WYDARZENIE

Wyzwania HR Online | 2020

13.10.2020
transmisja online ze studia w Warszawie
  • Relacja
  • Prelegenci
  • Galeria

Jakie wyzwania stały przed HR w 2020 roku?


Od kilku lat konferencje Wyzwania HR gościły każdego roku w 5 miastach Polski: Katowicach, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu, niosąc ze sobą branżową merytorykę. Zmiany, jakie przyniósł ze sobą 2020 rok, sprawiły, że postanowiliśmy zmienić formułę wydarzenia i przenieść je całkowicie do świata wirtualnego.  Niezmiennie, chcąc jak najlepiej odpowiadać na potrzeby HR-owców różnych specjalizacji, program konferencji stworzyliśmy w oparciu o badanie preferencji uczestników. W agendzie zatem pojawiły się następujące obszary tematyczne:

  1. JĘZYK ORGANIZACJI   |  Czy język employer brandingu jest zrozumiały i… sprofilowany pod grupę docelową? |  wiedzą dzielił się Filip Nocny
  2. KULTURA ORGANIZACJI  |  Kultura organizacyjna i wartości firmowe są na ustach wszystkich w branży human resources, ale czy teoria = praktyka? |  co przybliżał Maciej Kuźmicz
  3. ANGAŻUJĄCA ORGANIZACJA  |  Doświadczenia kandydatów i pracowników są równie ważne. Jak działania employee experience wpływają na zaangażowanie i motywację? |  o czym opowiadała Marta Bryła-Gozdyra
  4. ROZWÓJ W ORGANIZACJI  |  Rozwijać inaczej: programy mentoringowe w organizacjach. Jaka moc drzemie w potencjale natywnym? |  doświadczeniami i inspiracjami podzieliła się Krystyna Błocka-Sowińska
  5. KOMUNIKACJA ORGANIZACJI Z KANDYDATAMI  |  Krok I to świadomość konieczności dbania o pozytywne doświadczenia kandydatów w procesie rekrutacji. Krok II to… sprawdzenie, czy nasz CX faktycznie działa?  |  działania rekomendował Krystian Adamczyk
  6. HR-OWIEC W ORGANIZACJI  |  HR-owiec przyszłości. Człowiek od ludzi czy od robotów? |  o kluczowym znaczeniu kompetencji HR mówiła Maria Rotkiel

Wydarzenie kolejny raz brawurowo prowadził Michał Zalewski.

W 2-dniowym wydarzeniu wzięło udział ponad 600 uczestników!

Po szczegóły dotyczące prelekcji i sylwetek dzielących się wiedzą ekspertów i prowadzącego zapraszamy do zakładki Prelegenci.

Partnerzy strategiczni

Michał Zalewski
Ekspert w zakresie komunikacji oraz zarządzania informacją, właściciel marki Dobrze Powiedziane, konferansjer i miłośnik szwedzkiego stylu życia. Członek dyrekcji i rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego. Z KBF i Centrum Kongresowym ICE Kraków, którego operatorem jest KBF, jestem związany od 2013 r. Początkowo odpowiadał za działania związane z kreacją i brandingiem. Dziś jest odpowiedzialny za działania z zakresu public relations, komunikacji kryzysowej oraz zarządzania ryzykiem. Opiekuję się ponad 70-cioma markami z obszarów: branża spotkań, literatura, film, muzyka oraz turystyka. Pełnił obowiązki Kierownika Działu Nowych Mediów i PR. Członek zespołu Departamentu Marketingu KBF, nagrodzonego Grand Prix V edycji konkursu Marketing Roku 2014. Laureat 2. miejsca konkursie PRotony 2015 w kat. Debiut w PR oraz Złote Spinacze 2015 w kat. PR miejsca, miasta, regionu, nominowany do tytułu Młody Wilk – Odkrycie roku w konkursie Dyrektor Marketingu 2015. Współtworzy wizerunek ICE Kraków - pięciokrotnego laureata konkursu Meetings Star Award dla najlepszych centrów kongresowych Nowej Europy. Promotor cyklicznych spotkań ze studentami krakowskich uczelni wyższych, podczas których przekazuje wiedzę o przemyśle spotkań oraz jego znaczeniu dla marketingu miejsc i promocji marek miejskich. Doświadczenie zdobywał prowadząc Biuro Promocji kina KIJÓW.CENTRUM w Krakowie. W Małopolskiej Sieci Kin Cyfrowych odpowiadał za promowanie wydarzeń zaliczanych do grupy „alternative content”, takich jak transmisji spektakli operowych z The Metropolitan Opera, przedstawień baletowych z najlepszych teatrów muzycznych świata oraz transmisji koncertów muzyki klasycznej. Współpracuje również z branżą life science – m.in. od pięciu lat jest PR Consultantem Centrum Leczenia Niepłodności PARENS oraz Grupy Medycznej PARENS.
TEMAT PRELEKCJI
Prowadzenie konferencji

