10 powodów, dla których warto wdrożyć kafeterię benefitów pracowniczych

  • today wt, 27 Paź 2020
  • person Olga Małecka
  • bar_chart 771 wyświetleń
Koncepcja work-life balance z roku na rok zyskuje coraz większą popularność wśród polskich pracodawców. Na porządku dziennym spotykamy się z wdrażaniem narzędzi zapewniających pracownikom odpowiednie możliwości rozwoju, dbanie o ich bezpieczeństwo, brak stresu oraz dobre samopoczucie i zdrowie.
artykuł sponsorowany

Okazuje się, że dla pracowników niezwykle istotne są benefity i różnego rodzaju udogodnienia, jakie oferuje firma. Pracownicy lubią czuć się doceniani, wiedzieć, że ich pracodawca wykazuje troskę i daje im poczucie stabilności i bezpieczeństwa. To właśnie kryzys związany z pandemią koronawirusa stał się swoistym testem dla pracodawców ze złożonych obietnic, weryfikacji relacji z pracownikami. Firmy, które mają świadomość, że o pracowników warto dbać każdego dnia, a nie tylko od święta, mają dziś powody do zadowolenia z osiągniętych wyników za którymi stoją zgrane i dobrze zmotywowane zespoły.  

Sprawdź, co zyskasz wprowadzając Kafeterię MyBenefit?


  1. Zwiększysz zaangażowanie i motywację zespołu

Kafeteria benefitów to wszechstronne rozwiązanie dbające o naprawdę wiele potrzeb pracowników. To idealne narzędzie do   budowania zaangażowania zespołów  wielopokoleniowych, bo każdy wybiera benefity według własnych preferencji. Już samo wprowadzenie kafeterii to jasny sygnał dbałości o ich zróżnicowane potrzeby. Atrakcyjne świadczenia z całą pewnością wpłyną na satysfakcję i zadowolenie z miejsca pracy. To także doskonały sposób na docenianie pracowników i budowanie pozytywnej motywacji.
  1. Zyskasz elastyczną platformę motywacji, gwarantującą różnorodność i swobodę wyboru 

System kafeteryjny MyBenefit działa jak sklep internetowy, co pozwala dowolnie modyfikować ofertę i na bieżąco dostosowywać ją do potrzeb pracodawców.  System kafeteryjny umożliwia pracownikom samodzielny, a zarazem łatwy i wygodny wybór interesujących ich świadczeń pozapłacowych z bogatej, sprawdzonej, stale rozwijanej oferty benefitów z obszarów turystyka, rekreacja, zdrowie, sport, kultura, rozrywka, zakupy, rozwój osobisty - zgodnie z ich zainteresowaniami i potrzebami.
  1. Udostępnisz benefity online, dostępne 24h na dobę

Przy obecnym pędzie  życia pragniemy usprawniać działania, które wykonujemy w pracy lub w domu. Równie sprawnie chcemy wybierać świadczenia pozapłacowe oferowane przez pracodawcę. Wypełnianie dodatkowych formularzy czy zbieranie biletów do kina aby uzyskać zwrot środków brzmi tak zniechęcająco, że niejednokrotnie wolimy zrezygnować z takiego świadczenia. Platforma online daje możliwość zakupu benefitu tu i teraz, w dowolnym czasie i dowolnym miejscu. Prosty i wygodny sposób działania jest dużym udogodnieniem i zachęca do korzystania z benefitów na co dzień.
  1. Udostępnisz benefity podążające za najnowszymi trendami  

Oferta benefitów podąża za rozwiązaniami, które są najbardziej potrzebne pracownikom w obecnym czasie. Tym samym znajdziemy tam szeroki dostęp do produktów promujących zdrowy styl życia i dobre samopoczucie. Konsultacje z dietetykami, testy nietolerancji pokarmowych, badania genetyczne czy porady  psychologiczne to oferta szeroko wykraczająca poza zakres standardowo proponowanej opieki medycznej oraz dająca możliwość spersonalizowanego wyboru usług.  To zdrowie, ruch i troska o zasoby naturalne są dziś kluczowymi wartościami, dlatego powinny na pierwszym miejscu znaleźć się w ofercie świadczeń pozapłacowych.
  1. Dostarczysz rozwiązania wspierające rozwój osobisty pracowników

