Działania Pracuj.pl do kandydatów

09.12.2017

Jak Pracuj.pl dociera do kandydatów IT

Zaangażowanie, znajomość branży i zróżnicowane narzędzia – to podstawowe elementy skutecznej rekrutacji w IT. Pracuj.pl pomaga pracodawcom dotrzeć do programistów, testerów, architektów, analityków i innych specjalistów ds. IT. W ofercie portalu są zarówno aktywności stacjonarne, jak i działania online. Rekrutacja w IT potrafi być nie lada wyzwaniem. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów i dynamicznie rozwijające się technologie sprawiają, że odpowiedni kandydaci są na wagę złota. To m.in. do programistów adresowanych jest najwięcej ofert pracy. Rozwój oprogramowania to obszar, w którym już studenci i świeżo upieczeni absolwenci uczelni mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie. Wraz ze wzrostem doświadczenia zawodowego, pensja nadal rośnie. To wszystko sprawia, że pozyskanie właściwych kandydatów i utrzymanie satysfakcji już zatrudnionych wymaga dobrze przemyślanych i dobranych działań. HR-owcy specjalizujący się w obszarze IT muszą wykazywać się zaangażowaniem i na bieżąco śledzić branżę oraz technologie. Szczególnie ważna jest znajomość specyfiki zawodu i oczekiwań samych kandydatów. Tym, co może utrudniać dotarcie do nich, jest fakt, że specjaliści IT nie są tak aktywni w poszukiwaniu ofert jak inne grupy zawodowe. Oznacza to, że jeśli chcemy działać skutecznie, powinniśmy być tam, gdzie potencjalni kandydaci. Oto przykłady, jak Pracuj.pl pomaga pracodawcom, którzy szukają pracowników IT: 1. Akcje i eventy na uczelniach Promocja marki Pracuj.pl i narzędzi dla użytkowników portalu połączona jest z ciekawymi i angażującymi aktywnościami. Do działań stacjonarnych, offline należą akcje i wydarzenia przeprowadzane na uczelniach. Przykład? W październiku 2017 r. dla studentów kierunków technicznych w aż 8 miastach zorganizowano event pt. „Work is a game”. Atrakcją była gra sterowana myślami – studenci mieli zaledwie 1,5 minuty na przejazd samochodem, a odległość, jaką pokonali zależała od ich koncentracji. Fly high – to z kolei tytuł eventu zorganizowanego wiosną 2017 r. Pokonując tor przeszkód dronem studenci mieli możliwość wygrania tego typu urządzenia. Jak jeszcze można dotrzeć do młodych talentów IT? Na przykład za pośrednictwem… robotów! To niesztampowa akcja Pracuj.pl, która odbyła się jesienią 2016 r. w aż 7 miastach. Każdy, kto wykonał zadanie, mógł wziąć udział w warsztatach programowania i skorzystać z możliwości interakcji z zaawansowanym technologicznie robotem NAO.                                   2. Konferencje i spotkania branżowe Pracuj.pl jest obecny na ważnych wydarzeniach skupiających studentów, specjalistów i ekspertów. Przykładowo, w 2017 r. portal był partnerem największych konferencji oraz targów branżowych dedykowanych specjalistom IT na terenie całego kraju. Z ofertą pracodawców – klientów Pracuj.pl mogli się zapoznać uczestnicy Warszawskich Dni Informatyki, 4Developers i Confitury – w Warszawie, GeeCon – w Krakowie, Future3 i InfoShare – w Gdańsku, a także Kariera IT – w 8 lokalizacjach. Dzięki zaangażowaniu i obecności na tak wielu i różnych wydarzeniach, udało się Pracuj.pl dotrzeć do ok. 18 tys. uczestników. 3. Targi pracy Targi pracy cieszą się zainteresowaniem studentów – to okazja do bezpośredniego kontaktu z firmami z różnych branż. To sposób, by zrobić pierwszy krok na drodze zawodowej albo zmienić pracę na lepszą. Pracuj.pl również dostrzega potencjał tych spotkań i konsekwentnie bierze w nich udział. Podczas targów studenci i absolwenci mogą skorzystać z porad ekspertów Pracuj.pl i dowiedzieć się więcej o narzędziach dostępnych na stronie portalu. A im większa świadomość marki Pracuj.pl, tym większa promocja pracodawców, zamieszczających w serwisie ogłoszenia o pracę. Do tej pory Pracuj.pl miało swoje stoiska m.in. w Krakowie na Targach AGH (12 tys. studentów), we Wrocławiu na Akademickich Targach Pracy MANUS (12 tys. uczestników) oraz na Inżynierskich Targach Pracy BEST w Gdańsku (10 tys. uczestników) i w Warszawie (10 tys. uczestników). Ze swoją ofertą docierał również podczas Targów Politechniki Białostockiej (3 tys. studentów) oraz Inżynierskich Targów Pracy i Przedsiębiorczości na Politechnice Śląskiej w Gliwicach (8 tys. uczestników).   4. IT Booster dla ofert pracy w IT Jakie oferty rzucają się w oczy programistom? Na co zwracają uwagę specjaliści IT, czytając ogłoszenie? Jaki układ treści jest najbardziej czytelny i przejrzysty? Jak przedstawić najważniejsze informacje? Pracuj.pl znalazło odpowiedzi na te pytania, badając oczekiwania kandydatów i pracowników. IT Booster to produkt stworzony przy współpracy z osobami z branży IT. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracodawcy – klienci Pracuj.pl mogą formułować ogłoszenia dopasowane do specyfiki branży IT. Dla kandydatów ważne jest, by firmy zamieszczały informacje o swojej działalności, lokalizacji i godzinach pracy. Wpływ na zainteresowanie ofertą ma również podanie widełek płacowych, zdefiniowanie form zatrudnienia i wymienienie benefitów. Im precyzyjniej określone wymagania wobec kandydatów, a także codzienne obowiązki i wykorzystywane technologie – tym większe szanse na właściwe dopasowanie do stanowiska. 5. Działania lokalne i zwiększony zasięg ofert Pracuj.pl pomaga dotrzeć do kandydatów z wybranej przez pracodawcę części Polski. Dzięki specjalistycznym serwisom (np. katowiceit.pl, krakowit.pl, trojmiastoit.pl) zwiększa się widoczność oferty w danym regionie.   6. Publikacja Pracuj w IT „Pracuj w IT” to publikacja kierowana do kandydatów i pracowników IT. Dla pracodawców – klientów Pracuj.pl stanowi dodatkowe narzędzie promowania swojej działalności i oferowanych ścieżek rozwoju. Dystrybuowana jest zarówno drogą online (w formie wydania elektronicznego), jak i offline – podczas wydarzeń branżowych, na uczelniach technicznych i jako dodatek do miesięcznika „Programista”. Pismo promowane jest m.in. w ramach kampanii banerowych, emailingowych i poprzez fanpage Pracuj.pl. Warto pamiętać, że to, co sprawdza się w przypadku innych grup zawodowych, niekoniecznie może być efektywne w IT. Dlatego też planując działania wizerunkowe i rekrutacyjne, należy dobrze zbadać i określić oczekiwania potencjalnych pracowników. Kolejnym krokiem powinien być dobór narzędzi – w przypadku branży IT ważne, by były one zróżnicowane i obejmowały zarówno aktywności w wirtualnej przestrzeni, jak i wydarzenia offline.

