Okazuje się, że dla pracowników niezwykle istotne są benefity i różnego rodzaju udogodnienia, jakie oferuje firma. Pracownicy lubią czuć się doceniani, wiedzieć, że ich pracodawca wykazuje troskę i daje im poczucie stabilności i bezpieczeństwa. To właśnie kryzys związany z pandemią koronawirusa stał się swoistym testem dla pracodawców ze złożonych obietnic, weryfikacji relacji z pracownikami. Firmy, które mają świadomość, że o pracowników warto dbać każdego dnia, a nie tylko od święta, mają dziś powody do zadowolenia z osiągniętych wyników za którymi stoją zgrane i dobrze zmotywowane zespoły.
Kafeteria benefitów to wszechstronne rozwiązanie dbające o naprawdę wiele potrzeb pracowników. To idealne narzędzie do budowania zaangażowania zespołów wielopokoleniowych, bo każdy wybiera benefity według własnych preferencji. Już samo wprowadzenie kafeterii to jasny sygnał dbałości o ich zróżnicowane potrzeby. Atrakcyjne świadczenia z całą pewnością wpłyną na satysfakcję i zadowolenie z miejsca pracy. To także doskonały sposób na docenianie pracowników i budowanie pozytywnej motywacji.
System kafeteryjny MyBenefit działa jak sklep internetowy, co pozwala dowolnie modyfikować ofertę i na bieżąco dostosowywać ją do potrzeb pracodawców. System kafeteryjny umożliwia pracownikom samodzielny, a zarazem łatwy i wygodny wybór interesujących ich świadczeń pozapłacowych z bogatej, sprawdzonej, stale rozwijanej oferty benefitów z obszarów turystyka, rekreacja, zdrowie, sport, kultura, rozrywka, zakupy, rozwój osobisty – zgodnie z ich zainteresowaniami i potrzebami.
Przy obecnym pędzie życia pragniemy usprawniać działania, które wykonujemy w pracy lub w domu. Równie sprawnie chcemy wybierać świadczenia pozapłacowe oferowane przez pracodawcę. Wypełnianie dodatkowych formularzy czy zbieranie biletów do kina aby uzyskać zwrot środków brzmi tak zniechęcająco, że niejednokrotnie wolimy zrezygnować z takiego świadczenia. Platforma online daje możliwość zakupu benefitu tu i teraz, w dowolnym czasie i dowolnym miejscu. Prosty i wygodny sposób działania jest dużym udogodnieniem i zachęca do korzystania z benefitów na co dzień.
Oferta benefitów podąża za rozwiązaniami, które są najbardziej potrzebne pracownikom w obecnym czasie. Tym samym znajdziemy tam szeroki dostęp do produktów promujących zdrowy styl życia i dobre samopoczucie. Konsultacje z dietetykami, testy nietolerancji pokarmowych, badania genetyczne czy porady psychologiczne to oferta szeroko wykraczająca poza zakres standardowo proponowanej opieki medycznej oraz dająca możliwość spersonalizowanego wyboru usług. To zdrowie, ruch i troska o zasoby naturalne są dziś kluczowymi wartościami, dlatego powinny na pierwszym miejscu znaleźć się w ofercie świadczeń pozapłacowych.
Codzienna praca nad sobą to ważny aspekt naszego życia oraz silny trend społeczny. Mądrze zaplanowane i odpowiednio dobrane aktywności to odpoczynek i możliwość uzupełnienia zapasów energii. W Kafeterii pracownicy znajdą szkolenia z mówcami motywacyjnymi i osobami ze świata mediów w ramach platformy chcezostac.pl. Książki i ebooki zakupią w największych księgarniach, a w ramach szkoleń online zadbają o swój rozwój. Korzystając ze środków od pracodawcy poczują jego troskę o swoją kondycję psychiczną i intelektualną.
Ostatnie wydarzenia utwierdziły nas w przekonaniu, że świat cyfrowy jest dla nas realną korzyścią w codziennym życiu. Dlatego też Kafeteria MyBenefit stawia na benefity, które są możliwe do zakupienia i zrealizowania całkowicie online. Vouchery z dostępem do zdalnej rozrywki, bogata oferta serwisu VOD, audiobooki, e-booki, gry i szkolenia oraz treningi on-line z najlepszymi specjalistami i zakupy w wirtualnych sklepach to must have dzisiejszych programów benefitowych.