Prowadzący

Michał Zalewski
Marta Bryła-Gozdyra
Dyrektor zarządzająca Everbe. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach w zarządzaniu firmą, marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Doświadczony konsultant ds. customer & employee experience oraz psychologii organizacji, certyfikowany coach oraz wieloletni wykładowca akademicki psychologii zachowań konsumentów oraz strategii marki. Badaniami, projektowaniem i zarządzaniem doświadczeniami klientów oraz jego wpływem na lojalność w teorii i praktyce zajmuje się od blisko 14 lat. Jej uwagę zajmuje zwiększanie efektywności przedsiębiorstwa przez koncentrację na człowieku i budowę proklienckich kultur organizacyjnych, szczególnie w kontekście wpływu zadowolenia pracowników na zadowolenie i lojalność klientów. Założycielka i dyrektor zarządzająca w EVERBE oraz członek kapituły Firmy Przyjaznej Klientowi oraz Inwestora w Kapitał Ludzki. Autorka wielu publikacji oraz wystąpień publicznych w obszarze customer experience, employee experience, obsługi klienta oraz kultury organizacyjnej. Jej publikacje można spotkać w „Marketingu w praktyce“, „Nowej sprzedaży“ i innych. Współpracuje z firmami różnej wielkości zarówno w sektorze B2B, jak i B2C, między innymi: IKEA, Netia, mBank, Orlen, Pracuj, PKO Ubezpieczenia, Santander BZ WBK, PMI, Pracuj, Generali, Media Markt Saturn Polska, Szynaka Meble-WFM, PPG, Roche, Innology, UPC i innymi. Absolwentka zarządzania biznesem, psychologii organizacji oraz psychologii zachowań konsumenckich.
TEMAT PRELEKCJI
Doświadczenia kandydatów i pracowników pod lupą. Jak działania employee experience wpływają na zaangażowanie i motywację w szczególnych czasach zmian?

Prowadzący

Marta Bryła-Gozdyra
Dynamiczne zarządzanie wiedzą na temat potrzeb i oczekiwań pracowników może budować pozytywny customer experience oraz lojalność klientów. W jaki więc sposób współczesny HR może wspierać biznes? Jak i dlaczego znajomość działań CEM może wspomóc utrzymanie zaangażowania pracowników, nie tylko w czasie pandemii? Od budowania zadowolenia pracownika do budowy przewagi konkurencyjnej firmy – tylko sprawdzone przepisy! :)
Maciej Kuźmicz
Partner w agencji komunikacji marketingowej Inntu. Strateg z bogatym doświadczeniem wdrożeniowym. Projektował działania komunikacyjne największych ubezpieczycieli w Polsce, inwestycji infrastrukturalnych, branży IT. Pracował ze startupami, tworzył media, promował polskich artystów za granicą. Stale poszukuje nowych sposobów skutecznego porozumiewania się: twórca metody warsztatowej ArtInsight opartej o fotografię kolekcjonerską Kacpra Kowalskiego. Certyfikowany trener metody LEGO® Serious Play®.
TEMAT PRELEKCJI
Kultura organizacyjna i wartości firmowe w dobie przewrotu na rynku pracy. Diagnoza, weryfikacja i redefinicja działań.