08.12.2017

Pracuj.pl pyta Polaków dlaczego dobra pensja daje im szczęście

Jaka to jest dobra pensja? Co daje satysfakcję w pracy? Czy potrafimy mówić o pieniądzach? Jaki powinien być dobry szef? Pracuj.pl wspólnie z Tomaszem Kammelem rozmawiał z przechodniami o szczęściu w pracy. Zobacz co odpowiadali Polacy!     Dobra pensja daje szczęście bo… …daje wolność, można gdzieś wyjechać, dzięki niej mogę założyć rodzinę – to tylko niektóre odpowiedzi zapisane na tablicach rozstawionych przez Pracuj.pl w samym centrum Warszawy. Pod koniec października, przez całą sobotę przechodnie mogli wyrazić swoje zdanie na temat osobistego źródła szczęścia. Wydarzenie w przestrzeni miejskiej nawiązywało do najnowszego raportu Pracuj.pl „Pensja, zadania szef – czyli co daje szczęście w pracy”, z którego wynika, że najważniejsza dla Polaków jest wysokość wynagrodzenia – uważa tak aż 66% ankietowanych. Na co przeznaczamy swoją podwyżkę? Głównie na bieżące potrzeby, twierdzi tak 64% osób aktywnych zawodowo. Najczęstsze komentarze dotyczyły spełniania marzeń i możliwości zrealizowania swoich pasji. Polacy chcą też dzielić się swoimi dodatkowymi pieniędzmi z innymi, świadczyły od tym hasła: mogę kupić prezent ukochanemu, stać mnie na studia dla córki. W sondzie prowadzonej przez Tomasza Kammela przechodnie chętnie dzielili się swoim zdaniem przed kamerą. Z ich wypowiedzi śmiało można stwierdzić, że w pracy najważniejsza jest dla nas dobra pensja, przyjazna atmosfera, partnerskie relacje z szefem i satysfakcja z wykonywanych zadań.       Coraz łatwiej jest nam obecnie rozmawiać z pracodawcą o podwyżce? Z raportu Pracuj.pl wynika, że blisko 40% pracujących Polaków w przeszłości ubiegało się o podwyżkę, ale jej nie otrzymało. Interesujący jest również fakt, że aż 80% wśród tych, którzy otrzymali podwyżkę, dostało ją z inicjatywy pracodawcy. Jedynie 20% samodzielnie wywalczyło zwiększenie wynagrodzenia. Być może stąd bierze się przekonanie, że o podwyżkę należy zabiegać. Odpowiedzi przechodniów umieszczane na tablicy Pracuj.pl udowodniły, że istnieją różne sposoby na wykorzystanie dobrej pensji i wszystkie z nich mogą być źródłem szczęścia. Wydarzenie odbyło się 21 października 2017 r. przed Galerią Złote Tarasy w Warszawie. . Akcja została zrealizowana w ramach kampanii „Sprawdź, czy nie szukasz” i publikacji nowego raportu „Pensja, zadania, szef – czyli co uszczęśliwia Polaków w pracy?”, który jest dostępny tutaj.

07.12.2017

Pracuj.pl pomaga studentom przyspieszyć na rynku pracy

Portal pracuj.pl angażując się w rozwój studentów, motywuje ich do zdobywania doświadczeń zawodowych w trakcie lub zaraz po studiach. Według raportu „Rynek praktyk i staży 2017 r.” w ciągu trzech kwartałów na Pracuj.pl opublikowano 8 695 ofert staży i praktyk. Pracodawcy poszukiwali głównie studentów chcących zdobyć doświadczenie w finansach, handlu i sprzedaży, a także w HR, IT oraz marketingu. Ten potencjał daje szansę studentom na znalezienie ciekawej pracy i zdobycie cennego doświadczenia, w czym chce wspierać ich Pracuj.pl w nowej kampanii „Przyspiesz z Pracuj.pl”. W październiku ruszyła nowa kampania Pracuj.pl, dzięki której studenci mają szansę rozwinąć swoją karierę zawodową w przyśpieszonym tempie. W ramach niej, w ciągu dwóch miesięcy odbędzie się 19 eventów na uczelniach i 6 targów w kilku miastach Polski. Podczas wydarzeń, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z najnowszym Przewodnikiem „Pracodawcy”, skonsultować swoje CV oraz dowiedzieć się w jakich zawodach jest aktualnie najwięcej ofert pracy.   Najnowszy Przewodnik „Pracodawcy 2017/2018” – www.pracuj.pl/e-pracodawcy/- odkrywa rekrutacyjne realia – znajdują się w nim prawdy i mity o branżach i zawodach marzeń, porady przygotowujące do rozmów kwalifikacyjnych, liczne case studies znanych firm, a także kulisy 220 pracodawców, którzy stawiają na rozwój młodych talentów. Na przełomie października i listopada, na eventach studenci mogą osobiście spotkać się z przedstawicielami firm, skonfrontować swoje oczekiwania z prezentowanymi ofertami i porozmawiać z ekspertami o budowaniu kariery zawodowej. Poznają również najważniejsze funkcje i narzędzia portalu Pracuj.pl, które pomogą im rozwinąć skrzydła na rynku pracy. Cała akcja potrwa do końca listopada 2017 roku. * Raport Pracuj.pl Rynek praktyk i staży 2017 r. dostępny jest tutaj * Przewodnik Pracodawcy 2017/2018 w formie PDF i wersji online dostępny jest tutaj

