Działania Pracuj.pl do kandydatów

10.04.2018

Sprawdź, gdzie pasujesz – Pracuj.pl z kampanią dla studentów

Jak wynika z badań Pracuj.pl, blisko 85% studentów i absolwentów jest zainteresowanych znalezieniem pierwszej poważnej pracy[1]. Wychodząc naprzeciw potrzebom młodych osób na rynku pracy, serwis Pracuj.pl startuje z najnowszą kampanią promującą oferty praktyk, staży oraz pracy asystenckiej. Kampania, która wystartowała 12 marca br., odwołuje się do potrzeby młodych ludzi, aby czuć się dobrze w nowym, pierwszym miejscu pracy. Ideę tę wyraża główne hasło kampanii: Sprawdź, gdzie pasujesz. Ma ono zachęcić początkujące osoby do próbowania swoich sił na rynku pracy, sprawdzania w czym są dobrzy, co lubią robić, aby w efekcie mogli znaleźć taką pracę, która jest dopasowana do ich oczekiwań. Działania w ramach kampanii prowadzone są w kanałach online i offline. Odsłona internetowa jest obecna w szerokozasięgowych portalach, a także w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube i Instagram oraz w kanałach własnych marki. Kampania reklamowa angażuje odbiorców, wykorzystując różne dostępne formaty, między innymi posty, konkursy oraz współprace z influencerami. Ważnym obszarem promocji są również bezpośrednie działania na uczelniach i targach pracy. Celem eventów jest wsparcie studentów w przygotowaniu się do podjęcia pierwszej pracy, poprzez przybliżenie im narzędzi i materiałów poradnikowych, jakie dostępne są w serwisie Pracuj.pl. Kampania będzie obecna łącznie na 25 wydziałach 17 szkół wyższych w Polsce w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu, Gdyni, Katowicach, Szczecinie, Toruniu i Bydgoszczy. Co więcej, przedstawiciele Pracuj.pl pojawiają się także na targach pracy w Gdańsku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. W trakcie wydarzeń studenci mają okazję porozmawiać z ekspertami Pracuj.pl oraz zapoznać się z Przewodnikiem „Pracodawcy 2017/2018”. Na miejscu mogą „sprawdzić, gdzie pasują” w specjalnej gifbudce lub fotobudce oraz otrzymają dedykowane gadżety od Pracuj.pl. Działania potrwają do końca kwietnia.   [1] Badanie Pracuj.pl, Studenci na rynku pracy 2017, N=383

27.03.2018

Szef i target dają Ci wycisk? Nowa kampania Pracuj.pl

W styczniu 2018 roku ruszyła kampania Pracuj.pl skierowana do pracowników najbardziej poszukiwanych na rynku pracy, czyli specjalistów ds. handlu i sprzedaży. Kampania ma na celu zachęcenie handlowców do aktywnego poszukiwania pracy przy pomocy serwisu Pracuj.pl.   W ostatnim kwartale 2017 roku oferty pracy adresowane do specjalistów ds. handlu i sprzedaży stanowiły ok. 37% wszystkich ogłoszeń o pracę. Handlowcy stale znajdują się na pierwszym miejscu pod względem liczby skierowanych do nich ofert pracy, a zapotrzebowanie na ich usługi systematycznie rośnie. W najnowszej kampanii Pracuj.pl w prześmiewczych hasłach – „Szef i target dają Ci wycisk?”, „Szef podkręca target a pensja stoi?”, „Szef znowu podniósł cele sprzedażowe?”, „Szef wstrzymuje wypłatę prowizji?” – zachęca specjalistów ds. sprzedaży do korzystania z narzędzi i funkcjonalności portalu oraz do aktywnego poszukiwania lepszej pracy.   Działania reklamowe spójne z platformą komunikacji „Szef i reszta” prowadzone są w ramach szeroko-zasięgowej kampanii online oraz w kanałach własnych Pracuj.pl.

