Blog Employee experience

Optymalizacja procesów pracy: 5 kroków do osiągnięcia pozytywnych doświadczeń pracowników poprzez automatyzację

W 2023 roku na rynku pracy jest wiele pokoleń, rośnie liczba pracowników zdalnych i trwa nieustanna walka o wykwalifikowanych kandydatów. To wszystko sprawia, że firmy – od start-upów po korporacje – muszą ustalić właściwe priorytety, aby sprawnie działać. Rodzi się pytanie – jak stworzyć środowisko pracy, w którym pracownicy maksymalnie wykorzystują swój potencjał oraz działają produktywnie, co ostatecznie przekłada się na pozytywne doświadczenia pracownicze, wzrost wydajności i lojalności, a także chęci rozwoju wraz z firmą.

Automatyzacja jako narzędzie budowania pozytywnych doświadczeń pracowników

Tworzenie pozytywnych doświadczeń pracowników w zespole wiąże się z minimalizowaniem ich obciążenia obowiązkami, dawaniem im okazji do wykazywania się, swobodnego rozwijania potencjału oraz osiągania celów. To wszystko jest możliwe dzięki prostemu rozwiązaniu – automatyzacji procesów pracy, którą PeopleForce zapewnia swoim klientom. Ta nieustannie rozwijająca się platforma HR została zaprojektowana tak, aby poprawiać doświadczenia pracowników w trakcie całej ich drogi zawodowej.

Przyjrzyjmy się pięciu procesom, które można zautomatyzować za pomocą zaawansowanej platformy HR, aby promować pozytywne doświadczenia pracowników.

5 kroków do łatwej automatyzacji procesu pracy

Automatyzacja rekrutacji i zatrudniania

Nowoczesne platformy HR i systemy ATS znacznie upraszczają pracę rekruterów oraz minimalizują ryzyko błędu ludzkiego podczas interakcji z kandydatami.

Pierwsze kontakty kandydata z firmą dają mu przedsmak przyszłych doświadczeń pracowniczych, więc są niezwykle istotne. Wdrożenie automatyzacji na tym etapie, będzie bardzo pomocne, więc warto sięgnąć po rozwiązanie umożliwiające:

  • pozyskiwanie kandydatów,
  • automatyczne publikowanie ofert pracy na portalach pracy,
  • zbieranie odpowiedzi i przetwarzanie danych kandydatów,
  • konfigurowanie wiadomości e-mail i planowanie rozmów kwalifikacyjnych
  • testowanie kandydatów,
  • tworzenie lejków rekrutacyjnych,
  • wygodne zdalne podpisywanie umów.

Automatyzacja pre-onboardingu i onboardingu

W nowoczesnym świecie HR można wykorzystać przepływy pracy, aby proaktywnie przygotować się na długą komunikację z nowymi pracownikami i uprościć ich życie jeszcze przed pierwszymi dniami pracy.

Automatyzacja umożliwia skonfigurowanie pre-onboardingu tak, aby zebrać wszystkie niezbędne informacje, np. o wymaganych urządzeniach i ważnych datach, a także przygotować wygodne miejsce pracy. Z kolei sam onboarding można zorganizować w taki sposób, by nowy pracownik od pierwszego dnia wiedział, czego musi się nauczyć i jakie zadania wykonać. System będzie śledził jego postępy, a Ty możesz je na bieżąco kontrolować.

Automatyzacja wewnętrznych procesów HR i analityki

Automatyzacja może obejmować wszystkie czasochłonne procesy HR, takie jak: komunikacja z pracownikami, struktura organizacyjna, budowanie zespołu, zarządzanie dashboardami, prowadzenie kalendarzy, katalogów pracowników, a także analityka i raportowanie.

Dzisiejszy świat upraszcza powyższe procesy dzięki systemom HRM, które wystarczy skonfigurować raz, a następnie monitorować i wykorzystywać wyniki w razie potrzeby. Dotyczy to również istotnego obszaru, jakim jest zarządzanie nieobecnościami. Możesz ustalić zasady dotyczące urlopów i przekształcić złożony proces urlopowy w przyjazny widget dostępny dla pracowników w dowolnym momencie.

Automatyzacja oceny wydajności pracowników

Zorganizowanie przejrzystego i zrozumiałego procesu oceny wydajności pracowników to wyzwanie dla wielu pracodawców. W nowoczesnej branży HR najlepsze wyniki dają narzędzia do oceny wydajności, które pozwalają na przeprowadzenie jej w różnych typach zespołów bez udziału osób z zewnątrz. Automatyzacja i tu znajdzie zastosowanie.

Zautomatyzuj cykl oceny, umożliwiając menedżerom, współpracownikom i podwładnym uczestnictwo w tym procesie. Wszystkie wyniki oceny zostaną zebrane przez system. Można je omawiać podczas spotkań 1 na 1, wykorzystać do ustalenia OKR oraz KPI, a także do opracowania spersonalizowanych planów rozwoju dla każdego pracownika.

Automatyzacja pozyskiwania informacji zwrotnych

Ustanowienie procesu pozyskiwania informacji zwrotnych w firmie bywa problematyczne. Jednak dzięki automatyzacji staje się to osiągalne – zwłaszcza jeśli mamy do dyspozycji odpowiednie narzędzia do zbierania opinii.

Najwygodniejszym rozwiązaniem są zautomatyzowane ankiety. Można je przeprowadzać, aby gromadzić informacje, mierzyć lojalność lub zaangażowanie pracowników (ankiety eNPS – Employee Net Promoter Score). Wszystko to dla lepszego zrozumienia nastrojów w zespole i szybszego reagowania w razie potrzeby poprawy doświadczeń pracowników.

Automatyzacja to szereg korzyści!

  • Usprawnione śledzenie kandydatów oraz komunikacja podczas procesu rekrutacji i zatrudniania.
  • Eliminacja błędów w procesie angażowania kandydatów i pracowników dzięki zautomatyzowanym systemom.
  • Lepsza komunikacja w zespole i zrozumienie jego potrzeb.
  • Przejrzyste i bezpośrednie oceny pracowników oraz informacje zwrotne.
  • Możliwość kształtowania pozytywnych doświadczeń pracowników poprzez optymalizację strategii budowania marki pracodawcy.

PeopleForce zapewnia wszystkie powyższe korzyści i pomaga tworzyć pozytywne doświadczenia pracowników. Usprawnia procesy HR, w tym zarządzanie kandydatami i ułatwia skuteczną komunikację wewnętrzną, co przekłada się na wzrost produktywności oraz zaangażowania w zespole. Dodatkowo posiada przyjazny i intuicyjny interfejs, który gwarantuje każdemu użytkownikowi komfort pracy.

Poznaj wygodę i wydajność PeopleForce, które pomogą Ci zbudować tętniące życiem miejsce pracy z zadowolonymi i zmotywowanymi pracownikami.