07.12.2017

„Szef radzi”, czyli kampania Pracuj.pl nabiera tempa

Kampania Pracuj.pl „Szef i reszta” rozkręciła się na dobre. Komunikacja rozpoczęta w spocie TV – w wykładem motywacyjnym „Dlaczego pieniądze szczęścia nie dają?” – swoje rozwinięcie zyskała w kolejnych odcinkach wideo online. Ale to nie koniec! Główny bohater spotów reklamowych – ekscentryczny Szef, który na „szefowaniu” zna się najlepiej – rozpoczął cykl porad skierowanych do znanych osobowości polskiego internetu.   Kampania wideo online Kontynuacja kampanii w formacie wideo on-line ma zachęcać użytkowników do wygodnego szukania pracy z aplikacją Pracuj.pl. Dodatkowe filmy rozwijają historię znaną ze spotu telewizyjnego – można w nich poznać kolejne przemyślenia i działania Szefa oraz pracowników jego zespołu.     Cykl „Szef radzi” W digitalowej odsłonie kampanii Pracuj.pl wystartował równolegle cykl „Szef radzi”. W ramach prowadzonych działań, poza kampanią display i komunikacją w mediach społecznościowych, powstały spoty indywidualnie dedykowane dziewięciu popularnym twórców internetowym. Szef z kampanii Pracuj.pl podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat sposobu prowadzenia biznesu. Pierwsze porady Szefa można obejrzeć już na profilu facebookowym m.in. Michała Sadowskiego, Michała Góreckiego czy Mordoru na Domaniewskiej. Ponadto na Facebooku Pracuj.pl użytkownicy mogą znaleźć humorystyczne treści motywacyjne od Szefa zwane „Szefotywatorami”.        

