Ciekawy benefit? Auto w abonamencie!

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe, owoce w biurze – firmy prześcigają się w pomysłach na to, jak być atrakcyjnym pracodawcą. Jeśli naprawdę chcesz wyróżnić się na rynku, zaproponuj swoim pracownikom dofinansowanie do wynajmu samochodu.

artykuł sponsorowany

Znalezienie fachowców i zatrzymanie na dłużej dobrych pracowników to problemy, z którymi mierzy się coraz więcej branż w Polsce. Firmy poszukują więc sposobów na to, jak budować wśród kadry zaangażowanie i lojalność. W efekcie na rynku pojawiają się coraz ciekawsze formy pracowniczych benefitów.

Wszechstronne bonusy

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe czy dofinansowanie kursów językowych to już standard na rynku, coś co firma musi zaoferować pracownikowi jako opcję minimum. Do listy tej można dodać oraz bardziej pożądany elastyczny czas pracy połączony z możliwością pracy zdalnej, bilety do kina czy też wyjścia i wyjazdy integracyjne. Oprócz korzyści materialnych coraz większe znaczenie zaczynają mieć kwestie związane z budowaniem atmosfery w pracy, na przykład dzięki przyjaznym, designerskim i atrakcyjnie wyposażonym biurom (np. w sprzęt sportowy czy basen). Przybywa też pracodawców wspierających swoich pracowników firmowymi przedszkolami, dzięki czemu matki mogą szybciej wrócić do pracy po urlopie macierzyńskim i zredukować stres związany z łączeniem obowiązków zawodowych z rodzicielskimi. Tego typu pomysły są pozytywnie odbierane przez pracowników, ale ich minusem jest powtarzalność.

Testuj nowinki

Jeśli firma chce wyróżnić się na rynku, powinna zaskoczyć czymś nowym. Jedną z takich nowinek jest współfinansowanie wynajmu samochodów – pomysł, który jest obecnie testowany na rynku dzięki firmie Carsmile. „Pracodawca może zaproponować pracownikowi współfinansowanie abonamentu samochodowego. Dzięki temu, miesięczny koszt użytkowania auta jest wyraźnie niższy niż w przypadku umowy zawartej indywidualnie, a pracownik może jeździć nowym i bezpiecznym autem nie wydając na to swoich oszczędności”  – wyjaśnia Łukasz Domański, prezes firmy. „Łącząc dofinansowanie ze strony pracodawcy ze specjalnym rabatem udzielonym przez Carsmile, pracownik może zaoszczędzić na miesięcznym abonamencie nawet 25%” - dodaje. Możliwe jest też dostosowanie kwoty wsparcia do rodzaju stanowiska.
Jeśli firma nie dysponuje budżetem, aby dofinansowywać abonamenty, możliwa jest też współpraca polegająca jedynie na przygotowaniu specjalnej oferty dla pracowników. Tu korzyści mogą wynieść 5-10% w stosunku do standardowych cenników, co pozwoliłoby pracownikowi wynajmującemu auto zaoszczędzić do 100 zł miesięcznie.
Wynajem samochodów to ciekawe rozwiązanie dla pracowników, którym firma nie może zaproponować samochodu służbowego lub dla osób, które potrzebują auta na cele prywatne. „Testujemy już nasze rozwiązanie w jednej z największych firm z branży IT oraz w pierwszym banku” – zdradza Łukasz Domański.

Ulga dla obcokrajowców

Specjalna oferta wynajmu samochodów jest też dobrym pomysłem dla firm, które mają duży udział pracowników - obcokrajowców. „To osoby, które zwykle przyjeżdżają do Polski na jakiś czas, na przykład na kilka lat i nie mają potrzeby zakupu auta na własność, a gdyby nawet chciały to zrobić, to mogą mieć problem z uzyskaniem kredytu bankowego” – podkreśla Łukasz Domański. Jak może wyglądać współpraca pracodawcy z Carsmile? Punktem wyjścia jest przygotowanie dedykowanej oferty. Może to być pełne spektrum pojazdów dostępnych na platformie (firma oferuje pojazdy ok. 30 marek samochodowych, prezentując online ponad 500 modeli o różnej sylwetce, przeznaczeniu i wyposażeniu) lub ograniczenie oferty do wybranej grupy pojazdów.

Dedykowana platforma

W kolejnym kroku Carsmile przygotowuje specjalną stronę internetową, dostępną tylko dla pracowników. Na stronie tej mogą samodzielnie wybrać auto dla siebie, skonfigurować je oraz złożyć zamówienie. Proces obsługi użytkownika, którego elementem jest weryfikacja zdolności kredytowej, przebiega online. Umowa akceptowana jest smsem. Możliwe jest też stworzenie dodatkowych narzędzi informatycznych, umożliwiających np. bezpośrednie potwierdzenie warunków zatrudnienia u pracodawcy, co dodatkowo uprościłoby proces zawierania umowy.

Wizerunek nowoczesnej firmy

Abonamenty samochodowe to wciąż nowa, ale szybko rozwijająca się usługa na polskim rynku. Najemca opłaca miesięczną ratę, nie martwiąc się o ubezpieczenie auta, serwisy, zakup i wymianę opon, ani o to, ile jego auto straci na wartości. Abonamenty samochodowe wpisują się nowoczesne trendy „używania” zamiast „posiadania”, dzięki którym wielką popularność zdobyły w ostatnich latach takie serwisy, jak Netflix czy Spotify oraz usługi takie, jak carsharing czy coworking. Pracodawca oferując pracownikom tego rodzaju benefity zyskałby więc dodatkowo wizerunek nowoczesnej firmy.
Adam Todorowski
Dyrektor sprzedaży w Carsmile, współtwórca innowacyjnych produktów związanych z motoryzacją i moto finansami. Wcześniej związany m.in. z sektorem bankowym, gdzie odpowiadał za sprzedaż kredytów w kanałach online. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Prywatnie miłośnik gór i narciarstwa.

Zobacz podobne

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.

Zetki szukają pracodawcy… odpowiedzialnego społecznie

Budowanie marki pracodawcy to nie tylko kampanie employer brandingowe. To także – a może przede wszystkim – codzienne, pojedyncze działania, które połączone w całość stają się gwarantem wartości istotnych dla pracowników. W działania te wpisują się także inicjatywy społeczne i akcje charytatywne. Czy to zainteresuje kandydatów reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy? Tak i być może zdziwisz się, jak bardzo.

Tysiące twarzy, setki miraży, czyli przegląd ciekawych działań EB

Słowa Kory Jackowskiej oddają doskonale obraz tego, co na co dzień oglądamy w sieci. Najmłodsze pokolenie – zsieciowane od urodzenia – widziało już naprawdę wiele, dlatego nie tak łatwo je zaskoczyć. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do niego, potrzeba czegoś więcej niż znajomość digital marketingu i narzędzi internetowych. Liczy się kreatywny, ale też „do bólu prawdziwy” pomysł, który bez pompy, patosu i lukru pokaże to, co w życiu zawodowym jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy mowa o dużych projektach rekrutacyjno-wizerunkowych, czy zwykłych, codziennych aktywnościach w social mediach, trendy EB coraz silniej krążą wokół uniwersalnych wartości – otwartości, różnorodności i autentyczności.

Na cyfrowym tropie, czyli gdzie Zetki szukają informacji o pracodawcach?

Zwinnie poruszają się między wieloma aplikacjami, a Internet to ich naturalne środowisko. Zanim wyślą CV albo zgłoszą się do programu stażowego, zrobią w sieci dokładny research na temat pracodawców. I nie ma w tym nic dziwnego, żyjemy równolegle w dwóch światach – online i offline (niekiedy z przewagą online). Jak i gdzie zdobyć uwagę młodego kandydata, który jest permanentnie zalogowany? Skieruj ją w te miejsca, w których poszerzą swoją wiedzę, poznają kulturę organizacji i zobaczą autentyczny obraz marki.