26.03.2018

Pracuj.pl organizatorem Festiwalu Pracy JOBICON

Tysiące kandydatów, dziesiątki pracodawców oraz kilkudziesięciu przedstawicieli świata biznesu, nauki i mediów w jednym miejscu sprawiło, że pierwsza edycja Festiwalu Pracy JOBICON pokazała branży zupełnie nowy wymiar targów. Wydarzenie, które odbyło się 6 marca 2018 roku to nowa inicjatywa Pracuj.pl, która z pewnością zostanie na długo zapamiętana przez wszystkich uczestników. Według danych serwisu Pracuj.pl, 75% młodych talentów szuka pierwszej „poważnej pracy”. Festiwal Pracy JOBICON to wydarzenie stworzone z myślą o otwarciu możliwości zawodowych i rekrutacyjnych osobom, które poważnie myślą o rozwoju i cenią innowacje. JOBICON odbył się w jednym z największych miast akademickich – w Krakowie, w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Festiwal skierowany był głównie do studentów i absolwentów oraz młodych talentów szukających pracy – głównie z okolic Małopolski i Krakowa, ale nie tylko. Uczestnicy festiwalu mieli możliwość rozmowy z potencjalnymi pracodawcami, posłuchania inspirujących gości oraz wzięcia udziału w praktycznych warsztatach i szkoleniach. Czekała na nich również strefa food trucków, która miło urozmaiciła poszukiwanie idealnego pracodawcy. Myśląc nad koncepcją JOBICON’U, przyświecał nam jeden główny cel – stworzenie innowacyjnego miejsca z pasją. Festiwalu pracy, na którym młodzi ludzie będą mieli możliwość spotkania przedstawicieli potencjalnego pracodawcy i złożenia CV, ale również zdobycia inspiracji i wyjścia z poczuciem pozyskania konkretnej wiedzy, która pozwoli pokierować świadomie przyszłą karierą. Ewa Wolska, Starszy Menadżer ds. Marketingu B2B Co jeszcze zyskali uczestnicy Festiwalu pracy Jobicon? Spotkanie najlepszych pracodawców w dedykowanej strefie firm. Nowe umiejętności, dzięki ciekawym warsztatom i szkoleniom. Doszlifowane Curriculum Vitae, dzięki profesjonalnym konsultacjom CV. Poznanie swoich mocnych i słabych stron, dzięki symulacjom rozmów kwalifikacyjnych i testom predyspozycji zawodowych. Ocenę kompetencji, czyli assessment center. Poznanie historii ciekawych ludzi ze świata biznesu, nauki i mediów (m.in Rafała Sonika, Filipa Chajzera czy Marka Ślibody).   * Badanie Pracuj.pl, Studenci na rynku pracy 2017, N=383

04.01.2018

Ruszyła noworoczna kampania Pracuj.pl

51 stycznia 2018 wystartowała najnowsza kampanii Pracuj.pl z cyklu „Szef i Reszta”, w której serwis promuje wygodne poszukiwanie pracy przez aplikację mobilną. Jest to kolejna odsłona prezentująca perypetie charakterystycznego Szefa i jego pracowników. Rozpoczęcie nowego roku to naturalny moment, w którym myśli się o zmianie pracy. Serwis Pracuj.pl chce zachęcić odbiorców, aby w ramach postanowień noworocznych sprawdzili, czy nie szukają nowego, lepszego miejsca pracy. W każdej z kampanii Pracuj.pl chce pokazywać różne powody motywujące do podjęcia decyzji o takiej zmianie – w najnowszej odsłonie będzie to temat dodatkowych benefitów oferowanych przez pracodawcę. Nowy spot zatytułowany „Fitness” można obejrzeć na kanale Pracuj.pl w serwisie YouTube Kampania będzie obecna w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Obejmie także działania online, w tym dodatkowe spoty dedykowane do tego medium. W ramach działań promocyjnych prowadzona będzie także komunikacja w kanałach własnych Pracuj.pl, takich jak YouTube czy Facebook. Kampania „Szef i Reszta” prowadzona jest przez Pracuj.pl od jesieni 2016 roku. Została doceniona przez branżę reklamową, uzyskując srebrne Effie w kategorii Usługi, jako jedna z najefektywniejszych kampanii w Polsce w 2017 roku.  