07.12.2017

5 zalet bycia na bieżąco z rynkiem pracy

Według raportu Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany“, aż 86 proc. Polaków uważa, że warto być na bieżąco z rynkiem pracy i śledzić aktualne oferty, nawet jeśli jest się obecnie zatrudnionym. Jednocześnie okazuje się, że jedna czwarta badanych nie podejmuje żadnej aktywności w celu pogłębienia swojej wiedzy na temat aktualnych oczekiwań pracodawców. O korzyściach, jakie dla rozwoju naszej kariery może przynieść systematyczne obserwowanie sytuacji na rynku pracy i wymagań pracodawców opowiada Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.   Jak wynika z badania Pracuj.pl, aby być na bieżąco z rynkiem pracy i aktualnymi oczekiwaniami firm, 42 proc. badanych szuka informacji w internecie. Niewiele mniej, bo 41 proc. osób odpowiedziało, że wiedzę dotyczącą najnowszych trendów na rynku pracy, pozyskuje z rozmów ze znajomymi z branży. Jednocześnie, 26 proc. Polaków regularnie śledzi pojawiające się oferty pracy. Częściej regularne śledzenie ofert pracy deklarują osoby w wieku 18 – 29 lat (34 proc.).   1. Szansa na lepszą (i lepiej płatną) pracę Zdaniem blisko połowy (49 proc.) pracujących Polaków, nasze perspektywy na znalezienie lepszego zatrudnienia w innej firmie zwiększają się dzięki regularnemu śledzeniu ofert pracy. Zarazem zmiana pracodawcy to często bardzo dobry sposób na przeciwdziałanie „niskopłacyzmowi”, na który narzeka 70% pracujących Polaków. Dlatego warto regularnie analizować pojawiające się oferty i zachodzące zmiany na rynku pracy. Dużym ułatwieniem w poszukiwaniach lepszej pracy, może być też funkcjonalność rekomendowania profilu zawodowego założonego na Pracuj.pl. Profile założone na Pracuj.pl nie są publicznie dostępne, mogą je obejrzeć wyłącznie osoby poszukujące pracowników. Dzięki technologii Pracuj Select użytkownicy będą polecani tylko na oferty pracy odpowiadające ich kwalifikacjom i doświadczeniu, co gwarantuje kontakt jedynie od rekruterów, którzy mogą zaproponować ofertę pracy dopasowaną do profilu zawodowego danej osoby. Użytkownicy w swoim profilu mogą również sprawdzić, ilu rekruterów na Pracuj.pl szuka kandydatów o ich kompetencjach, co dodatkowo zachęca do pozostawania na bieżąco z ofertami pracy.   2. Stały rozwój zawodowy W raporcie Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany“, 24 proc. badanych wskazuje również, że bycie na bieżąco z rynkiem pracy zapewnia możliwość stałego rozwoju zawodowego. Analizowanie ogłoszeń o pracę, a tym samym zmieniających się w nich wymagań, bez wątpienia wzmocni naszą wiedzę na temat rynku pracy. Dzięki temu uzyskujemy cenne informacje odnośnie umiejętności, które powinniśmy nabyć i rozwijać, a następnie podjąć działania zmierzające do podniesienia pożądanych kwalifikacji. To najlepszy sposób na przeciwdziałanie „rutynizmowi”, na który według badania skarży się ponad 24 proc. pracujących Polaków.   Planowanie rozwoju zawodowego jest niezbędnym elementem współczesnego rynku pracy. Powinniśmy być gotowi do ciągłego doskonalenia naszych kompetencji. Co z kolei wymaga od nas rozeznania w obszarze obecnych trendów i wymagań na rynku pracy. Sabina Dąbrowska – Olbryś z Grupy Pracuj     3. Wiedza na temat oczekiwań pracodawców W badaniu Pracuj.pl, respondenci wskazują również kolejne korzyści z regularnego obserwowania rynku pracy. Zdaniem 24 proc. Polaków, pozwala nam to na stałe aktualizowanie niezbędnej wiedzy w kontekście kompetencji pożądanych obecnie przez pracodawców.   