2020 w Pracuj.pl | egzamin z innowacji

  • today śr, 13 Sty 2021
  • person Iga Pazio
  • bar_chart 440 wyświetleń
Rekrutacja, onboarding, szkolenia i rozwój, a także motywowanie i wspieranie zespołów to niektóre z obowiązków HR-owca w organizacji. By wesprzeć praktyków human resources w ich pracy, Pracuj.pl przygotował w 2020 roku kilkadziesiąt narzędzi, wydarzeń, publikacji oraz analiz.
Błyskawiczna organizacja zdalnego środowiska pracy, przestawienie się na działanie w wirtualnej rzeczywistości oraz konieczność wstrzymania większości procesów rekrutacyjnych i inwestycyjnych w organizacjach. Tak zaczął się drugi kwartał 2020. W kolejnych tygodniach i miesiącach do bieżących wyzwań doszła także konieczność prowadzenia online zarówno działań rekrutacyjnych, onboardingowych, jak i employerbrandingowych. Powstało wiele pytań o dziś i jutro organizacji oraz rynku pracy.
Od blisko roku zmagamy się z pandemią, która w mgnieniu oka zmieniła otoczenie i sposób funkcjonowania branży human resources. Pracuj.pl pozostaje jednak blisko codziennych wyzwań HR. To nie tylko serwis rekrutacyjny i skuteczne narzędzia zwiększające efektywność procesów w organizacji, ale też zespół ekspertów, których rolą jest zapewnienie szerokiego wsparcia klientom. Na co dzień analizujemy rynek, potrzeby i oczekiwania kandydatów, ale także pojawiające się trendy i ważne zjawiska. Naszym klientom pomagamy je dostrzec i wykorzystać na korzyść ich organizacji” – komentuje Iga Pazio, B2B Marketing Communications Manager.
Wśród kluczowych innowacji wprowadzonych w 2020 roku, klienci Pracuj.pl znajdą między innymi nową usługę Rekrutacja 360, rozwiązanie wspierające rekruterów w docieraniu do tzw. kandydatów pasywnych oraz w nawiązaniu z nimi pierwszego kontaktu efektywnie skracającego czas rekrutacji, a także ogłoszenia modułowe – funkcjonalność ułatwiającą osobom przygotowującym ofertę pracy opracowanie jej w możliwie najbardziej przejrzystej i spełniającej oczekiwania kandydatów formie. Funkcjonalność ta została zaprojektowana w oparciu o autorskie badania Pracuj.pl oraz metodykę UX (user experience). Również znana i popularna wśród HR-owców Strefa Pracuj zyskała kilka nowych funkcjonalności szczególnie przydatnych w czasach nowej normalności. Wprowadzono między innymi Smart Filtry, które przyspieszają proces wyszukiwania i selekcji kandydatów, a także możliwość bezpośredniej komunikacji z kandydatem poprzez funkcję Wiadomości oraz organizacji zdalnego Spotkania Rekrutacyjnego. Do wirtualnej rzeczywistości przeniósł się także Festiwal Pracy Jobicon, który w tegorocznej, zdalnej edycji zgromadził rekordową liczbę uczestników sięgającą blisko 180.000, z których połowa zapoznała się ze szczegółowym listingiem pracodawców.
„Nowe usługi, rozwiązania i funkcjonalności są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rekruterów. Prowadzimy bieżące badania i stale analizujemy sytuację oraz oczekiwania HR-owców. Następnie dzielimy się wiedzą z naszymi klientami i użytkownikami, zarówno rozwijając innowacyjne narzędzia, jak i publikując raporty, ebooki czy poradniki. W koronawirusowej rzeczywistości ważną rolę ma do odegrania także obszar employer brandingowy, dlatego szczególny nacisk położyliśmy na promocję najlepszych praktyk, poradnictwo oraz dzielenie się case-studies zarówno rynkowych liderów, jak i mniejszych, lecz zwinnie dostosowujących się do sytuacji pracodawców” – dodaje Krystyna Bartos-Ladra, specjalista ds. marketingu B2B z Pracuj.pl.
Wśród produktów wspierających wizerunek pracodawcy i promujących oferty pracy na uwagę zasługują nowe odsłony adresowanego do młodych kandydatów Pracownika Pracodawcy, dodatkowe, bezpłatne funkcjonalności oferowane firmom prezentującym się w Profilach Pracodawcy, a także nowa usługa Digital+, w ramach której Pracuj.pl realizuje 30-dniową kampanię promocyjną za pośrednictwem m.in. platform reklamowych, retargetingowych oraz mediów społecznościowych. W tym roku nowej normalności nie mogło zatem zabraknąć „flagowych” wydarzeń i publikacji w tym: konferencji Wyzwania HR – przeprowadzonej w bezpiecznej, zdalnej formie, praktycznych webinarów z udziałem uznanych ekspertów w ramach Akademii Inspiracji, a także branżowego Kompendium HR oraz konkursu HR Dream Team doceniającego zespoły, które zrealizowały najbardziej skuteczne, inspirujące i innowacyjne kampanie oraz programy HR.

Iga Pazio
Redaktor naczelna Kompendium HR i serwisu wyzwaniaHR.pracuj.pl. Autorka cyklicznego badania "HR-owca portret własny", programów merytorycznych konferencji Wyzwania HR i innych inicjatyw branżowych. Entuzjastka dzielenia się wiedzą, branży HR i data driven content. B2B Marketing Communications Manager, w Grupie Pracuj od 2010 roku.

Zobacz podobne

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.

Zetki szukają pracodawcy… odpowiedzialnego społecznie

Budowanie marki pracodawcy to nie tylko kampanie employer brandingowe. To także – a może przede wszystkim – codzienne, pojedyncze działania, które połączone w całość stają się gwarantem wartości istotnych dla pracowników. W działania te wpisują się także inicjatywy społeczne i akcje charytatywne. Czy to zainteresuje kandydatów reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy? Tak i być może zdziwisz się, jak bardzo.

Tysiące twarzy, setki miraży, czyli przegląd ciekawych działań EB

Słowa Kory Jackowskiej oddają doskonale obraz tego, co na co dzień oglądamy w sieci. Najmłodsze pokolenie – zsieciowane od urodzenia – widziało już naprawdę wiele, dlatego nie tak łatwo je zaskoczyć. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do niego, potrzeba czegoś więcej niż znajomość digital marketingu i narzędzi internetowych. Liczy się kreatywny, ale też „do bólu prawdziwy” pomysł, który bez pompy, patosu i lukru pokaże to, co w życiu zawodowym jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy mowa o dużych projektach rekrutacyjno-wizerunkowych, czy zwykłych, codziennych aktywnościach w social mediach, trendy EB coraz silniej krążą wokół uniwersalnych wartości – otwartości, różnorodności i autentyczności.

Na cyfrowym tropie, czyli gdzie Zetki szukają informacji o pracodawcach?

Zwinnie poruszają się między wieloma aplikacjami, a Internet to ich naturalne środowisko. Zanim wyślą CV albo zgłoszą się do programu stażowego, zrobią w sieci dokładny research na temat pracodawców. I nie ma w tym nic dziwnego, żyjemy równolegle w dwóch światach – online i offline (niekiedy z przewagą online). Jak i gdzie zdobyć uwagę młodego kandydata, który jest permanentnie zalogowany? Skieruj ją w te miejsca, w których poszerzą swoją wiedzę, poznają kulturę organizacji i zobaczą autentyczny obraz marki.