09.12.2017

5 kroków, jak dotrzeć do studentów z ofertą stażu

Praktyki i programy stażowe – to jeden ze sposobów na pozyskanie potencjalnych pracowników. To też okazja, żeby dotrzeć do osób o wąskich kwalifikacjach i niszowych umiejętnościach. Studenci mogą mieć znaczny wpływ na rozwój firmy. Warto, więc nawiązać z nimi kontakt, zanim zrobi to konkurencja. Jakie kanały komunikacji wybrać? Pracuj.pl wspiera pracodawców na wielu płaszczyznach. Ciekawy program stażowy, ambitne projekty, doświadczeni mentorzy, jasno określony zakres obowiązków. Poprawnie zredagowane ogłoszenie i informacje, na które zwracają uwagę praktykanci i stażyści. To wszystko jest bardzo ważne, gdy chcemy dotrzeć z ofertą do studentów i absolwentów. Aby jednak wyróżnić się na tle konkurencji, należy odpowiednio dobrać narzędzia i formy komunikacji. Portal Pracuj.pl stawia na budowanie relacji pomiędzy pracodawcami a młodymi talentami. W zwiększeniu zasięgu oferty stażu lub praktyk pomagają m.in.: 1. Obecność Pracuj.pl na targach pracy Podczas najważniejszych targów pracy w różnych częściach Polski przedstawiciele Pracuj.pl rozdają Przewodnik „Pracodawcy”, przekazują informacje o serwisie, aktualnych ofertach pracy, ale także przedstawiają dostępne narzędzia oraz funkcjonalności, m.in. kreator CV, wzory CV i listów motywacyjnych czy kalkulator brutto-netto. W ten sposób budują świadomość marki wśród studentów i udowadniają, że portal wspiera rozwój młodych ludzi wkraczających na rynek. 2. Współpraca z uczelniami i biurami karier Pracuj.pl bierze udział w wydarzeniach branżowych na uczelniach oraz współpracuje z biurami karier, kołami naukowymi czy samorządami studenckimi. To okazja, żeby podzielić się praktyczną, merytoryczną wiedzą i jednocześnie wypromować pracodawców – klientów Pracuj.pl. 3. Przewodnik „Pracodawcy” „Pracodawcy” to cykliczna publikacja, dzięki której studenci i absolwenci mogą zyskać wiele cennych wskazówek i porad dotyczących np. rekrutacji i rozwoju zawodowego. Za pośrednictwem przewodnika zapoznają się też z profilami pracodawców, ich działalnością i ofertami. Publikacja jest dystrybuowana i promowana zarówno online, jak i podczas stacjonarnych wydarzeń. 4. Kampanie i akcje kierowane do studentów Promowanie marki Pracuj.pl odbywa się poprzez różne działania. Należy do nich np. wiosenna kampania online. Kampania banerowa, posty na fanpagu Pracuj.pl, komunikacja w social media, a także artykuły i porady na stronie www.porady.pracuj.pl – to tylko przykładowe kanały promocji i dystrybucji treści, które mogą być ciekawe i użyteczne dla studentów. 5. Zakładka dla studentów – Rozpoczynam karierę Na stronie Pracuj.pl wyodrębniona została zakładka dedykowana studentom. Pod adresem https://rozpoczynamkariere.pracuj.pl/ można przeglądać oferty praktyk i staży według prostych kryteriów: słowa kluczowe, miejscowość, kierunek studiów. W dotarciu do studentów i absolwentów z pewnością pomagają działania online – w końcu mowa o pokoleniach, dla których urządzenia mobilne i wirtualna przestrzeń są naturalnym, codziennym środowiskiem. Z drugiej strony, nie warto ignorować spotkań „w realu”, podczas których możliwa jest bezpośrednia rozmowa i bliższe poznanie kultury organizacyjnej firmy. Pracuj.pl łączy pracodawców ze studentami, ponieważ oferuje narzędzia i kanały, które pozwalają na komunikację o szerokim zasięgu i na różnych płaszczyznach.