Powinniśmy traktować rynek pracy jak dobrego znajomego, z którym warto być w kontakcie. Obserwując trendy i oczekiwania pracodawców, mamy szansę na bardziej realny obraz samego siebie, swoich kompetencji. Jednocześnie, jeżeli widzimy gdzieś luki, obszary do rozwoju, możemy świadomie podjąć decyzję, w jakim kierunku chcemy zmierzać, czego chcielibyśmy się jeszcze nauczyć. W regularnie pojawiających się ofertach pracy w serwisie Pracuj.pl możemy sprawdzić, jakie wymagania są obecnie stawiane osobom o naszej specjalizacji zawodowej, jakie umiejętności są przez pracodawców pożądane. Dzięki temu będzie nam łatwiej określić czego nam brakuje i podjąć kroki zmierzające do uzupełnienia kwalifikacji . Sabina Dąbrowska – Olbryś z Grupy Pracuj   4. Psychiczny bufor Aż 59% badanych twierdzi ponadto, że ich praca wiąże się z dużym stresem. Złe samopoczucie w obecnej firmie, wynikające np. z nadmiernego obciążenia obowiązkami, czy konfliktu z przełożonym, współpracownikiem lub klientem, możemy zniwelować, będąc na bieżąco z rynkiem pracy. Będzie to możliwe m.in. dzięki systematycznej analizie naszej sytuacji zawodowej, w tym za sprawą analizy ofert pracy. Nawet sama świadomość, że w naszej specjalizacji stale pojawiają się nowe ogłoszenia o pracę, a tym samym ciekawe szanse rozwoju, może spełnić funkcję swego rodzaju bufora psychicznego, uodporniającego nas na stresujące sytuacje.   5. Rozwój umiejętności autoprezentacji i świadomości swoich mocnych stron Regularna analiza ofert pracy czy bieżąca aktualizacja CV pomagają nam też w dostrzeżeniu naszych mocnych zawodowych stron.   Bardzo często mamy problem z właściwym przedstawieniem naszych mocnych stron – kluczowych kompetencji, czy sukcesów zawodowych na spotkaniu z rekruterem lub obecnym przełożonym, kiedy negocjujemy podwyżkę lub kwestię awansu. Jeszcze przed rozmową, powinniśmy dokonać starannej analizy rynku pracy np. pod kątem zarobków na analogicznych stanowiskach w innych firmach. Wystarczy, że wejdziemy na www.zarobki.pracuj.pl i porównamy nasze wynagrodzenie z osobami znajdującymi się na tym samym etapie kariery w naszej branży. Równie ważne jest stałe aktualizowanie CV, które pozwala nam uporządkować nasze kluczowe doświadczenie zawodowe, które będziemy chcieli wykorzystać jako nasz atut w negocjacjach. Sabina Dąbrowska – Olbryś z Grupy Pracuj   W najnowszej kampanii Pracuj.pl zachęca Polaków do przyglądania się swojej karierze, bycia na bieżąco z trendami rynkowymi oraz analizy ofert pracy dostępnych w serwisie. Kampania jest oparta na zabawie słowotwórczej wykorzystującej takie słowa jak „niskopłacyzm”, „tumiwisizm” czy „rutynizm”. Niestandardowa forma przekazu ma zwracać uwagę na symptomy, które mogą być znakiem, że nadszedł czas na zmianę pracy. *Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Pracuj.pl przez TNS Polska, na reprezentatywnej próbie 1000 aktywnych zawodowo Polaków (kwiecień 2016). Powoływanie się na wyniki badania jest możliwe wyłącznie za podaniem źródła: Raport Pracuj.pl „Czas na zawodowe zmiany”. Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 30 tysięcy ofert pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000 r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie.