WYDARZENIE

Wyzwania HR 2018: Wrocław

17.10.2018
Wrocław
  • Relacja
  • Prelegenci
  • Galeria

Trzecia konferencja z cyklu Wyzwania HR w tym roku za nami.

Wrocławska branża HR, Pracuj.pl, prelegenci i partnerzy wydarzenia wspólnie przyjrzeli się zagadnieniom:

  1. skutecznemu i dopasowanemu do specyfiki branży zarządzaniu projektami w HR, o czym opowiedział Mariusz Kapusta,
  2. szukaniu prostych i optymalnych rozwiązań dla problemów poprzez stosowanie Design Thinking, w co wprowadziła uczestników Iwona Gasińska-Mulczyńska,
  3. komunikacji między pokoleniami w miejscu pracy i nie tylko, nad czym pochylił się i okrasił anegdotami Piotr Kraśko,
  4. opowiadaniu historii… takich, które wesprą zarówno budowę marki pracodawcy, jak i tę działu HR, który to temat przybliżył Piotr Bucki,
  5. trendom i przyszłości branży – nie tylko w obszarze HR tech! – podczas wystąpienia Macieja Nogi,
  6. aby na koniec odpowiedzieć sobie na pytanie – czy ważne jest faktycznie, JAK działamy, czy pracujemy w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami i co z tego wynika, czym podzieliła się Anna Jakubowski.

Konferencję prowadził Rafał Żak.

Dziękujemy, że byliście z nami!

Partnerzy strategiczni

Rafał Żak
Trener i mówca motywacyjny. Prowadził prezentacje również podczas Kongresu Kadry, HR Camp, Forum MSP, Konferencji Wynagradzania firmy Sedlak i Sedlak, Festiwalu Inspiracji, czy konferencji Efektywne przywództwo. Prowadzi projekty rozwoju kompetencji menedżerskich, trenerskich i coachingowych. Jest akredytowanym coachem (ACC w ICF), pracuje głównie z menedżerami. Rozwija kompetencje osobiste pracowników. Najczęściej w zakresie kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów, współpracy zespołowej oraz efektywności osobistej. Jest zwycięzcą konkursu mówców organizowanego przez Stowarzyszenie Mówców Polskich. Podczas wykładów Rafał przekazuje sposoby na podejmowanie wyzwań i wychodzenie z inicjatywą oraz jak podnosić innowacyjność u pracowników.
TEMAT PRELEKCJI
Prowadzenie konferencji

Prowadzący

Rafał Żak
Mariusz Kapusta
Ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami. Na jego ponad 17 lat doświadczenia składa się prowadzenie międzynarodowych projektów dla Procter & Gamble, szkolenie managerów globalnych korporacji oraz prowadzenie projektów łączących IT, a także wykorzystanie gier w biznesie i zarządzanie firmą. Wykłada zarządzanie projektami na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi program „Zarządzanie Projektami w Praktyce” dla studentów MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jako członek zarządu Fundacji Spartanie Dzieciom realizuje projekty charytatywne i pełni rolę mentora dla wolontariuszy. Pasjonuje go upraszczanie zarządzania projektami. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku”. Twórca metody 12 pytań KISS PM ™, dzięki której zarządzanie projektami nie jest trudne. Poznaj metodę na www.12pytan.pl
TEMAT PRELEKCJI
Kiedy deadline goni deadline. Jak skutecznie zarządzać projektami w HR?

Prowadzący

Mariusz Kapusta
Zarządzanie projektami jest złożone. Ale wcale nie musi być trudne! Może być proste, praktyczne i przyjazne. Nie chodzi o to, żeby się spinać, tylko o to, żeby wygrywać! W czasie prelekcji: dowiesz się jakie błędy najczęściej popełniają HR w swoich projektach; wcielisz się w rolę kierownika projektu i zobaczysz, czy uda Ci się go zakończyć sukcesem; ocenisz jakie masz szanse sukcesu w aktualnym projekcie; nauczysz się je zwiększać. A trochę przy okazji zobaczysz, że w zarządzaniu projektami chodzi o coś więcej niż papierki. O co? To już, gdy się spotkamy :). Aha, i nie będzie to standardowy wykład. To będzie wykład w formie gry. Szykuj się.
Iwona Gasińska-Mulczyńska
Założycielka Design Thinking Institute. Z zawodu projektantka, specialistka budowania wizerunku firm. Buduje strategie komunikacji i designu. Posiada 20-letnie doświadczenie w biznesie oraz w pracy w międzynarodowym środowisku. Studia na kierunku graphic design ukończyła w Academy of Art University w San Francisco, ze specializacją corporate identity. Wiedzę o praktycznym biznesie pogłębiała na studiach Executive MBA. Od 1994 zaangażowana była w tworzenie skutecznych strategii firm w pracowniach designu w USA i Polsce. "Wyznawca" praktycznego aspektu designu w biznesie. Ważna dla niej jest forma (współ)pracy z klientem. Opracowała pierwszy w Polsce pakiet dydaktyczny - "Design Thinking: Starter" do samodzielnej nauki tej metodologii. Obecnie pasjonuje ją projektowanie procesów i struktur biznesowych wspierających strategię firmy.
TEMAT PRELEKCJI
Design Thinking w HR. Doświadcz porażki, by odnieść sukces

Prowadzący

Iwona Gasińska-Mulczyńska
Procesy dają poczucie bezpieczeństwa, które może prowadzić do stagnacji. Jest jednak metoda na to, aby tchnąć nowe życie w poszukiwanie rozwiązań i generowanie nowych pomysłów. Zobacz, jak Design Thinking może wesprzeć pracę HR. 1. Trend DT w HR – dlaczego biznes to „kupuje”? 2. Jak budować zespoły ekspertów i wykorzystywać potencjał istniejący wewnątrz organizacji? 3. Jak definiować problem i określać cel zmian? 4. Jak włączyć proces kreatywny w projekcie biznesowym, jakie narzędzia wykorzystać? 5. Jak oszczędzić czas, zmniejszyć koszty i widzieć efekty? 6. Co jest ważne, co ważniejsze? Jakie są pryncypia design thinkera.
Piotr Kraśko
Był korespondentem telewizji publicznej w Rzymie i w Waszyngtonie. Od 2008 roku był gospodarzem głównego wydania „Wiadomości”, a od 2012 również szefem tego programu. Od 2013 roku prowadził w TVP Info program „Dziś wieczorem”. Relacjonował pielgrzymki papieża Jana Pawła II, zamach bombowy w Londynie w 2005, tsunami w Azji w 2004, katastrofę samolotu prezydenckiego w 2010, trzęsienie ziemi, tsunami i katastrofię w elektrowni jądrowej Fukushima I w 2011, wydarzenia podczas Euromajdanu w 2014. Od kwietnia 2016 razem z Kingą Rusin prowadzi weekendowe wydania programu „Dzień Dobry TVN” oraz jest gospodarzem programu „Fakty z zagranicy” w TVN24 BIS.
TEMAT PRELEKCJI
Komunikacja międzypokoleniowa. Jak budować budować relacje między pokoleniami?

Prowadzący

Piotr Kraśko
Wiesz jak wygląda świat Twoich pracowników z najmłodszych pokoleń na rynku pracy? Co ich motywuje? Czemu wolą mieć wybór, niż oddawać podejmowanie decyzji w ręce innych? Jak świat online wpłynął na ich rzeczywistość i funkcjonowanie? Trudność w porozumiewaniu bierze się z innych perspektyw widzenia świata i sposobu zbierania życiowych doświadczeń. Wspólnie spojrzymy na różnice pokoleniowe, ich konsekwencje, zmiany w sposobie komunikacji. Często managerowie pracownicy i managerowie pokolenia baby boomers i X twierdzą, że młodsze pokolenie jest słabo zmotywowane. Praca jest dla nich tylko obowiązkiem, a nie pasją. Czy rzeczywiście? Znalazłoby się sporo dowodów, że tak. A jednak wiele wskazuje na to, że tak nie jest.
Piotr Bucki
Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademi wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na InnPoland oraz stronie www.bucki.pro. Pisze dla Malemana, Dolce Vita, Madame, Marketing w Praktyce i wielu innych. Autor książek „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Life’s a pitch and then you die” oraz „Złap równowagę”. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.
TEMAT PRELEKCJI
#HRStorytelling

Prowadzący

Piotr Bucki
Jak ideę storytellingu skutecznie wykorzystać w branży human resources? Sprawdź, jak opowiadaniem historii wesprzeć nie tylko budowanie marki dobrego pracodawcy, ale również... komunikację i markę działu HR wewnątrz organizacji.
Maciej Noga
Członek Zarządu w Grupie Pracuj, współzałożyciel firmy. Obecnie jako Chief Investment Officer odpowiada za inwestycje i rozwój nowych projektów. Związany z firmą od początku działalności, najpierw na stanowisku Dyrektora Marketingu, a od 2 lat CIO. Współtwórca i Partner funduszu typu „angel investment” – HedgeHog Fund (od 2012). Jest również współzałożycielem i Partnerem Valores, pierwszego w Polsce funduszu venture philanthropy. Zasiada w radzie nadzorczej firmy X-press Couriers oraz Video Recruiting Solutions. Członek zarządu Chicago Booth alumni club in Poland oraz członek społecznego zespołu doradców Stowarzyszenia Integracja. Ukończył z wyróżnieniem studia MBA na University of Chicago Booth School of Business. Absolwent Zarządzania i Marketingu na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Marketingu i Strategii Marketingowych w Szkole Głównej Handlowej oraz doktorant w Szkole Głównej Handlowej.
TEMAT PRELEKCJI
Ku przyszłości! Czy trendy w HR to tylko technologie?

Prowadzący

Maciej Noga
Gdzie jeszcze kryją się innowacje i zmiany, które nieuchronnie napływają również na rynki pracy i do branży human resources? Zapraszamy do wspólnej refleksji nad (nieodległą) przyszłością HR-owej rzeczywistości podczas autorskiego przeglądu trendów nie tylko HR-tech.
Anna Jakubowski
Anna Jakubowski posiada ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie pracy na stanowiskach Senior Executive. Pracowała miedzy innymi dla Procter & Gamble, Coca-Cola Hellenic Bottling Company i The Coca-Cola Company w całej Europie i Ameryce Północnej. Jest członkinią Rady Nadzorczej Banku Millennium S.A. w Polsce. Udziela się na rzecz społeczności, w których żyje. Obecnie angażuje się w pracę Zarządu Polskiego Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA). Była przewodniczącą Effie Awards Polska 2016. Poza obowiązkami zawodowymi jest zapalonym zwolennikiem rozwoju młodych liderów i wspierania kobiet, więc chętnie angażuje się do programów takich jak Global Shapers Warsaw Hub – Mentor4Starters czy inicjatywy na rzecz przedsiębiorczości społecznej – Social Wolves oraz Hult Prize Challenge.
TEMAT PRELEKCJI
Chodzi o to, JAK

Prowadzący

Anna Jakubowski
To, co robisz jest bardzo ważne, ale JAK to robisz jest jeszcze ważniejsze. Tylko od Ciebie zależy Twoja marka i to, co po sobie zostawisz w organizacji. Jakość Twoich działań buduje kulturę organizacji oraz wpływa na środowisko, którego jesteś częścią. JAK – to dyskusja tocząca się wokół jakości i przywództwa, która zaprasza do refleksji nad jego wartościami i tego, jaki pozytywny wpływ wywierasz.