Najnowsze badania pokazują, że prawie 40 proc. Polaków swój czas wolny spędza w towarzystwie rodziny. Pracodawca proponując benefity nie tylko dla pracowników, ale także dla ich bliskich zyskuje uznanie i szacunek. Dlatego w Kafeterii MyBenefit jednymi z najpopularniejszych benefitów są vouchery dla pracowników i ich bliskich do parków rozrywki, basenów, kręgielni, bawialni dla dzieci oraz teatrów, muzeów i kin. To miejsca, do których prawie zawsze wybieramy się w towarzystwie. Kafeteria uwzględnia także potrzeby naszych czworonożnych przyjaciół. Jednym z najnowszych partnerów jest firma Pethelp oferująca pakiety weterynaryjne.
Ofertę tysięcy benefitów tworzy sztab specjalistów na bieżąco analizujących rynkowe trendy w zakresie aktywności, wypoczynku, zdrowia, rozrywki, edukacji czy zakupów online. Ponadto Kafeteria to idealne miejsce na podpięcie innych benefitów oferowanych przez pracodawcę, takich jak opieka medyczna, ubezpieczenie, wnioski urlopowe lub dofinansowanie do przedszkola. Proces jest w pełni automatyczny, eliminuje papierowe druki i optymalizuje pracę działów HR. Przejrzyste raporty i rozliczenia są dostępne dzięki jednemu, prostemu w obsłudze narzędziu.
Benefity wchodzące w skład oferty mogą być dobrowolnie wybrane przez pracodawcę. Są doskonałym narzędziem do zapewnienia nagród w konkursach sprzedażowych czy programach motywacyjnych. Dla firm, które dopiero zaczynają budowanie zaplecza benefitowego proponujemy vouchery do kina, teatrów i muzeów w ramach programów eMultiBilet, MulitTeatr i MultiMuzeum. Pracodawcy poszukujący benefitów odpowiadających na podstawowe potrzeby pracowników mogą skorzystać z karty BenefitLunch, która pozwala na finansowanie pracownikom dowolnej ilości posiłków w ramach lunchu. Te wszystkie możliwości można zawrzeć w ramach Kafeterii lub korzystać z nich oddzielnie.
Kafeteria jest narzędziem motywacji i zaangażowania. Ma za zadanie uwidocznić troskę pracodawców o swoich pracowników. Inspiruje do dbania o zdrowie, rozwoju i aktywnego spędzania czasu. Udostępniając Kafeterię pracownikom, pracodawca zdejmuje ze swoich barków ciężar dbałości o ciągłą, angażującą komunikację. Za całość tej komunikacji i informowanie o nowościach w zakresie benefitów odpowiada dostawca rozwiązania, tworząc personalizowane newslettery i dedykowane akcje promocyjne. W czasie trwania współpracy dostawca zapewni także plakaty, ulotki, webinary i filmy promocyjne, które przyczynią się do lepszego wykorzystania benefitów.
Dobrze zbudowany employer branding wymaga solidnych podstaw opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Zadowolenie z pracy powstaje w wyniku dobrze dopasowanych kompetencji i rzetelnego wykonywania obowiązków oraz poczucia stabilności i bezpieczeństwa. Te ostanie wymagają wiele empatii i zrozumienia potrzeb pracowników, dlatego tak ważne jest zbudowanie solidnej podstawy dla tej złożonej i wymagającej relacji.
Czy Twoja relacja z pracownikami to dobra baza dla innowacyjności biznesu? Pamiętaj, wraz z zadowoleniem i rozwojem Twoich pracowników w siłę rośnie Twoja firma!
Świadczysz usługi lub masz produkty dedykowane szerokorozumianej branży HR? Prowadzisz agencję doradztwa personalnego, agencję pracy tymczasowej, oferujesz usługi wsparcia marki pracodawcy, innowacyjne benefity albo inne produkty wspierające pracę HR? Chcesz budować ekspercki wizerunek swojej marki oraz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
Jeśli tak – publikuj w Kompendium HR! Pobierz ofertę i bądź z nami w edycji 2021!