Codzienna praca nad sobą to ważny aspekt naszego życia oraz silny trend społeczny. Mądrze zaplanowane i odpowiednio dobrane aktywności to odpoczynek i możliwość uzupełnienia zapasów energii. W Kafeterii pracownicy znajdą szkolenia z mówcami motywacyjnymi i osobami ze świata mediów w ramach platformy chcezostac.pl. Książki i ebooki zakupią w największych księgarniach, a w ramach szkoleń online zadbają o swój rozwój. Korzystając ze środków od pracodawcy poczują jego troskę o swoją kondycję psychiczną i intelektualną.
  1. Zapewnisz wybór najnowocześniejszych benefitów do wykorzystania całkowicie zdalnie 

Ostatnie wydarzenia utwierdziły nas w przekonaniu, że świat cyfrowy jest dla nas realną korzyścią w codziennym życiu. Dlatego też Kafeteria MyBenefit stawia na benefity, które są możliwe do zakupienia i zrealizowania całkowicie online. Vouchery z dostępem do zdalnej rozrywki, bogata oferta serwisu VOD, audiobooki, e-booki, gry i szkolenia oraz treningi on-line z najlepszymi specjalistami i zakupy w wirtualnych sklepach to must have dzisiejszych programów benefitowych.
  1. Zadbasz o pracowników i ich bliskich

Najnowsze badania pokazują, że prawie 40 proc. Polaków swój czas wolny spędza w towarzystwie rodziny. Pracodawca proponując benefity nie tylko dla pracowników, ale także dla ich bliskich zyskuje uznanie i szacunek. Dlatego w Kafeterii MyBenefit jednymi z najpopularniejszych benefitów są vouchery dla pracowników i ich bliskich do parków rozrywki, basenów, kręgielni, bawialni dla dzieci oraz teatrów, muzeów i kin. To miejsca, do których prawie zawsze wybieramy się w towarzystwie. Kafeteria uwzględnia także potrzeby naszych czworonożnych przyjaciół. Jednym z najnowszych partnerów jest firma Pethelp oferująca pakiety weterynaryjne.
  1. Umieścisz wszystkie benefity w jednym miejscu

Ofertę tysięcy benefitów  tworzy sztab specjalistów na bieżąco analizujących rynkowe trendy w zakresie aktywności, wypoczynku, zdrowia, rozrywki, edukacji czy zakupów online. Ponadto Kafeteria to idealne miejsce na podpięcie innych benefitów oferowanych przez pracodawcę,  takich jak opieka medyczna, ubezpieczenie, wnioski urlopowe lub dofinansowanie do przedszkola. Proces jest w pełni automatyczny, eliminuje papierowe druki i optymalizuje pracę działów HR.  Przejrzyste raporty i rozliczenia są dostępne dzięki jednemu, prostemu w obsłudze narzędziu.
  1. Zyskasz możliwość dowolnej konfiguracji oferty benefitów 

Benefity wchodzące w skład oferty mogą być dobrowolnie wybrane przez pracodawcę. Są doskonałym narzędziem do zapewnienia nagród w konkursach sprzedażowych czy programach motywacyjnych. Dla firm, które dopiero zaczynają budowanie zaplecza benefitowego proponujemy vouchery do kina, teatrów i muzeów w ramach programów eMultiBilet, MulitTeatr i MultiMuzeum. Pracodawcy poszukujący benefitów odpowiadających na podstawowe potrzeby pracowników mogą skorzystać z karty BenefitLunch, która pozwala na finansowanie pracownikom dowolnej ilości posiłków w ramach lunchu. Te wszystkie możliwości można zawrzeć w ramach Kafeterii lub korzystać z nich oddzielnie.
  1. Zapewnisz angażującą komunikację promującą ideę work-life balance