Prowadzący

Maciej Kuźmicz
Sens działania, poczucie wartości pracy, empowerment – kluczowe pojęcia w działaniach z pracownikami są bardzo abstrakcyjne, zwłaszcza w trudnych czasach, kiedy niejeden z nich przechodzi kryzys motywacji. W jaki sposób przekuć górnolotne stwierdzenia w działania, których sens dostrzegą pracownicy? Jak wyjaśnić najważniejsze pojęcia oraz jak zaangażować w ich współtworzenie komunikując kulturę firmy? Kto powinien podjąć się tego zadania? Jakie zmiany i strategie w nowych realiach przyjmują najlepsi? Kogo podpatrywać i kim inspirować się w obecnych czasach? O tym, jak twórczo i skutecznie budzić w ludziach zainteresowanie najważniejszymi tematami w firmie – również w czasie kryzysu, opowie Maciej Kuźmicz, ekspert projektowania komunikacji w organizacji.
Krystyna Błocka-Sowińska
Coach, Mentor z Europejską Indywidualną Akredytacją EIA EMCC na poziomie practitioner. Konsultant biznesowy, wykładowca akademicki. Doświadczony menedżer, ponad 20 lat w branży B2B. Od 14 lat w branży szkoleniowej. Dyrektor sprzedaży w firmach szkoleniowo – doradczych: DOOR Group SA, Franklin Covey, Instytut Rozwoju Biznesu. Współzałożycielka i prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Mentorów, współtwórca studiów podyplomowych z mentoringu oraz Akademii Mentora. Członek EMCC Poland (European Mentoring & Coaching Council Poland). Jest mentorem w Fundacji Liderek Biznesu oraz wykładowcą w Collegium Civitas. Pomaga organizacjom projektować nowatorskie rozwiązania rozwojowe dla pracowników, wspiera w planowaniu kariery zawodowej, rozwoju przywództwa, uczy budować efektywne zespoły oraz długotrwałe relacje w biznesie.
TEMAT PRELEKCJI
Wykorzystanie potencjału i siły drzemiącej wewnątrz organizacji jako sposób na optymalizację kosztów i utrzymanie działań rozwojowych w trudnych czasach.

Prowadzący

Krystyna Błocka-Sowińska
Rok 2020 jest wielką rewolucją, która dotknęła większość firm, niezależnie od branży ich działania. Niejedna z nich musiała przemodelować programy rozwojowe pracowników i szuka obecnie sposobu, jak zadbać o rozwój pracowników bez wykorzystania zewnętrznych narzędzi. Jak więc zdiagnozować i wykorzystać potencjał natywny, drzemiący wewnątrz firmy? Od czego zacząć budowanie programów mentoringowych i jak to robić? Kto może zostać mentorem, kto nie powinien i jaka jest jego rola w relacji z mentee? Co może zyskać organizacja, rozwijając pracowników w oparciu o to podejście?
Krystian Adamczyk
Product Marketing Specialist, eRecruiter. Autor serii podcastów „O rekrutacjach przy kawie”, w których rozmawia z rekruterami o ich wyzwaniach na dzisiejszym rynku pracy. Z branżą HR związany od 2014 roku. Na co dzień odpowiada za komunikację z użytkownikami platformy eRecruiter. Swoimi działaniami stara się przekonywać o tym, jak istotnym elementem rekrutacji jest candidate experience i jak wpływa na postrzeganie marki pracodawcy. Zwolennik hasła: Twój kandydat to Twój klient.
TEMAT PRELEKCJI
Audyt Candidate Experience. Jak spełniać oczekiwania kandydatów (również w czasie kryzysu)?

