home office i pracy hybrydowej? Co w praktyce oznacza elastyczny czas pracy? Jak rozliczać nadgodziny na home office? Good practices dla pracy zdalnej i hybrydowej dla pracodawców.
Maciej Noga
Przedsiębiorca, inwestor, ekspert obszaru HR Tech z ponad 20-letnim doświadczeniem. Współtwórca Grupy Pracuj oraz wielu funduszy inwestycyjnych. Entuzjasta nowych technologii i rozwoju branży HR. Chętnie dzieli się najnowszą wiedzą i inspiruje organizacje do skutecznej walki o talenty.
TEMAT PRELEKCJI
Akcja – reakcja, czyli jak wygląda dziś wspierające środowisko pracy

Prowadzący

Maciej Noga
Cyfrowa i cywilizacyjna wolta nie dokonały się wraz z pandemią. One trwają i będą dynamicznie zmieniać naszą rzeczywistość na co dzień. Z wystąpienia Macieja Nogi dowiesz się jak przygotować organizację do wyzwań przyszłości, jak tworzyć stymulujące i angażujące środowisko pracy wspierając przy tym pracowników. Ekspert podzieli się także wiedzą z obszaru HR Tech i przedstawi konkretne rozwiązania, które pomagają HR-owcom i organizacjom lepiej dopasować się do nowych potrzeb, oczekiwań i realiów. Podczas prelekcji poznasz: Skuteczne metody i narzędzia budowania angażującego środowiska pracy dopasowane do aktualnych potrzeb i oczekiwań zarówno pracowników, jak i pracodawców, Trendy, które nie tylko globalnie – ale i lokalnie – kształtują pracę w HR oraz zmieniają rolę HR-owca w organizacji, Rozwiązania, które wspierają HR oraz dlaczego warto je wdrożyć w Twojej firmie, Praktyczne przykłady zastosowania najnowszych technologii oraz oswajania ich w codziennej praktyce.
Michał Zalewski
TEMAT PRELEKCJI
Prowadzenie konferencji

Prowadzący

Michał Zalewski