Kafeteria jest narzędziem motywacji i zaangażowania. Ma za zadanie  uwidocznić troskę  pracodawców o swoich pracowników. Inspiruje do dbania o zdrowie, rozwoju i aktywnego spędzania czasu. Udostępniając Kafeterię pracownikom, pracodawca zdejmuje ze swoich barków ciężar dbałości o ciągłą, angażującą  komunikację. Za całość tej komunikacji i informowanie o nowościach w zakresie benefitów odpowiada dostawca rozwiązania, tworząc personalizowane newslettery i dedykowane akcje promocyjne. W czasie trwania współpracy dostawca zapewni także plakaty, ulotki, webinary i filmy promocyjne, które przyczynią się do lepszego wykorzystania benefitów. Dobrze zbudowany employer branding wymaga solidnych podstaw opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Zadowolenie z pracy powstaje w wyniku dobrze dopasowanych kompetencji i rzetelnego wykonywania obowiązków oraz poczucia stabilności i bezpieczeństwa. Te ostanie wymagają wiele empatii i zrozumienia potrzeb pracowników, dlatego tak ważne jest zbudowanie solidnej podstawy dla tej złożonej i wymagającej relacji.
Czy Twoja relacja z pracownikami to dobra baza dla innowacyjności biznesu? Pamiętaj, wraz z zadowoleniem i rozwojem Twoich pracowników w siłę rośnie Twoja firma!  
Olga Małecka
Kierownik Biura Marketingu i Komunikacji w firmie MyBenefit, należącej do grupy Benefit Systems, właściciela MultiSport, lidera i twórcy pierwszej w Polsce i największej Kafeterii benefitów pracowniczych. Promuje wśród pracodawców ideę work-life balance i dbałość o wellbeing pracowników. Zawodowe doświadczenie zdobyła w międzynarodowym środowisku korporacyjnym oraz polskich organizacjach. Wieloletnia praktyk i pasjonatka idei łączenia employer brandingu z Public Relations i marketingiem.

Zobacz podobne

Wszędzie, czyli z domu. Jaki model pracy preferują kandydaci?

Jeszcze rok temu pracodawcy pospiesznie organizowali pracownikom wyprowadzkę z offline do online, a dziś stają już przed kolejnymi wyzwaniami spod znaku „pracy zdalnej”. Co dalej? Wrócimy? Nie wrócimy? Kiedy? Jak odpowiadać na oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych celów organizacji? Spore wyzwanie, zwłaszcza że jedni postrzegają home office jako idealne rozwiązanie, a drugim brakuje osobistych kontaktów i podpisują się pod stwierdzeniem: „offline is the new luxury”. Pewne jest jednak, że poszukujący zatrudnienia zwracają uwagę na oferowany model pracy, dlatego informacje o nim powinny wybrzmieć już na samym początku rekrutacji – w ogłoszeniu o pracy i podczas wstępnych rozmów.

Zetki szukają pracodawcy… odpowiedzialnego społecznie

Budowanie marki pracodawcy to nie tylko kampanie employer brandingowe. To także – a może przede wszystkim – codzienne, pojedyncze działania, które połączone w całość stają się gwarantem wartości istotnych dla pracowników. W działania te wpisują się także inicjatywy społeczne i akcje charytatywne. Czy to zainteresuje kandydatów reprezentujących najmłodsze pokolenie na rynku pracy? Tak i być może zdziwisz się, jak bardzo.

Tysiące twarzy, setki miraży, czyli przegląd ciekawych działań EB

Słowa Kory Jackowskiej oddają doskonale obraz tego, co na co dzień oglądamy w sieci. Najmłodsze pokolenie – zsieciowane od urodzenia – widziało już naprawdę wiele, dlatego nie tak łatwo je zaskoczyć. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do niego, potrzeba czegoś więcej niż znajomość digital marketingu i narzędzi internetowych. Liczy się kreatywny, ale też „do bólu prawdziwy” pomysł, który bez pompy, patosu i lukru pokaże to, co w życiu zawodowym jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy mowa o dużych projektach rekrutacyjno-wizerunkowych, czy zwykłych, codziennych aktywnościach w social mediach, trendy EB coraz silniej krążą wokół uniwersalnych wartości – otwartości, różnorodności i autentyczności.

Na cyfrowym tropie, czyli gdzie Zetki szukają informacji o pracodawcach?

Zwinnie poruszają się między wieloma aplikacjami, a Internet to ich naturalne środowisko. Zanim wyślą CV albo zgłoszą się do programu stażowego, zrobią w sieci dokładny research na temat pracodawców. I nie ma w tym nic dziwnego, żyjemy równolegle w dwóch światach – online i offline (niekiedy z przewagą online). Jak i gdzie zdobyć uwagę młodego kandydata, który jest permanentnie zalogowany? Skieruj ją w te miejsca, w których poszerzą swoją wiedzę, poznają kulturę organizacji i zobaczą autentyczny obraz marki.