Prowadzący

Krystian Adamczyk
Według raportu „Candidate Experience w Polsce 2019”, tylko 16% firm regularnie, przynajmniej raz w roku, sprawdza opinie kandydatów o swojej firmie. Skąd zatem czerpać najświeższą wiedzę o oczekiwaniach kandydatów? Jak budować doświadczenia aplikujących w procesie rekrutacji? Jak sprawdzić, czy prowadzone obecnie działania są skuteczne? Jak kreować nowe ścieżki doświadczeń kandydatów w trudnych, kryzysowych sytuacjach? Zapraszamy na audyt Candidate Experience. Będą trudne pytania i… proste rozwiązania, które będziesz mógł wdrożyć zaraz po powrocie do biura.
Maria Rotkiel
Psycholog, terapeutka rodzinna, terapeutka par, trenerka motywacyjna rozwoju zawodowego i osobistego, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna European Association for Cognitive and Behavioural Therapies, certyfikowana terapeutka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, specjalistka public relations, trenerka biznesu, dydaktyk, doradca zawodowy i osobisty, publicystka. Prowadzi praktykę psychologiczną, terapeutyczną i trenerską specjalizując się w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz systemowym i motywacyjnym. Prowadzi między innymi terapię uzależnień, terapię zaburzeń nastroju i terapię rodzinną w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prowadzi warsztaty i wykłady z zakresu rozwoju zawodowego i osobistego, treningi kompetencji wychowawczych dla rodziców i pedagogów, szkolenia z zakresu mediacji i negocjacji oraz psychologii biznesu, zarządzania zespołem, komunikacji, interwencji kryzysowej, terapii poznawczo – behawioralnej, terapii grupowej oraz terapii par i rodzinnej. Autorka poradników psychologicznych, prowadzącą programy telewizyjne, ekspert w mediach oraz kampaniach społecznych.
TEMAT PRELEKCJI
HR-owiec przyszłości. Przewaga człowieka nad maszyną

Prowadzący

Maria Rotkiel
Ostatnie miesiące były przepełnione niepewnością, ale również wieloma wyzwaniami, zwłaszcza dla HRowców. Organizacje musiały znaleźć nowe sposoby na budowanie i utrzymywanie kultury organizacji w trudnych czasach i przenieść je do sieci. Ponadto, w dobie przemian technologicznych, sztucznej inteligencji, botów i rozważań, czy “wszystkich nas zastąpią maszyny”, warto wziąć pod lupę, co jest (i pozostanie) siłą w branży human resources. Odpowiemy sobie na pytania, jak wielkie znaczenie ma zarządzanie emocjami w pracy HR-owca, dlaczego empatia, emocje i dbanie o siebie są tak ważne i, finalnie, jak wykorzystywać kompetencje z zakresu inteligencji emocjonalnej i społecznej w codziennej pracy.
Filip Nocny
Strateg komunikacji, kreatywny copywriter, SEO Content Manager oraz doświadczony trener, który w przyjazny sposób przekazuje specjalistyczną wiedzę. Praktyk z krwi i kości. Wspiera gigantów i pomaga mikro-markom realizować wielkie projekty. Pracuje dla topowych firm w Polsce. Właściciel firmy Arena Szkoleń oraz dyrektor kreatywny agencji marketingowej typu One Man Hero pod szyldem filipnocny.pl. Wulkan pozytywnej energii, miłośnik komunikacji human 2 human, badań marketingowych i kultowego polskiego kina.
TEMAT PRELEKCJI
Copywriting, który robi różnicę. Język komunikacji marki pracodawcy adekwatny do nowych realiów rynku pracy.

Prowadzący

Filip Nocny
W związku z pandemią, większość firm przenosi swoje działania employer brandingowe do sieci. Szczególnie ważne więc jest, aby firma wyróżniała się i mówiła własnym głosem. Jak więc odzwierciedlić słowami biznesowe DNA i kreować atrakcyjny wizerunek pracodawcy? Jak wyeksponować markę w tłumie i ulokować ją w nowej świadomości odbiorców? Jak zmienić korpo-gadkę w język korzyści? Jak tworzyć i zmieniać notatki firmowe w skuteczne teksty, korzystając z gotowych matryc? Dynamiczny wykład, profesjonalne techniki i konkretne przykłady. Słowem: przydatna wiedza od pierwszej litery do ostatniej kropki!